فعالیت هایی برای رشد مهارت های حرکتی دلبندان شما

فعالیت هایی برای رشد مهارت های حرکتی

کودکان در سنین پیش دبستانی انرژی فراوانی دارند، که این مورد برای رشد جسمانی آنها  بسیار خوب می باشد. زیرا او این انرژی را در انجام حرکاتی به کار می‌گیرد که هم ماهیچه های بزرگ و هم ماهیچه های کوچک او را به فعالیت در می آورد و موجبات رشد مناسب آنها را فراهم می کند.

مهارت های حرکتی بزرگ ( و یا مهارت های حرکتی درشت) زودتر رشد می کنند، به همین دلیل است که کودکان در سنین 2 تا 4 سالگی بیشتر دوست دارند بپرند، بدوند و … در حالی که برای برخی از کارها مثل نقاشی کردن نیاز به رشد مهارت های ریز خواهند داشت، بهتر است برای رشد هر یک از این مهارت های به طور جدا زمان صرف کنید و فعالیت های برای تقویت آنها انجام دهید:

در اینجا به راهکار‌هایی که می‌توانند به رشد جسمانی خردسالان کمک کنند اشاره می‌کنیم:

پیاده‌روی خانوادگی: پیاده‌روی، دویدن متناوب، نرمش و قدم زدن به رشد کودک‌تان کمک می‌کنند. در حین این کار‌ها می‌توانید بازی با کلمات را انجام دهید و یا از برگ‌ها و پر پرندگان سرراه‌تان مجموعه‌ای جمع آوری نمایید. یا چطور است در داخل خانه یک رژه نظامی با وسایل موسیقی و پرچم هایی که خودتان درست می کنید راه بیاندازید.

شن بازی : اسباب بازیهای مخصوص شن بازی را در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید آنها را پر و خالی کند و یا چیزهایی با شن بسازد.

آب بازی: یک استخر پلاستیکی، آبپاش، یا شلنگ آب می‌تواند شوق آب بازی و دنبال بازی را در کودکان به راه بیاندازد. نظارت بر بازی کودک را فراموش کنید.

درست کردن موانع در بخش هایی از خانه. با کوسن‌ها، کارتن‌های مقوایی، اسباب بازی‌ها و دیگر وسایلی که کودکانتان بتوانند اطراف آن‌ها دویده و از روی‌شان بپرند درست کنید.

 

وانمود بازی را امتحان کنید. بچه‌ها علاقه زیادی به حیوانات دارند: «می‌تونی مثل مرغ راه بری؟ مثل اسب بدوی؟ سگ چه کار می‌کنه؟». کودک خود را تشویق کنید که مثل هواپیما دور حیاط پرواز کند یا تصور کند قایقی دارد و باید به سمت جنگل پارو بزند.

به  بازیهای او تنوع بدهید. در روزهای مقرر برای بازی، هر بار، بازی جدیدی را معرفی کنید؛ مثلا: توپ بازی، پرتاب توپ، شوت کردن توپ و … برای رشد مهارت های حرکتی درشت کودک بسیار مناسب می باشد.فعالیتهایی برای رشد مهارتهای حرکتی کودک

با موسیقی برقصید. برای کودکتان موسیقی‌های مختلف بگذارید. نواختن آلات موسیقی روند رشد جسمانی را نیز تسهیل می‌کند. یا ترانه های آشنا را با حرکات جسمی همراه کنید؛ مثل دویدن و خواندن ترانه ی آشنای « دویدمو دویدم به پای کوهی رسیدم …».

طنابی روی زمین قرار دهید و وانمود کنید که طناب بندبازی یا تکه پارهایی از یک کشتی غرق شده دزدان دریایی است و کودکان باید سعی کنند تعادل خود را روی آن حفظ کنند.

شستشوی اتومبیل، موتور، یا سگ را به کودک بسپارید. هرکاری که با آب و کف سرو کار داشته باشد، پرانرژی و سرگرم کننده  است. حباب درست کنید و به کودک خود بگویید آن‌ها را بگیرد.

بازی‌های دوران کودکی خود(عمو زنجیر باف، گرگم و گله می برم و… )را به کودکتان یاد بدهید. همه آن‌ها برای بچه‌ها تازگی دارد.

یک نمایش عروسکی راه بیاندازید. عروسک‌های انگشتی یا جورابی درست کنید، یا به کمک عروسک‌های اسباب بازی، پشت یک مبل، نمایشی ترتیب دهید.

رشد مهارتهای حرکتی را به میز کار و درس اختصاص ندهید، گچی دست کودک بدهید تا روی دیوار نقاشی بکشد یا آرد را روی میزی بریزید و اجازه دهید با دست تصویری خلق کند. چوبی دست کودک برهید تا نوشته ها و خطوط موجود بر روی دیوارها را با آن دنبال کند.

 لعیا عباسی اصل- کارشناس ارشد علوم تربیتی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *