علائم هشدار دهنده ی کمبود آهن در بدن

علائم هشدار دهنده ی کمبود آهن در بدن

حدود نه درصد از زنان از فقر آهن رنج می برند. خود شما چگونه متوجه می شوید که آهن بدنتان کم است؟ آیا علائم زیر را شما نیز دارید؟

1)     خستگی

بدن از آهن برای ساختن هموگلوبین استفاده می کند. این ماده اکسیژن را در سلولهای قرمز به حرکت در می آورد ، زمانی که شما سلولهای خونی سالمی نداشته باشید،کم کم احساس خستگی می کنید.

2)     مشکل در تمرکز

سنتز انتقال دهنده های عصبی ممکن است در افراد مبتلا به فقر آهن تغییر کند و منجر به عملکرد پایین تر از حد نرمال شود.

3)     تنگی نفس

این مورد می تواند زمانی که ورزش می کنید یا حتی زمانی که راه  می روید اتفاق بیافتد، اما چرا؟  بدون مقدار آهن کافی در خون، اکسیژن در سطح خون جریان نمی یابد و بدن نسبت به اکسیژن احساس گرسنگی و نیاز می کند.

4)      رنگ پریدگی غیر طبیعی در پوست

آیا به تازگی احساس می کنید رنگ پوست شما بیش از حد روشن و سفید شده است؟ این نشانه خوبی نیست.  رنگ پریدگی پوست می تواند نشان دهنده کاهش جریان خون  و کاهش تعداد سلولهای قرمز خون باشد.

5)     مشکل در انجام فعالیت های روزمره

مشکل در انجام همان کارهایی که هفته ی پیش به راحتی انجام میدادید. آهن پایین می تواند دلیل استقامت پایین بدن شما باشد.

6)     درد عضلانی

در واقع اگر باشکاه بروید و تمرینات کششی انجام دهید. احتمالاً درد عضلانی ناشی از این تمرینات به شکل غیر نرمالی در بدن شما باقی می ماند. نداشتن آهن کافی ماهیچه های شما را از توان بازیابی مجدد خود محروم می کند و می تواند دلیل درد شما باشد.

.

7)     شکنندگی ناخن ها

حتی مانیکور و پدیکور نیز نمی تواند این نازک شدن ناخن ها را مخفی کند. راهی که باید به آن فکر کنید این است که میزان آهن بدن خود را بررسی کنید.ناخن هایی که قاشقی شکل می شوند حتماً به دلیل کمبود آهن است.

8)     عفونت های مکرر

اگر مدام مریض می شوید، بخصوص  اگر مدام از بیماریهای تنفسی رنج می برید ممکن است به دلیل فقر آهن بدنتان باشد.

9)     ادرار (urine)صورتی یا قرمز

ادرار قرمز و یا صورتی(Beeturia) زمانی رخ می دهد که شما  چغندر(Beet) خورده باشید. این موضوع در 10 تا 14 درصد مردم عادی رخ می دهد. این موضوع در افرادی که با فقر آهن مواجه هستند بسیار بالاست  و بدلیل افزایش جذب روده ای رنگ دانه های خاص اتفاق می افتد.

 منبع:

healthdigzet

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «علائم هشدار دهنده ی کمبود آهن در بدن»

  1. سلام، خانم سی و هشت ساله متاهل و کارمند هستم .اخیرا دردهای زودگذر در قسمتهای از بدنم مانند کمر، گردن ،زانو دارم.و حدود دو ماهی هست که هنگام خواب دست و پاهایم از مچ تا سر انگشتانم بی حس میشود به حدی که از این احساس از خواب بیدار میشوم (نحوه خوابيدنم به پشت هست ) و يادگيريم هم خیلی کم شده و فراموشی هم زیاد شده تا حدی که قبله را فراموش میکنم لازم به ذکر است که من کمکاري تیروئید و یبوست خیلی شديد دارم خواهشمندم راهنماييم کنید به چه پزشکی مراجعه کنم سپاسگزارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای جناب دکتر دهقانی ( متخصص مغزو اعصاب ) در کلینیک شریعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *