علت گاز گرفتن در کودکان و چگونگی محدود کردن این رفتار( بخش اول )

گاز گرفتن 1

 

کودکان نو پا کارهایی را برای جلب توجه و گاهی ستایش دیگران مانند :به آغوش پرتاب کردن خودشان به صورت غیر منتظره، جیغ زدن همراه با خنده و نوازش حتی هنگامی که شما خسته اید.

اما آنها در بعضی مواقع کارهای نه چندان شایسته ای هم  انجام میدهند  که منجر به عصبانیت شما میشود مانند :ضربه زدن ، فریاد زدن و یا گاز گرفتن شما یا دیگر افراد.

 

گاز گرفتن در کودکان زیر 3 سال بسیار رایج است، اما خیلی ناراحت کننده است . اما وقتی گاز گرفتن به صورت یک عادت در می آید برای والدینش یک چالش است .

راه هایی برای کاهش گاز گرفتن در این کودکان وجود دارد که میتواند به والدین کمک کند تا از این رفتار کودکان جلوگیری کنند.

 

گاز گرفتن

 

چرا کودکان نوپا گاز میگیرند؟

باور کنید یا نه، گاز گرفتن بخشی طبیعی از رشد ، در اوایل دوران کودکی است. نوزادان و کودکان نوپا به دلایل مختلف گاز  می گیرند مانند :

دندان درآوردن و یا کاوش یک اسباب بازی جدید یا شی با دهان خود (“mouthing”) وگاهی گاز گرفتن به دلیل دریافت یک واکنش از طرف مقابلش می باشد.

گاز گرفتن نیز می تواند یک راه برای جلب توجه و ابراز چگونگی احساس نا امیدی، خشم، ترس و احساسات قوی باشد وهمچنین کودکان نوپا چون فاقد مهارت های زبان و کلام هستند برای مقابله از این روش استفاده می کنند.

 

گاز گرفتن کمی بیشتر در پسران و در کودکان اول نسبت به تولد کودک دوم برای مقابله با استرس خانواده رایج  تر است.

 

چگونه می توان گاز گرفتن را محدود کرد؟

اگر فرزندتان را بعد از گاز گرفتن دعوا کنید دیگر این کار را شاید در مقابل شما انجام ندهد  و در محیط های دور از شما  و بر افراد دیگر تکرار کند ، برای ترک عادت نیاز به رعایت کردن مراحلی است که در بخش دوم این مقاله برای شما آورده خواهد شد.

 

برای مشاهده بخش دوم اینجا را کلیک کنید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *