فواید درمان بیماری اختلال خواب

مصرف داروی گیاهی جین سنگ برای درمان بی خوابی
مصرف داروی گیاهی جین سنگ برای درمان بی خوابی

مزایا و فواید درمان بیماری اختلال خواب می تواند چیزی بیش از یک خواب راحت و آرام شبانه باشد. بواسطه درمان بیماری اختلال خواب، بسیاری از بیماری های جسمی و روحی به طور قابل توجهی در بیمار کاهش پیدا می کند.

الزامات اساسی خواب

زمانی که بیمار تحت درمان قرار می گیرد، روش درمانی براین اساس انتخاب می گردد که به بیمار کمک کند از نظر روحی و توان جسمی به شرایطی دست پیدا کند که به آسانی بتواند از عهده مسئولیت های روزانه خود برآید.

محققان پزشکی بر این باورند به هر اندازه که سن فرد کمتر باشد، به مدت زمان بیشتری برای خواب نیاز دارد. در قسمت ذیل، مدت زمان مناسب خواب افراد در رده های سنی مختلف ارائه شده است:

  • نوزاد تازه به دنیا آمده: 16 تا 18 ساعت
  • کودکان خردسال و پیش دبستانی: 10 تا 12 ساعت
  • محصل و نوجوانان: حداقل 9 ساعت
  • افراد بزرگسال: 7 تا 8 ساعت خواب کامل؛ با این وجود، برخی افراد با وجود 5 ساعت خواب شبانه و حتی کمتر از آن به خوبی از عهده مسئولیت های خود بر می آیند و مشکلی در زندگی روزمره آنها بوجود نمی آید. عکس آن نیز امکان پذیر است. یک فرد بزرگسال ممکن است به اندازه 10 ساعت خواب نیاز داشته باشد تا بتواند کارهای خود را به درستی انجام دهد و دچار خواب آلودگی نشود.

کیفیت خواب

خواب راحت خوابی است که فرد به سرعت به خواب عمیق برود و در طول شب نیز به طور ناگهانی و به دلایل مختلف از خواب برنخیزد.
خواب راحت خوابی است که فرد به سرعت به خواب عمیق برود و در طول شب نیز به طور ناگهانی و به دلایل مختلف از خواب برنخیزد.

خواب زمانی ارزش دارد که موجبات آسایش و آرامش فرد را فراهم کند. خواب راحت خوابی است که فرد به سرعت به خواب عمیق برود و در طول شب نیز به طور ناگهانی و به دلایل مختلف از خواب برنخیزد.

پروسه خوابیدن با خاموش شدن چراغ ها و کم شدن نور می شود، بتدریج فرد وارد مرحله خواب سبک می شود و پس از گذشت چند دقیقه به خواب عمیق فرو می رود. همین خواب عمیق است که موجبات سلامتی فرد و نیروی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را برای او فراهم می کند.

ارتباط مستقیم خواب با سن فرد

همان طور که افراد پا به سن می گذارند و به دنیای میانسالی و کهنسالی قدم می گذارند، کیفیت خواب آنها کاهش پیدا می کند. اغلب افراد کهنسال خواب سبکی دارند و کوچکترین صدا یا حرکتی خواب آنها را بر هم می زند. برای مثال: ممکن است که دردهای ناشی از بیماری موجب شود که فرد خواب راحت و آرامی را تجربه نکند و اغلب از خواب برخیزد.

مصرف دارو می تواند الگوی خواب یا ساعات خواب فرد بیمار را به روش های گوناگون تحت تاثیر خود قرار دهد:

  • با مصرف قرص خواب آور به راحتی می توان به خواب عمیق فرو رفت. البته عکس آن نیز امکان پذیر است. مصرف دارو می تواند با عوارض جانبی همراه باشد.
  • تسکین درد های ناشی از بیماری و بهبود کیفیت خواب فرد

به محض آنکه اثر دارو از بین می رود، فرد دوباره کم خواب می شود و ممکن است که در طول شب بارها از خواب بیدار شود.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «فواید درمان بیماری اختلال خواب»

  1. با سلام وخسته نباشید ببخشید من سوالی داشتم می خواستم بدونم اگر فردی در طول مدت طولانی یک ربع یک ربع از خواب خود کم کند و آن را به 3 ساعت خواب در شبانه روز برساند و به این اندازه خواب عادت کند و دیگر در طول روز احساس خستگی نکند و فعالیت های روزانه اش را با نیرو وتوان قبلی انجام دهد آیا بازهم این مقدار خواب برای او مضر است؟ این فرد 16 سال دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *