شیشه، خطرناک ترین ماده مخدر

شیشه، خطرناک ترین ماده مخدر
شیشه، خطرناک ترین ماده مخدر

کریستال مت نامی رایج برای کریستال متامفتامین می باشد که یک ماده مخدر قوی و به شدت اعتیاد آور است که بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد. مصرف این ماده مخدر کاملا غیر قانونی است.

این ماده مخدر در تکه های شفاف یا سنگی به رنگ آبی براق یافت می شود. این ماده مخدر یخ یا شیشه نیز نامیده می شود. معمولا مصرف کنندگان این ماده مخدر آن را با استفاده از یک لوله شیشه ای مصرف می کنند، اما گاهی آن را می بلعند، آن را استنشاق می کنند یا به رگ خود تزریق می کنند. بلافاصله پس از مصرف این ماده فرد دچار شادی و سرخوشی ناگهانی و موقتی می شود. اما این شادی خطرناک است. این ماده مخدر می تواند به بدن آسیب برساند و منجر به بروز مشکلات روانی شدید می شود.

این ماده مخدر چگونه تولید می شود؟

متامفتامین یک محرک ساخته دست انسان است که سال ها پیش ساخته شده است. در جنگ جهانی دوم سربازان شیشه مصرف می کردند تا بیدار بمانند. برخی افراد نیز از این ماده مخدر برای کاهش وزن و برطرف کردن افسردگی استفاده می کنند. امروزه تنها محصول قانونی کریستال مت قرصی است که برای درمان چاقی و بیش فعالی (ADHD) استفاده می شود. این دارو نیز به ندت استفاده می شود و تنها با نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرد.

کریستال مت با ترکیبات پزدو افدرین ساخته می شود که در بسیاری از داروهای سرماخوردگی یافت می شود. این ماده به بهبود احتقان کمک می کند. از آنجایی که این ترکیب برای ساخت کریستال نیز استفاده می شود، بنابراین داروهای تولید شده با این ترکیب به شدت تحت نظر هستند.

ساخت کریستال به دلیل مواد شیمیایی به کار رفته در آن فرایند خطرناکی است. علاوه بر سمی بودن، این ترکیبات باعث انفجار می شوند.

این ماده مخدر چگونه بر روی احساسات تاثیر می گذارد؟

زمانی که این ماده مدر مصرف می شود، یک ماده شیمیایی به نام دوپامین به بخش هایی از مغز هجوم می برد که تنظیم کننده احساس لذت و شادی است. به علاوه مصرف کنندگان احساس اعتماد به نفس و انرژی بالایی می کنند.

مصرف کننده این ماده مخدر به سرعت به آن معتاد می شود و به زودی متوجه می شود که هچنان به دنبال به دست آوردن احساس لذت و شادی ناشی از مصرف ماده مخدر است. با ادامه مصرف این ماده فرد به آن مقاوم می شود و برای به دست آوردن احساس خوشایند میزان بیشتری از ماده مخدر را مصرف می کند. مصرف بیشتر این ماده به معنای خطر بالاتر است.

اثرات شیشه چیست؟

  • شیشه باعث افزایش دمای بدن انسان می شود طوری که ممکن است حتی باعث مرگ فرد شود.
  • فرد مصرف کننده ممکن است مضطرب و پریشان شود، قادر به خوابیدن نباشد و دچار اختلالات خلقی و خشم شود.
  • ظاهر فرد مصرف کننده به طور چشمگیری تغییر می کند. پوست وی رنگ پریده شده و دچار زخم هایی می شود که بهبود آنها بسیار سخت خواهد بود. به علاوه خشکی دهان و شکستگی و پوسیدگی دندان ها نیز از دیگر تاثیرات این ماده مخدر است.
  • فرد مصرف کننده دچار پارانوئید می شود. ممکن است چیزهایی را ببیند یا بشنود که وجود خارجی ندارند. یا ممکن است احساس کند حشراتی بر روی پوست یا زیر پوستش در حال خزیدن هستند.
  • فرد مصرف کننده کریستال مت بیش از دیگران در معرض ابتلا به ایدز است. این ماده مخدر بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد. فرد مصرف کننده تحت تاثیر کریستال بیشتر از دیگران درگیر رفتارهای پرخطر می شود.

نشانه های فرد مصرف کننده کریستال چیست؟

فرد مصرف کننده ممکن است دارای نشانه های زیر باشد:

  • به ظاهر شخصی یا نظافت خود اهمیتی نمی دهد.
  • دچار وسواس به کندن مو و پوست می شود.
  • دچار کاهش اشتها و کاهش وزن می شود.
  • اتساع مردم و حرکت سریع چشم ها نیز مشاهده می شود.
  • الگوهای خواب فرد عجیب می شود – گاهی برای چند روز یا حتی چند هفته بیدار می ماند.
  • دچار حرکات تشنجی و نامنظم، تیک صورت، رفتار متحرک و اغراق آمیز و صحبت کردن مداوم می شود.
  • اغلب پول قرض می گیرد، اموال خود را می فروشد یا دست به سرقت می زند.
  • دچار طغیان و نوسانات خلقی می شود.
  • دچار رفتارهای روانی، مانند بدبینی و توهم می شود.

اعتیاد به شیشه چگونه درمان می شود؟

درمان اعتیاد به شیشه بسیار سخت است، اما غیر ممکن نیست. اگر فردی را می شناسید که دچار اعتیاد به شیشه است، سعی نکنید به تنهایی به وی کمک کنید. مصرف کنندگان شیشه به کمک های حرفه ای و تخصصی احتیاج دارند.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

ارائه خدمات دارویی و غیردارویی ترک بدون بستری در  مرکز سلامت روان رستا- الومینا در کرج

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «شیشه، خطرناک ترین ماده مخدر»

  1. سلام،یه دکتر فوق تخصص اعصاب و روان ،که در مورد ترک مواد شیشه تخصص داشته باشه در مشهد،عجله ای حالم خوب نیست،باسپاس

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز با مرکز مشهد تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. مجموعه جایروس کلینیک قصد دارد به زودی مرکزی جامع در حیطه مغز و اعصاب، اعصاب و روان راه اندازی نماید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی مقالات ما را دنبال کنید. به این موضوع خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *