مقابله با ناهنجاری اجتماعی: افسردگی

افسردگی و جامعه گریزی
افسردگی و جامعه گریزی

بسیاری از مردم درک درستی از بیماری افسردگی ندارند. در نتیجه، افراد مبتلا به بیماری افسردگی ناگزیر به مقابله با این جو ایجاد شده در جامعه می شوند. در اینجا ما به راهکارهای غلبه بر این دسته از استنباط ها و باورهای نادرست رایج در جامعه می پردازیم.

علاوه بر کشمکش درونی فرد با خودش، افراد مبتلا به بیماری افسردگی می بایست با برداشت های دیگر افراد جامعه در رابطه با بیماری افسردگی نیز رو به رو شوند که بسیاری از این تفکرات در واقعیت صحیح نیستند. اگرچه ناهنجاری یا به اصطلاح انگ اجتماعی بیماری افسردگی نسبت به دهه های پیش کمرنگ تر شده است، اما هنوز هم در میان مردم وجود داشته و افرادی را که به چنین شرایطی دچار هستند، تحت تاثیر قرار می دهد.

فرهنگ ما تعریف بسیار سفت و سختی از آنچه به منزله رفتار مناسب در اجتماع است، دارد و قطعا افرادی که از این بیماری رنج می برند، مورد کم لطفی، بی مهری و مغضوبیت دیگر اعضای جامعه قرار می گیرند.

در حالت کلی، رسوایی، بدنامی یا ناهنجاری اجتماعی مانند مهر، علامت یا برچسب قابیل می ماند که به عنوان شناسایی گروه های خاصی از جامعه از نظر صفات رفتاری، به آنها نسبت می دهند.

تفکرات نادرستی که درباره بیماری افسردگی وجود دارد، اغلب به صورت رفتارهای قالبی نادرست تعبیر می شود. برای مثال:

  1. افراد مبتلا به بیماری افسردگی اراده ای از خود ندارند.
  2. اشخاص افسرده، احساساتشان دست خودشان نیست.
  3. افراد افسرده خطری برای دیگران محسوب می شوند.
  4. افراد مبتلا به بیماری افسردگی مانند یک ماشین خراب، داری نقص ها و کمبودهایی هستند.
  5. اشخاص افسرده دائما از زمین و زمان ایراد می گیرند، شکوه می کنند و بهانه می آورند.
  6. افراد افسرده گوشه گیر و مردم گریز هستند.

افسردگی
افسردگی

ابراز نارضایتی از رفتارهای شخص افسرده و مورد بی مهری دیگران قرار گرفتن او از سوی دیگران، بیشتر در خانواده هایی است که اعضای آن در اوج موفقیت قرار دارند و همیشه برنده بوده اند. مطالعات نشان می دهد که مردان بیشتر با خرده گیری، آبروریزی و بازتاب منفی ناشی از بیماری افسردگی درگیر هستند، علت آن ست که آنها می ترسند که مردم افسردگی را بعنوان یک نقطه ضعف در وجودشان ببینند و این گروه از مردان به جای کمک گرفتن از اطرافیانشان، تمایل دارند که به تنهایی بر این بیماری فائق آیند.

بازتاب منفی ناشی از بیماری افسردگی بسیار خطرناک است، زیرا ممکن است که در نفس و درون فرد بیمار برای مدت های طولانی باقی بماند. پدیده ای به نام “نظریه آینه” وجود دارد که می گوید: شما آن کسی یا چیزی خواهید بود که در آینه می بینید. در واقع، این ایده در برخی از افراد موجب موفقیت و کامیابی می شود، چون نتیجه را تحت تاثیر قرار می دهد درست در می آید. اگر فرض کنیم که جامعه آینه ای است که در روبروی شما قرار دارد و جامعه با چنین برداشتی به شما نگاه می کند، شما شروع به قبول و نهادینه کردن آن ویژگی های رفتاری و شخصیتی در خود می کنید و سایه تاریکی زندگی شما را فرا می گیرد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *