علت و درمان صحبت کردن در خواب چیست؟

حرف زدن در خواب

حرف زدن در خواب طبیعی است یا غیر طبیعی؟

بسیاری از افراد در حین خواب حرف میزنند و این موضوع اغلب طبیعی تلقی میگردد مگر اینکه بسیار زیاد باشد و موجب اختلال خواب همبستر شود یا همراه با حرکات دست و پا باشد و یا همراه با سایر علائم غیرقابل توجیه مانند خواب آلودگی صبحگاهی باشد.

در اینگونه موارد بهتر است جهت بررسی این موضوع به متخصص اختلالات خواب مراجعه نمایید.

برخی علل حرف زدن در خواب عبارتند از:

  • تشنج
  • اختلال خواب با حرکات آهسته چشم ها
  • اختلال خواب با حرکات سریع چشم ها
  • توهمات بینایی و شنوایی
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • افسردگی و اضطراب
  • آپنه خواب

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از دانشگاه بارسلونا

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

21 دیدگاه دربارهٔ «علت و درمان صحبت کردن در خواب چیست؟»

  1. سلام بنده سنم ۲۶ سالم دو یا سه شب ها با خودم حرف میزنم و تازه ازدواج کردم خانم بابت این موضوع خیلی ناراحت یک پیشنهادی بدید دیگه ترک کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی و رفع این مشکل باید توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید تا متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب اتخاذ گردد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک جایروس کلینیک، تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  2. سلام من ۱۵‌سالمه بعضی وقتا تو خواب حرف میزنم و خودم هم نمیفهمم و فردا پدر و مادرم بهم میگن تو خواب حرف زدم الان من باید چیکار کنم؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با متخصص روانپزشکی مخصو ص اختلالات خواب ویزیت داشته باشید در این خصوص خانم دکتر نیوشا محمدی می توانند به شما کمک کنند.

  3. باعرض سلام وخسته نباشید خواهرمن 30سالش هست وشب هاتوخواب خیلی حرف می زنه بعضی موقع هم را می ره وجیغ می زنه توروخدابگید چکارکنیم من خودم دارم دیوانه میشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      پرسشنامه خواب را به صورت آنلاین پاسخ داده تا روند درمان به طور کامل برای شما ایمیل شود.

  4. مریم شیرودی

    همسرم بیماری اعصاب و روان دارد دارو مصرف می کند مدتی خوب می شود و دوباره به حالت اول برمی گرددحالا مدت 20روز است که هنگام خواب باصدای بلند حرف می زند وخیس عرق می شود همش به گذشته فکر می کند زندگی خود را با دیگران مقایسه می کند در برابر کوچکترین مشکلات از خود ضعف نشان می دهد لطفا راهنماییم کند و بهترین پزشک اعصاب روان را معرفی کنید

  5. درود
    23سال دارم.مشکل صحبت کردن و راه رفتن در خواب تقریبا از دوران کودکی همراه من بوده که راه رفتن از بین رفته ولی در خواب صحبت می کنم.در مواردی محدود تصور می کنم که شخصی در اطراف من حرکت میکنه.در ابتدا می ترسیدم ولی دیگه العان می دونم که واقعی نیست از خواب می پرم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      بهتراست پرسشنامه خواب را در سایت پاسخ داده تا روند درمان به شما توضیح داده شود.

  6. [email protected] سلام در خواب حرف میزنم و هر سوالی هم که ازم بپرسن جواب میدم در همان حال خواب ایا راه درمانی برای من وجود دارد روی زندگی مشترک من خیلی تاثیر گذاشته خواهش می کنم کمکم کنید از استان فارس شهرستان مرودشت

  7. سلام خسته نباشید من12سال سم دارم هرشب به طور منظم از وقتی که مدارس شروع شده درخواب بلند بلند صحبت میکنم و بیشتر وقت ها از مدرسه ام میگم .
    خودم احساس میکنم از افسردگی واظطراب باشه .
    راستی من خودم بعضی وقت ها متوجه این موضوع میشوم ولی وبیشتر وقت ها مادر وپدرم میگویند در خواب حرف میزدی. چه کنم؟

  8. من بعضی شب ها در خواب یهو جیغ میزنم و توهاتی میبینم مثلا یهو فکر میکنم یک مار کنار منه!!!! این موضوع با شده اعتماد بنفسم رو از دست بدم از سفر رفتن با دوستانم دوری کنم میترسم که توی خواب یهو جیغ بزنم و…. و مورد تمسخر اونا قرار بگیرم میشه راهنمائیم کنید راستی این مسئله در هفته شاید 2 بار برام اتفاق بیفته ممنون میشم که کمک کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتر است اول مشخص شود که منشا مشکل شما مربوط به مغز و اعصاب است و یا مشکلات روانپزشکی و بعد درمان متناسب با مشکل تان آغاز شود. می توانید در گام اول برای آقای دکتر مصطفی امیری، فلوشیپ اختلال خواب نوبت ویزیت تهیه فرمایید. با سپاس.

  9. باسلام من بعضی از شبها تو خواب حرف میزنم با اینکه تو آسایشگاه نظامی هستم دوستان متوجه حرف زدن من میشوند ولی خودم نمفهمم
    علت آن را بیان فرمائید ایا دارویی دارد لطفا جواب دهید ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید به طور کامل علائم شما مورد بررسی قرار بگیرد بعد از تحت درمان قرار بگیرید ، بهتر است برای جناب دکتر امیری فوق تخصص خواب در کلینیک آزادی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

    1. اره راه حل بدینن.منم همین مشکلو دارم یعنی بقیه گفتن تو خواب حرف میزنم میشه از استرس و اضطراب باشه؟؟؟

      1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

        سلام، دوست گرامی قطعا عوامل زیادی در ایجاد این اختلال نقش دارند بنا بر این نیاز به بررسی و معاینه دقیق توسط پزشک متخصص اختلالات خواب وجود دارد. در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *