مزایای موسیقی درمانی در کودکان مبتلا به اوتیسم

مزایای موسیقی درمانی در کودکان مبتلا به اوتیسم

موسیقی درمانی چیست؟

موسیقی یکی از راههای ارتباط بین افراد در هر فرهنگی است که نیازی به توانایی های گفتاری ندارد و می تواند نیازهای هر شخصی را برآورده کرده و با هرسلیقه ای مطابقت کند.

موسیقی درمانی تکنیکی قطعی برای استفاده از واکنش موسیقیایی به منظورکمک به افرادی است که با چالش های ادراکی واحساسی درونی روبرو هستند که دربرخورد با واکنش های موسیقیایی توانائیها و عملکردهای آنها بهترشده و یا بهبود خواهد یافت.موسیقی درمانی می تواند باعث افزایش مهارت ها و کاسته شدن از میزان اضطراب و نگرانی و حتی بهبود مهارت برقراری ارتباطات جدید در بزرگسالان و کودکان مبتلا به اوتیسم باشد.

قابل توجه است که بدانید مبحث موسیقی درمانی مبحثی جدا از آموزش موسیقی است

اگر نظرتان این است که مهارتهای شنیداری و یا نوازندگی رادرفرزندتان بیشترکنید بهتراست به یک مدرس موسیقی مراجعه کنید تا به یک موسیقی درمانگر!

چرا افراد مبتلا به اوتیسم نیازبه درمان زیرنظر موسیقی درمانگردارند؟

موسیقی درمانی به افراد مبتلا به اوتیسم کمک می کند تا درحیطه برقراری ارتباط، مهارتهای اجتماعی ، نشانه های حسی، رفتاری، ادراکی، مهارتهای دیداری و اعتمادبه نفس رشد کنند.ازنظردرمانگر موسیقی تجربه ای مانند جرقه ی احساسی است که موجب برقراری اعتماد و ایجاد اعتماد دراین افراد می شود.

اغلب افراد مبتلا به اوتیسم به موسیقی علاقمند هستند و درمقابل آن واکنش نشان می دهند چرا که موسیقی ایجاد انگیزه کرده و سرگرم کننده و جالب است و می تواند پاسخی به خواسته های این افراد باشد.همچنین موسیقی درمانی به افرادی با سرخوردگی های احساسی کمک می کند تا بتوانند با تفاوتهای فردی و حساسیت های شنیداری خود روبرو شوند.

نقش موسیقی درمانگردربهبود حال افراد مبتلا به اوتیسم چیست؟

موسیقی درمانگران پس ازبررسی توانایی ها و نیازهای هرفرد، برنامه ای هدفمند برای درمان آنها درنظر گرفته و سپس برای هریک از آنان یک درمان اختصاصی فردی را شروع می کنند. موسیقی درمانگران کاررا بصورت فردی و همچنین درگروههای کوچک شروع کرده و با استفاده از موسیقی ها و تکنیک های متنوع کاررا شروع می کنند.

موسیقی درمانی موارد زیر را امکان پذیر میسازد:

  • درمانگر ازسازهای کوبه ای یا سازهای زهی و یا ازصدای خود برای پاسخ دادن به نوای تولیدشده توسط بیمار خود استفاده کرده و اورا تشویق می کند تا زبان موسیقیایی خود را خلق کند. دراینجا هدف خلق زمینه ای برای تولید اصوات است که به بیماراحساس آرامش و اعتمادی را بدهدکه لازمه بروز احساساتش می باشد. تجربه کردن احساسات و اینکه دریک ارتباط دوجانبه چه حسی بوجود می آید.
  • استفاده کردن از آهنگ های ساده، سبک موسیقی و انتخاب قطعاتی مناسب با حال بیمار به طوری که نیازهای او را در همان لحظه برآورده کند. درواقع استفاده از موسیقی بعنوان درمان نیازی به الگوهای قراردادی و یا حتی استفاده از کلمات ندارد. یک موسیقی درمانگر قادراست به جیغ و فریادها و حرکات بدنی بیمارخود پاسخی مناسب بدهد. پاسخی که دارای ریتم و زیرو بم صدااست و آماده است تا به زبان موسیقی شکل بگیرد.

یک موسیقی درمانگرخوب می بایست توانایی آن را داشته باشد که تدابیری بیندیشد که درخانه و مدرسه هم کارسازباشند.

[divider]

گردآورنده : مینو شفیعی

مرکز تخصصی و فوق تخصصی موسیقی درمانی و بازی درمانی آلومینا 

[divider]

خدمات تخصصی  موسیقی درمانی، هنر درمانی(نمایش درمانی خلاق،موسیقی درمانی،نقاشی درمانی)و بازی درمانی در مرکز واحد شرق(رسالت) آلومینا ارائه می گردد

جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *