مدیریت استرس در مصاحبه شغلی

 شش نکته ای که به شما کمک می کند تا با حفظ خونسردی تان در مصاحبه شغلی تان موفق باشید:

 

در اینجا چند راهنمایی برای شما آورده شده است که ذهن شما را به راحتی در آسایش می گذارد که بتوانید در شرایطی مثل بقیه باشید و احساس نکنید که در مرکز توجه ها هستید.

راز های موفقیت

1  لباس مورد علاقه تان را بپوشید.

کت و شلواری که اندازه شماست حس بهتری را به شما خواهد داد، یکی از آن لباس هایی را که دوست دارید انتخاب کنید، یا لباس هایی که فکر می کنید با آن ها شانس می آورید.

برای کفش تان نیز همین نکات را رعایت کنید.

اگر که کارتان طوری نیست که لازم باشد کت و شلوار بپوشید، لباس های راحت تری را انتخاب کنید که برای مصاحبه شغلی مناسب باشد. شلوار جین پاره، تی شرت خیلی اسپرت و کلاه یانکی که برعکس گذاشتیدش برای مصاحبه مناسب نیست. اگر بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد که لباس های تمیز و مرتب خیلی بیشتر به کارفرمایتان این حس را القا خواهد کرد که شما درباره کارتان جدی هستید.

لباس هایی را که می خواهید انتخاب کنید را دفعه اولی نباشد که می پوشید. یعنی از قبل آن ها را امتحان کرده باشید و به راحتی شان مطمئن باشید. مصاحبه کاری جایی برای امتحان کردن راحتی لباس هایتان نیست.

 

2 آماده شدن برای شروع

اگر مصاحبه شما ساعت 11 صبح است، ساعت 8 از خواب برخیزید. منظور از این ساعات این است که شما با خیال راحت و با آرامش روزتان را شروع کنید.

سعی کنید که به مدت 20 دقیقه از آن روز را به مراقبه و مدیتیشن بگذرانید. چشمانتان را ببندید و اجازه دهید که ذهنتان خالی شود. به خود تاییدات مثبت بدهید . این چیزی است که به آن ” قدرت تفکر مثبت” می گویند.

از هنگام بیدار شدن تا رفتن به مصاحبه سعی کنید که عجله نداشته باشید و راحت و بدون استرس بروید. یک مصاحبه گر خوب به نشانه های استرس زا شما در هنگام مصاحبه دقت خواهد کرد. یک صبح متشنج اصلا برای شروع یک مصاحبه خوب مناسب نیست.

 

3 موارد مورد نیاز را فراموش نکنید!

آوردن یک نسخه از از رزومه، توصیه نامه ها، گواهی ها، جوایز و اطلاعات دیگر در طی یک مصاحبه می تواند کمک کننده باشد.

این اطلاعات را به شکلی سازمان یافته و مرتب در جای خاصی نگهداری کنید.

 

4 کافئین را فراموش کنید!

اگر شما یک فردی هستید که روزی 5 فنجان اسپرسو می نوشید، سعی کنید که در این مقدار را به یک فنجان در صبح روز مصاحبه تان کاهش دهید. کافئین یک محرک است، و فراموش نکنید که شما قرار است در مصاحبه شغلی تان بسیار آرام و منطقی به نظر برسید.

 

5 به مصاحبه به عنوان یک چیزی که در آن بده بستان است نگاه کنید.

این نوع نگاه باعث می شود که این حس را نداشته باشید که شما در کانون توجه هستید و یا اینکه تصور کنید که مصاحبه یک بازجویی است. در واقع مصاحبه را به چشم یک تبادل اطلاعات می بینید.

تهیه یک لیست از سوالاتی که می خواهید بپرسید می تواند کمک کننده باشد. سوالاتی درباره مسئولیت های شغل تان، مهارت های موردنیاز، مسئولیت های روزانه و… شما لازم نیست حتما آن کار را بگیرید چون به شما پیشنهاد شده، شما باید ببینید که آیا این کار واقعا برای شما مناسب هست یا نه؟

پرسش های مناسب باعث میشود که مصاحبه گر تصور کند که شما واقعا مشتاق به آن کار هستید و مصاحبه را فرصتی برای صحبت و تبادل نظر قرار می دهد. این موضوع وقتی مهم تر جلوه می کند که مصاحبه گر آن روز با 20 نفر دیگر مصاحبه کرده باشد و وقتی که شما سوال می پرسید این باعث می شود که فعال تر به نظر برسید و به عنوان کسی که سوال های خوب پرسیده و وسط مصاحبه شوخی بجایی هم کرده است، در ذهن اش بمانید!

 

6 موضوع را پیگیری کنید.

بزرگترین اشتباه مصاحبه شونده ها این است که اگر مصاحبه گر به آن ها می گوید که یک هفته دیگر با شما تماس خواهم گرفت، مصاحبه شونده منتظر تماس می ماند و به هیچ وجه موضوع را پیگیری نمی کند!  در تقویم خود یک علامت برای هفته بعدش بزنید و به آن شرکت یا محل کار زنگ بزنید.

اگر مصاحبه کننده از شما می خواهد که در یک کنفرانس یا جلسه ای شرکت کنید، حتما این کار را بکنید. این موضوع نشان دهنده این است که شما به این شغل واقعا اهمیت داده اید.

ارسال یک تشکر بعد از مصاحبه، وقتی که هنوز صورت و شخصیت شما برای آن ها آشنا نیست، می تواند بسیار کمک کننده باشد. لازم نیست که تشکرتان خیلی طولانی باشد بلکه مهم این است که با کیفیت بالا باشد.

مصاحبه شغلی

 و در آخر یک چک لیست از چیزهایی که باید برای مصاحبه در ذهن داشته باشیم بسیار کمک کننده است. که در اینجا آن ها را با هم مرور می کنیم:

تمرین پاسخ به معمول ترین سوالات ممکن.به طور مثال، استفاده از نمونه ها و مثال هایی که شما با آن ها می توانید خود را توصیف کنید.

دریافت اطلاعات درمورد پتانسیل کارفرمای جدید.

پوشش موردنظر خود را از قبل آماده کنید. این موضوع باعث می شود که شما گویی از زمان موردنظر جلوتر هستید. یک کپی از برنامه های آموزشی خود داشته باشید و یک قلم و دفترچه برای یادداشت کردن نکات جدید به همراه داشته باشید.

آرامش خود را حفظ کنید و زمان را نیز مدنظر داشته باشید. لازم نیست تمام مصاحبه را در تلاش برای صحبت کردن باشید و یا اینکه سعی نکنید که لحظه ای سکوت نداشته باشید! اگر نیاز است که برای سوالی بیشتر فکر کنید اصلا ایراد ندارد که چند دقیقه ای سکوت باشد. فکر کنید و بعد پاسخ دهید.

آنچه را یاد دارید نمایش دهید. صحبت کردن درباره اینکه برای کارفرمای قبلی تان چه کار می کردید یا مهارت هایی که دارید و قبل ارتقا هستند می تواند کمک کننده باشد.

مصاحبه را با یک تشکر کوچک تمام کنید و تصریح کنید که علاقه به این موقعیت جدید دارید.

منبع: handwriting. interview points of anxiety disorder

[divider]

فاطمه امیری فاطمه امیری – روانشناس بالینی و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *