عوامل کمک کننده به سرطان سینه

عوامل کمک کننده به سرطان سینه

سرطان سینه

طب سوزنی

در این روش درمانی بسیار قدیمی سوزن های بسیار نازک، گرما یا فشار بر روی نقاطی از بدن قرار می گیرند. تحقیقات نشان داده اند که این روش سیستم ایمنی را تقویت کرده و ضد دردهای طبیعی آزاد می کند. به علاوه عوارض ناشی از سرطان، مانند تهوع، خستگی، درد و اضطراب را کاهش می دهد.

اما صرفا به خاطر طب سوزنی ملاقات های منظم با پزشک خود را نادیده نگیرید. به هر حال طب سوزنی هم دارای عوارضی است و در برخی موارد توصیه نمی شود.

ماساژ

بعضی بیمارستان ها مجهز به امکانات ماساژ درمانی هستند. ماساژ باعث کاهش درد می شود، همچنین می تواند به شما کمک کند تا قبل از لامپکتومی، ماسکتومی و یا بازسازی پستان به خوبی استراحت کنید. ماساژ توسط یک فرد متخصص پس از جراحی نیز باعث کاهش تورم می شود. در مورد ماساژ با پزشک خود صحبت کنید.

یوگا

این شکل از ورزش کمک می کند تا بین تنفس و حرکت نوعی ارتباط برقرار شود. یوگا سرعت ضربان قلب، فشار خون و امواج مغز را کم می کند. خانم هایی که در زمان پرتو درمانی برای سرطان سینه در کلاس های یوگا هم شرکت می کنند، کمتر احساس خستگی و اضطراب می کنند. اگر بتوانید یوگا را به طور منظم انجام دهید، به کاهش التهاب نیز کمک می کند. تمام سوابق پزشکی خود را با پزشکتان در میان بگذارید، به این صورت پزشک به بهترین شکل قادر به کمک خواهد بود.

تایچی

تایچی یک هنر رزمی قدیمی مربوط به کشور چین است که در این روش حرکات آهسته و ظریف بدن با تنفس و مدیتیشن ترکیب می شوند. با آرامش ذهنی که این روش ایجاد می کند، بدن قوی تر می شود. تایچی باعث کاهش التهاب در افراد مبتلا به سرطان سینه می شود. خانم هایی که 3 بار در هفته و هر بار به مدت یک ساعت این روش را تمرین می کنند، دارای احساس بهتری هستند.

هنر درمانی

نیاز نیست هنرمند خوبی باشید تا از هنر درمانی بهره ببرید. زمانی که نقاشی می کشید، مجسمه یا یک کار دستی می سازید، این فرصت را به دست آورده اید تا در مورد احساسات خود صحبت کنید، بدون اینکه نیاز باشد مسافتی را طی کنید یا به شخص خاصی مراجعه کنید. کار با یک درمانگر آموزش دیده فرایند درمان را بهتر پیش خواهد برد. هنر درمانی اضطراب و افسردگی را کاهش داده و به اعتماد به نفس کمک می کند.

حفظ روحیه

عوارضی مانند ریزش مو و مشکلات پوستی بسیاری از خانم ها را آزار می دهد. برخی بیماران به دلیل تغییرات ظاهری تمایلی به خارج شدن از خانه ندارند. این افراد زمانی که نسبت به ظاهر خود احساس خوبی داشته باشند، می توانند زندگی بهتری داشته باشند و قوی تر خواهند بود. اگر در چنین شرایطی هستید، بهتر است در برنامه های مختلف شرکت کنید تا بتوانید روحیه مثبت خود را حفظ کنید.

درمان به کمک اسب

اسب ها درمانگران طبیعی محسوب می شوند. آنها زبان بدن اطرافیان خود را منعکس می کنند، به همین دلیل به شما کمک می کنند تا از احساسات خود آگاه تر باشید. یاد گرفتن اسب دوانی و مراقبت از اسب اعتماد به نفس را تقویت می کند. در یک بررسی انجام شده، افرادی که با اسب در برنامه درمانی شرکت کردند، احساس استرس کمتری داشتند. علت اصلی این امر مشخص نیست، اما حداقل می توانید این روش را امتحان کنید.

موسیقی درمانی

گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه احتمالا به شما کمک می کند تا نیروی از دست داده را بازیابید و با احساسات خود ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط با احساسات در طول درمان نیز موثر خواهد بود. بررسی ها نشان داده اند که یک برنامه موسیقی درمانی دقیق می تواند میزان درد را کاهش دهد، وضعیت ذهنی را بهبود بخشد و نگرانی های مربوط به بیماری را نیز کاهش دهد.

نوشتن مشکل

اگر شما احساسات خود را در مورد سرطان سینه بنویسید، از امیدهایتان تا بزرگترین ترس هایتان، متوجه خواهید شد که علائم جسمی بهبود یافته اند. علاوه بر این نوشتن به بهبود خلق و خو نیز کمک می کند. در این فرایند هیچ نگران دست خط خود و غلط های املایی نباشید. فقط بر روی اهداف و افکار خود تمرکز کنید.

گروه های حمایت کننده

گاهی علاوه بر حمایت خانواده و دوستان، فرد بیمار به گروه های حمایت کننده هم نیاز خواهد داشت. معاشرت با خانم هایی دارای بیماری مشابه به فرد بیمار کمک می کند تا کمتر احساس تنهایی کند. به علاوه اعضای گروه مشکلات یکدیگر را کاملا درک می کنند و می توانند در طول درمان به یکدیگر کمک کنند.

برای آشنایی با روش های پیشگیری، علائم، عوامل، تشخیص و درمان سرطان سینه بهتر است به این مقاله مراجعه کنید.

 

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  •  مریم عبداللهی
  • روانشناسی و نوروتراپیست

 

جهت نوبت ویزیت در کرج اینجا را کلیک کنید

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *