مشکلات مادر در دوران بارداری و افزایش خطر ابتلا به اوتیسم

 

پره اکلامپسی در دوران بارداری و ارتباط  آن با اختلال اوتیسم

 

پره کلامپسیا

 

پره اکلامپسی وضعیتی است  که در دوران بارداری با فشار خون بالا و پروتئین در ادرار مشخص می شود. در حال حاضر، در یک مطالعه جدید، محققان دریافته اند که کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بیش از دو برابر احتمال دارد که مادران شان در دوران بارداری مبتلا به پره اکلامپسی باشند.

 

پره اکلامپسی ممکن است با افزایش سطح پروتئین در ادرار و احتباس مایعات در اواخر بارداری همراه باشد.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه موسسه ذهن کالیفرنیا دیویس انجام شده و نتایج آن در مجله کودکان جاما  منتشر شده است.

پره اکلامپسی به طور معمول در اواخر بارداری و تا 6 هفته پس از زایمان رخ می دهد، هر چند که گاهی اوقات می تواند زودتر از 20 هفته هم ظاهر شود.

علائم این بیماری شامل:  تورم، افزایش وزن ناگهانی، سردرد و تغییرات در بینایی است.

 

40-60٪ علت مرگ و میر مادران  در کشورهای در حال توسعه  بیماری پره اکلامپسی بوده است و می توان گفت که بیماری پره  اکلامپسی، یک بیماری تهدید کننده زندگی مادران است که  اغلب با تشنج نیز همراه است.

 

با توجه  به گفته شریل واکر، نویسنده ارشد این مطالعه  و محقق  موسسه ذهن”  پره اکلامپسی می تواند از راه های مختلفی بر مغز تاثیر گذارد به عنوان مثال از طریق مواد مغذی و اکسیژن محدود .

 

حقایقی در مورد پره اکلامپسی

پره اکلامپسی به طور معمول برای اولین بار در بارداری رخ می دهد.

عواملی مانند چاقی، حمل بیش از یک جنین و فشار خون بالا یا بیماری کلیوی قبل از بارداری می تواند خطر ابتلا ی یک زن را  افزایش دهد.

پره اکلامپسی در زنان با سابقه ابتلا به برخی بیماری ها از جمله سردرد میگرن، دیابت، لوپوس، بیماری های لثه شایع تر است.

مطالعه کنترل شده موردی به بررسی نه تنها ارتباط بین اوتیسم و پره اکلامپسی پرداخته است  بلکه به ارتباط بین ابتلا به اوتیسم و شدت پره اکلامپسی نیز پرداخته است .

در این مطالعه بر روی بیش از 500 کودک دختر و پسر که مبتلا به اوتیسم بودند بررسی هایی انجام شد و ابتلای همه مادران این کودکان به پره اکلامپسی تایید شده بود.

نتایج نشان داد که مادران کودکان  مبتلا به اوتیسم به احتمال دوبرابر بیشتر در دوران بارداری به پره اکلامپسی مبتلا بوده اند.

علاوه بر این، مادران کودکان مبتلا به اوتیسم و یا کسانی که با تاخیر رشد همراه بودند در مقایسه با مادران کودکانی که به طور معمولی بودند بیشتر احتمال دارد که به نارسایی جفت یا پره اکلامپسی شدید و یا هر دو مبتلا باشند .

 

منبع:

medicalnewstoday


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *