علائم هشدار دهنده ی حمله ی قلبی

علائم هشدار دهنده ی حمله ی قلبی

آیا می دانید ممکن است حمله قلبی داشته باشید بدون اینکه هیچ گونه دردی در قفسه سینه احساس کنید؟ نارسایی و بیماریهای قلبی در همه ی افراد، به ویژه در زنان خود را به یک شکل نشان نمی دهد. حمله ی قلبی که با عنوان سکته قلبی شناخته می شود وقتی اتفاق می افتد که لخته ی خونی جریان خون به عضله قلب را می بنند.

عوامل زیادی می تواند سبب بروز حمله ی قلبی شود از قبیل سن، ارث، فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل، استرس و عدم فعالیت فیزیکی.

تشخیص علائم زود هنگام حمله ی قلبی برای مقابله با آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

1)     خستگی و تنگی نفس

خستگی و تنگی نفس دو راه بدن برای نشان دادن نیاز به استراحتش می باشد. اما همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات قلبی به عنوان واکنش به استرس زیاد وارده به قلب شما باشد. اگر اغلب بدن هیچ دلیلی احساس خستگی می تواند نشانه ی آن باشد که یک چیزی درست پیش نمی رود. خستگی و تنگی نفس در زنان شایع تر است و ممکن است چند ماه قبل از حمله ی قلبی شروع شود.

2)     عرق کردن در طول روز و شب

تعرق بیش از حد معمول، به خصوص اگر ورزش نمی کنید و یا فعالیت خاصی انجام نمی دهید می تواند یک علاکت هشدار دهنده ی حملات قلبی محسوب شود. پمپاژ خون در شریان مسدود بیشتر زمان می برد و قلب تلاش بسیاری برای این کار انجام می دهد، بنابراین بدن شما برای حفظ درجه حرارت بدن بیش از حد عرق می کند. اگر شما عرق سردی روی پوست احساس می کنید یا پوست شما مرطوب می شود حتماً با پزشک مشورت کنید.

تعرق شبانه همچنین یکی از علائم معمول زنان مبتلا به مشکلات قلبی می باشد.

3)     سوءهاضمه، تهوع و استفراغ

اغلب افراد قبل از حمله ی قلبی، سوء هاضمه ی خفیف و یا دیگر مشکلات سیستم گوارشی را تجربه می کنند. به این دلیل که آنژین و حمله ی قلبی معمولاً  در افراد مسن تر که انواع مشکلات سوء هاضمه  بیشتری دارند رخ می دهد. این نشانه ها اغلب با سوزش سر دل  و یا سایر عوارض مربوط به رژیم غذایی خود را نشان می دهد.

اگر معمولاً سوء هاضمه و سوزش سر دل دارید، باید بدانید که ممکن است چیزی دیگری در جریان باشد و بهتر است یک چکاپ انجام دهید.

4)    درد قفسه سینه، فشار و ناراحتی

در حالی که درد قفسه ی سینه در همه ی موارد حمله ی قلبی رخ نمی دهد، اما مشخص ترین علامت حمله ی قلبی محسوب می شد. تنگی قفسه سینه نشانه شایع حمله ی قلبی می باشد. مردم معمولا این درد را به ایستادن یک فیل روی قفسه سینه تشبیه می کنند. اگر درد قفسه سینه یا تنگی قفسه سینه را احساس می کنید حتماً با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید.

5)    درد در نواحی دیگر بدن

درد و سفتی همچنین می تواند در سایر نواحی بدن اتفاق بیافتد ، بیشتر مردم درد در ناحیه دست چپ را گزارش می دهند. اما درد همچنین می تواند در:

قسمت بالای شکم

شانه ها

گلو

دندان وفک نیز رخ دهد.

اگر فکر می کنید که در معرض سکته ی قلبی قرار دارید پس بهتر است بسیار هوشمندانه، رژیم غذایی، ورزش و راهی برای مدیریت استرس انتخاب کنید.

منبع:

healthdigzet


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *