عوامل مخرب میل جنسی

مخرب میل جنسی

  1. استرس: بسیاری افراد حتی زمانی که استرس دارند هم کارهای خود را به خوبی انجام می دهند. اما تمایل به برقراری رابطه جنسی از این دسته کارها محسوب نمی شود. استرس در کار، خانه یا روابط ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. چگونگی کنترل این استرس به روش صحیح بسیار موثر است. برای کنترل استرس روش های زیادی وجود دارند که می توانید انجام دهید، از جمله مراجعه به مشاور.
  2. مشکلات مربوط به شریک جنسی: مشکلاتی که فرد با شریک جنسی خود دارد، از جمله مهمترین عوامل مخرب میل جنسی می باشد. برای خانم ها احساس نزدیکی به شوهر بسیار مهم است. در مورد زن و مرد رابطه ضعیف، احساس خیانت یا اعتماد تاثیر زیادی دارد. اگر دچار هریک از این مشکلات هستید، بهتر است به مشاور مراجعه کنید.
  3. مشروبات الکلی: نوشیدن الکل میل جنسی را کاهش می دهد. به علاوه مستی تمایل شریک جنسی را کم می کند. اگر زیاد الکل می نوشید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  4. خواب کم: اگر میل جنسی شما به طور نوسانی افزایش یا کاهش می یابد، به خاطر کم خوابی است. آیا خیلی دیر می خوابید یا صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید؟ آیا دچار اختلالات خواب هستید؟ هر عاملی که خواب و استراحت کامل شبانه را مختل کند، باعث کم شدن میل جنسی می شود. از آنجایی که خستگی میل جنسی را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است روی خواب و استراحت خود کار کنید.
  5. فرزندان: پس از بچه دار شدن میل جنسی کاهش نمی یابد. به هرحال زمان برقراری رابطه بین زن و شوهر کاهش می یابد.
  6. برخی داروها: برخی داروها میل جنسی را کاهش می دهند. برخی از این داروها عبارتند از: داروهای ضدافسردگی، داروی فشار خون، قرص های ضد بارداری، شیمی درمانی، داروهای ضد HIV و فیناستراید. تغییر داروها و میزان مصرف آن می تواند موثر باشد.

مخرب میل جنسی 1

7.    تصور نامناسب از هیکل خود: اگر نسبت به هیکل خود حس بهتری داشته باشید، تمایل جنسی شما نیز بیشتر خواهد بود. اگر همسر شما اعتماد به نفس پایینی نسبت به هیکل خود دارد، بهتر است حس خوب را به وی انتقال دهید.

8.   اضافه وزن: چاقی و اضافه وزن میل جنسی را کم می کند. این امر باعث می شود از برقراری رابطه لذت کافی نبرید. در مورد بهبود حس خود بهتر است به مشاور مراجعه کنید.

9.   مشکل نعوظ: مردانی که دچار اختلالات نعوظ هستند، اغلب در مورد برقراری رابطه جنسی نگران هستند و این نگرانی میل جنسی را کاهش می دهد. اختلال نعوظ قابل درمان است.

10.   کمبود هورمون تستوسترون: هورمون توستسترون در حقیقت افزایش دهنده میل جنسی است. همیشه کاهش میل جنسی به خاطر این هورمون نیست، اما در برخی عامل بروز مشکل است. در مردان افزایش سن باعث کاهش سطح تستوسترون می شود. عوامل دیگری، مانند رابطه و وزن، بر روی میل جنسی و سطح تستوسترون تاثیر می گذارد.

مخرب میل جنسی 2

11.   افسردگی: افسردگی بسیاری لذت ها، از جمله رابطه جنسی، را کاهش می دهد. اگر به خاطر درمان از داروهایی مصرف می کنید که میل جنسی را کاهش می دهند، با پزشک خود در میان بگذارید، زیرا برخی داروهای افسردگی میل جنسی را کاهش می دهند.

12.   یائسگی: در مورد بسیاری زنان، میل جنسی در زمان یائسگی کم می شود. یائسگی دارای نشانه هایی است، از جمله خشکی واژن و درد در زمان برقراری رابطه جنسی. اما تمام زنان مانند هم نیستند و برخی حتی پس از یائسگی هم دارای زندگی جنسی موفقی خواهند بود.

13.   صمیمیت کم: رابطه جنسی بدون احساس باعث کم شدن میل جنسی می شود. صمیمیت ورای رابطه است. اگر صمیمیت شما با همسرتان کم است، بهتر است زمان هایی را اختصاص دهید تا بدون هیچ رابطه جنسی با هم بگذرانید. راه هایی برای بیان عشق و احساسات خود پیدا کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *