علائم افسردگی ممکن است در مردان به شکل متفاوتی آشکار شود

علائم افسردگی مردان
با توجه به یک مطالعه ی جدید از دانشگاه میشیگان، مردان ممکن است به همان میزان  زنان از افسردگی رنج ببرند. در مطالعات قبلی، زنان مبتلا به افسردگی حدود دو برابر مردان تشخیص داده شده اند.  حدود 20 درصد از زنان در برخی از مراحل طول عمر خود افسرده می شوند.

با این حال در سال های اخیر، برخی از محققان با پرسیدن سوالاتی متفاوت از مردان شگفت زده شده اند. به عنوان مثال: در حالی که زنان ممکن است افسردگی خود را از طریق علائمی مانند گریه و بی خوابی نشان دهند، مردان  افسردگی خود را با خشم، پرخاشگری و سوءمصرف مواد، کارهای آزار دهنده مانند قمار یا تجاوز به زنان نشان می دهند.

در این مطالعه 3310 نفر از زنان و 2382 نفر از مردان  برای اولین بار برای تشخیص تفاوتهای جنسیتی در میزان افسردگی مورد بررسی قرار گرفتند.

اگر چه همه ی کارشناسان تفاوت افسردگی در زنان و مردان را قبول نکردند اما مفهوم تفاوت های جنسیتی در علائم افسردگی یک ایده ی جدید است.

کرامر، پرفسور بالینی دانشگاه براون  گفت که: اختلال دو قطبی ( شیدایی و افسردگی) بین زنان و مردان مشابه است اما در برخی از موارد تفاوت های  جنسیتی وجود دارد  به عنوان مثال: اختلال بیش فعالی و اوتیسم در بین مردان بیشتر رایج است و اختلال خوردن در میان زنان شایع تر است.
نویسنده ی  این پژوهش معتقد است که تغییر معیار برای تشخیص افسردگی  در مردان بیشتر می تواند به ما برای راهنمایی مردان کمک کند. وی همچنین اشاره کرد که مردان افسرده کمتر احتمال دارد دنبال درمان بروند ، و این تاحدی به این دلیل است که آنها کمک خواستن را به نوعی نشانه ضعف می دانند.

وی افزود پزشکان می گویند که مردان به احتمال زیاد به دنبال درمان خود نیستند در مقابل مرد ها به دفاتر پزشکی مراجعه می کنند زیرا همسر و کارفرمای آنها تهدید کرده است که اگر رفتارت را عوض نکنی طلاق می گیرم یا تورا به آتش می کشم.
منبع:
http://psychcentral.com/news/2013/08/31/depression-symptoms-may-manifest-differently-in-men/59064.html


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *