مثانه بیش فعال و مشکلات ناشی از آن

مثانه بیش فعال0

متخصصان برآورد کرده اند که حدود نیمی از خانم ها حداقل یک بار در زندگی خود دچار مشکلات مثانه ای می شوند. مردان نیز دچار این مشکل می شوند. در این شرایط فرد قادر به کنترل کامل ادرار خود نیست و خروج غیرارادی مقداری از ادرار بسیار متداول است. اما چه زمانی این مسئله به یک مشکل بزرگ تبدیل شده و نیاز به درمان دارد؟

هیچ قانون خاصی در مورد مشکلات مربوط به مثانه وجود ندارد. معمولا درمان زمانی آغاز می شود که علائم این بیماری آزاردهنده شوند. در ادامه 4 تاثیر مهم این مشکل را بر روی زندگی بررسی می کنیم:

  1. زندگی اجتماعی شما دچار محدودیت می شود.

افراد مبتلا به مثانه بیش فعال، نه تنها از مشکلات جسمی رنج می برند، بلکه دچار مشکلات اجتماعی نیز خواهند شد. ترس و اضطراب نسبت به بروز مشکل یا رسیدن به دستشویی از جمله این موارد هستند. بسیاری از افراد مبتلا به مثانه بیش فعال معمولا از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی مختلف اجتناب می کنند.

درمان مناسب و کاهش علائم به داشتن زندگی اجتماعی سالم کمک می کند. به علاوه تغییر سبک زندگی نیز می تواند تا حدی به بهبود مشکل کمک کند. به عنوان مثال از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که تحریک کننده مثانه هستند اجتناب کنید. تمرین دادن به مثانه – تمرین نگاه داشتن ادرار در خود – نیز می تواند به فرد مبتلا کمک کند.

  1. فرد دچار مشکلات خواب می شود.

اگر در طول شب به خاطر رفتن به دستشویی بیشتر از دو بار از خواب بیدار شوید، به این معناست که برای حل مشکل نیاز به درمان است. گذراندن زمان زیادی از خود در دستشویی علاوه بر اینکه باعث مختل شده خواب می شود، باعث اتلاف وقت نیز شده است.

مثانه بیش فعال1

  1. لباس خود را درد درجه اول براساس مشکل خود انتخاب می کنید.

شاید به خاطر پنهان کردن خیسی لباس بیشتر لباس رنگ تیره و گشاد بپوشید. یا مجبور باشید لباس اضافه همراه خود داشته باشید. گرچه این روش ها راهکارهای خوبی برای مقابله با مشکلات ناشی از مثانه بیش فعال باشند، اما علائمی از بروز یک مشکل جدی هستند.

مشکلات مثانه ای رایج هستند اما طبیعی نیستند. اگر به طور مداوم در رابطه با ریزش ادرار احساس نگرانی دارید، زمان آن رسیده که به فکر راه حل جدی باشید. درمان نه تنها به کاهش و بهبود علائم کمک می کند، بلکه باعث بهبود عواطف و رویارویی با مشکل می شود. سعی کنید مشکل را به طور کامل برطرف کرده و آنچه را می خواهید بپوشید.

  1. وجود مشکل مثانه باعث محدود کردن مسافرت ها خواهد شد.

افراد مبتلا به مثانه بیش فعال از مسافت با ماشین یا دیگر تفریحات اجتناب می کنند، چرا که همیشه دستشویی در دسترس این افراد نیست. اگر بیماری مثانه ای باعث شده که خود را در خانه حبس کنید یا سبک زندگی خود را تغییر دهید، بهتر است به دنبال درمان های جدی باشید.

نیاز ناگهانی و فوری به دستشویی باعث عصبی شدن و آزار فرد می شود. اما روش های درمانی زیادی وجود دارند که به حل این مشکل کمک می کنند، از جمله دارو، تمرین، اصلاح رفتار، بیوفیدبک و حتی جراحی.

چگونه مثانه را تحت کنترل خود در آورید؟

اگر به هریک از مشکلات نامبرده تا حدی فائق آیید، امید برای درمان و رهایی از مشکل وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده 80 درصد افراد مبتلا به این مشکل درمان شده یا بهبود می یابند که نخستین گام صحبت با پزشک می باشد. گرچه مطرح کردن این مسئله و صحبت در مورد آن با پزشک کار آسانی نیست، اما به یاد داشته باشید که تنها شما مبتلا به این مشکل نیستید.

 

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *