محصولات طبیعی برای مراقبت از دندان ها و لثه ها

محافظت از دندان ها

اگر به دنبال ترکیبات طبیعی برای محافظت از لثه ها و سلامت دندان های خود هستید، محصولات زیادی را خواهید یافت. به یاد داشته باشید که هیچ یک از این محصولات نمی توانند جایگزین مسواک، نخ دندان یا شستشو با دهانشویه باشند و همچنان استفاده از آنها ضروری می باشند.

به طور کل ما همچنان در حال یادگیری محصولات و ترکیبات طبیعی هستیم که از پوسیدگی دندان ها و بروز بیماری های لثه جلوگیری می کنند. قطعا فلوراید از شکل گیری حفره در دندان ها جلوگیری می کند. همه خمیر دندان ها با تایید انجمن دندانپزشکی امریکا (ADA) حاوی فلوراید هستند.

پراکسید هیدروژن، چای و روغن

برخی مواد طبیعی یا گیاهی، از جمله غذاها و نوشیدنی های رایج، به تمیز کردن دندان ها کمک می کنند. این مواد را می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید. برخی از این مواد عبارتند از:

  • جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
  • پراکسید هیدروژن (باید به دقت رقیق شود زیرا که باعث سوختگی لثه خواهد شد.).
  • چای سبز
  • اوکالیپتول، منتول و روغن درخت چای.
  • آدامس یا قرص زایلیتول
  • ویتامین D

جوش شیرین با پوسیدگی دندان مقابله می کند و پراکسید هیدروژن نیز با باکتری های خاص دهان مبارزه می کند. در هنگام استفاده از پراکسید هیدروژن می توانید آن را با آب ترکیب کنید تا قدرت سوزانندگی آن را از بین ببرید. اگر از پراکسید هیدروژن کامل استفاده کنید، لثه های شما دچار سوختگی خواهند شد.

بررسی های انجام شده نشان داده اند که شستشوی دندان ها با عصاره چای سبز از فرسودگی آنها پیشگیری می کند. برخی دیگر دریافته اند که این ماده میزان پوسیدگی دندان ها را به وسیله غذاهای نشاسته دار مانند کیک یا بیسکویت کاهش می دهد. به علاوه این تحقیقات نشان داده اند که افرادی که چای سبز می نوشند، لثه های سالم تری دارند.

روغن هایی مانند اوکالیپتول، منتول روغن درخت چای نیز باکتری های دهان را از بین می برند و از التهاب لثه پیشگیری می کنند. می توانید از خمیر دندان و دهان شویه های محتوی این مواد استفاده کنید.

زایلیتول، نوعی الکل که به جای شکر مورد استفاده قرار می گیرد، از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کند. این ماده به شکل قرص یا آدامس فروخته می شود، اما میزان تاثیر آن مشخص نیست. برخی تحقیقات نشان داده اند که پوسیدگی دندان ها را تا 10 درصد در بزرگسالان کاهش می دهد. به علاوه با افزایش میزان بزاق، خشکی دهان را کاهش می دهد.

ویتامین D نیز برای از بین بردن باکتری های بدن موثر است. بررسی ها نشان داده اند که افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های لثه هستند. برخی غذاها و نوشیدنی های حاوی ویتامین D عبارتند از: تخم مرغ، ماهی تن، ماهی قزل آلا و آب پرتقال غنی شده.

به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما بهترین راهنما برای یافتن این محصولات طبیعی است.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *