غذاهایی که باعث افزایش اضطراب می شوند! (بخش اول)

بدترین غذاهایی که باعث افزایش اضطراب می شوند
غذاهایی که باعث افزایش اضطراب می شوند

اضطراب و افسردگی مشکلات رایجی هستند که گاهی از طریق مشاوره و گاهی با مصرف دارو برطرف می شوند. اما علاوه بر مراجعه به پزشک و مصرف دارو رعایت برخی نکات نیز به بهبود این دو مشکل کمک می کنند. به عنوان مثال غذایی که می خورید بر روی حالات روحی شما تاثیر می گذارد. بنابراین اگر معمولا دچار اضطراب می شوید یا مبتلا به افسردگی هستید، بهتر است از خوردن این غذاها اجتناب کنید:

آب میوه

میوه کامل حاوی فیبر است که خیلی زود شما را سیر می کند و تبدیل شدن آن به انرژی نیز با سرعت کمتری انجام می شود. بدون فیبر شما در حقیقت آب قند می خورید که خیلی سریع انرژی شما را افزایش داده و خیلی سریع نیز این انرژی کاهش پیدا می کند. بعد از این افزایش سریع و کاهش سریع انرژی احساس گرسنگی و عصبانیت می کنید. این مسئله به اضطراب و افسردگی کمک نمی کند. بهتر است میوه را به طور کامل بخورید و زمانی که تشنه هستید، آب بنوشید.

نوشابه

نوشابه های هیچ فایده ای برای شما ندارند. این نوشیدنی ها حاوی قند فراوان و بدون هیچ ماده مغذی هستند. به علاوه نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ها ارتباط مستقیم با افسردگی دارند. به جای نوشابه های گازدار بهتر است کمی آب را با آبمیوه طبیعی مخلوط کنید. این نوشیدنی علاوه بر اینکه تشنگی را رفع می کند، قند مورد نیاز را به بدن می رساند.

نوشیدنی های رژیمی

معمولا تصور می شود، نوشیدنی های رژیمی چون شکر ندارند پس مصرف آنها مشکلی به همراه ندارد. این نوشیدنی ها قند زیادی ندارند، اما باعث افسردگی می شوند. در حقیقت ترکیبات موجود در نوشابه های رژیمی بیشتر از نوشابه های معمولی منجر به بروز مشکلات روحی می شوند. به علاوه کافئین موجود در این نوشابه ها باعث تشدید اضطراب می شود.

نان توست

اگر نان توست آرد سفید بدون سبوس درست شده باشد، منجر به تشدید اضطراب و افسردگی می شود. آرد سفید فرآوردی شده در این نان ها پس از خوردن به سرعت به قند تبدیل شده و وارد خون می شوند. این امر منجر به افزایش و کاهش ناگهانی انرژی شده که باعث تشدید اضطراب و افسردگی می شوند. بنابراین توصیه می کنیم از نان سوس دار استفاده کنید.

سس ها و چاشنی ها

برخی از این سس ها و چاشنی پر از شکر است، اما بعضی انواع سس ها به عنوان سس های بدون شکر به فروش می رسند. این سس ها حاوی آسپارتام هستند و شیرینی آنها مربوط به این ماده می باشد. آسپارتام نوعی شیرین کننده مصنوعی است که باعث بروز اضطراب و تنش می شود. بنابراین قبل از مصرف هر گونه سس و چاشنی ترکیبات آن را بررسی کنید و راه حل بهتر این است که از نوع خانگی آن استفاده کنید.

کچاپ

کچاپ یا سس گوجه فرنگی حاوی گوجه فرنگی و مقدار زیادی شکر است. نوع بدون قند آن نیز حاوی شیرین کننده های مصنوعی است که بدتر منجر به اضطراب می سود. توصیه می کنیم سس گوجه فرنگی را نیز خوتان درست کنید و یا مصرف نوع آماده آن را به حداقل برسانید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.webmd.com/depression/ss/slideshow-avoid-foods-anxiety-depression” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

این مطلب ادامه دارد ….

برای مطالعه بخش دوم این مقاله اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)