سوال از متخصص مغز و اعصاب در مورد سردرد

رواندرمانی سردرد

با توجه به اینکه در حال حاضر سوالات در صفحات متفرقه سایت پرسیده می شود،تصمیم گرفتیم برای هرکدام از موضوعات سوالات یک صفحه جداگانه را اختصاص دهیم که بتوانید سوالاتتان را اینجا بپرسید.

لطفا اگر هر سوالی در مورد سردرد دارید،در پایان همین مطلب از متخصصین کلینیک آلومینا بپرسید.

در این مطلب نیز سعی می کنیم به سوالات رایج شما پاسخ دهیم.

سوال:

میگرن چیست؟

جواب:

میگرن یکی از شایع ترین انواع سردرد است، میگرن با سردرد شدید ضربان دار و علائمی مانند تهوع و استفراغ، سرگیجه، حساسیت به نور و صدا و … همراه است.میگرن فقط یک سردرد ساده نیست و ممکن است در دردهای میگرنی علائمی مانند تهوع از خود درد آزاردهنده تر باشند.

**********************************************

سوال:

چه چیزی باعث میگرن می شود؟

جواب:

علت دقیق بروز حملات میگرن کاملا شناخته شده نیست. با این حال برخی تغییرات عروقی در مغز و نقش وراثت به عنوان عوامل شناخته شده ی ایجاد میگرن شناخته می شوند.

برخی عوامل محرک مانند خستگی، نور و سر و صدای زیاد، مصرف برخی مواد غذایی و تغییرات آب و هوایی می توانند منجر به تشدید حملات میگرن شوند. دانشمندان معتقدند که علت اساسی بروز میگرن می تواند تغییرات عروقی در سطح مغز باشد.

هم چنین دانشمندان امروزه عقیده دارند که سردردهای میگرنی می تواند مربوط به نوعی ناهنجاری ژنتیکی در قسمت های مشخصی از مغز باشد. در مغز بیماران مبتلا به میگرن منطقه ی ویژه ای تحت عنوان مرکز درد  و یا ژنراتور میگرن وجود دارد. سردرد میگرنی زمانی آغاز می شود که که سلول های عصبی بیش فعال پیام های عصبی افراطی به رگ های خونی ارسال می کنند که این منجر به ترشح بیش از اندازه ی پروستاگلاندین ها، سروتونین و دیگر مواد شیمیایی می شود که درد ضربان دارد ایجاد می کند.

**********************************************

سوال:

آیا میگرن ارثی و ژنتیکی است؟

جواب:

وراثت یکی از مهمترین عواملی است که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. اگر یکی از والدین مبتلا به میگرن باشد فرزند آن ها 50 درصد احتمال ابتلا به این بیماری را خواهد داشت و اگر هردو والد مبتلا به این بیماری باشند احتمال بیمارشدن فرزندشان تا 75 درصد افزایش پیدا می کند. اما گاهی بدون ابتلای بارز پدر و مادر فرزندان دچار میگرن وسردرد می شوند که این حالت نیز نسبتا شایع است.

**********************************************

سوال:

آیا میگرن قابل درمان 100 درصد و قطعی است؟

جواب:

متاسفانه هیچ روش درمانی قطعی برای رفع کامل این بیماری وجود ندارد.اما بسیاری از روش های درمانی بیشتر بر چگونگی پیشگیری از بروز حملات میگرن و کاهش دادن درد و علائم همراه با آن موثرند. و روش های درمانی متعددی برای از بین بردن علائم میگرن در دسترس است. روش های درمانی رایج برای میگرن عبارت اند از درمان دارویی و استفاده از برخی داروهای تسکین دهنده ی درد مانند ایپوبروفن، آسپیرین، استامینوفن و کافئین. باید توجه داشت که مصرف این داروها فقط برای تسکین موقتی درد موثر است و البته مصرف بیش از اندازه ی این داروها نیز منجر به تشدید علائم میگرن می شود.

بیوفیدبک به عنوان یکی از اثربخش ترین روش های درمانی موجود برای سردردهای میگرنی مورد توجه درمانگران و بیماران مبتلا به میگرن قرار دارد.بیوفیدبک به عنوان تنها روش درمانی بدون عوارض جانبی و با اثربخشی درمانی طولانی مدت به عنوان یکی از بهترین روش های درمان انواع سردردهای میگرنی شناخته می شود.این روش درمانی به بیماران می آموزد که چگونه با کنترل میزان قطر عروق مغزی و تنش های عضلانی سرو وصورت و رفع استرس و تنش های درونی از بروز و تشدید حملات میگرن خود جلوگیری کنند.

**********************************************

سوال:

آیا میگرن قابل پیشگیری است؟

جواب:

بله. شما می توانید با شناسایی عوامل محرک میگرن و اجتناب از آن ها فرکانس و شدت حملات میگرن خود را کاهش دهید. برای این کار نوشتن روزانه ی سردردهایتان می تواند مفید باشد.رعایت نکات بهداشتی روزانه مانند داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم روزانه، خواب مناسب و استراحت کافی، رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه قبل از دوران قاعده گی در زنان و … می توانند در پیشگیری از تشدید علائم میگرن موثر باشند. علاوه بر این استفاده از روش های درمانی پیشگیرانه مانند بیوفیدبک، فنون آرمیدگی عضلانی و ذهنی، یوگا و مدیتیشن و آموزش تکنیک های مقابله با استرس در پیشگیری از حملات میگرن نقش به سزایی دارند.

**********************************************

سوال:

آیا تغییرات آب و هوا روی میگرن موثرند؟

جواب:

بله نور آفتاب شدید، شرایط داغ، شرایط مرطوب، و تغییرات شدید در فشار هوا ممکن است به حمله سردرد منجر شود.

**********************************************

سوال:

چرا گاهی پزشکان در درمان میگرن از داروهای ضد افسردگی یا ضد تشنج استفاده می کنند؟

جواب:

صرع و میگرن و حتی افسردگی ممکن است به دلیل واکنش های مشابهی در مغز ایجاد شود و بهمین دلیل گاهی داروها روی هر سه این اختلالا موثرند. ضمنا بعضی داروها با یک مکانیسم روی میگرن موثرند و با مکانیسم دیگری روی صرع و در واقع نوع اثر دارو در این اختلالات متفاوت است.

**********************************************

سوال:

سردرد نوع تنشی چیست؟ چه چیزی باعث این نوع سردرد می شود، و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

جواب:

سردرد تنشی یکی از شایعترین انواع سردرد است که به طور ناگهانی و یا به آرامی شروع میشود و همراه با احساس درد در عضلات گردن وپشت سر است و معمولا ماهیت فشاری دارد. عواملی مانند استرس ، افسردگی، گرسنگی  و فشار عضلانی موجب سردرد تنشی میشود. سردرد تنشی توسط روش های درمانی دارویی و غیر دارویی (بیوفیدبک و تغییرات سبک زندگی) درمان می گردد.

**********************************************

سوال:

آیا ممکن است یک نفر انواع مختلفی از سردرد را داشته باشد؟

جواب:

بله. این حالت ناشایع نیست.خصوصا در مورد سردرهای تنشی و میگرنی در بسیاری موارد همراهی این دو اختلال با هم دیده می شود.

**********************************************

لطفا اگر هر سوالی در مورد سردرد دارید،در پایان همین مطلب از متخصصین کلینیک آلومینا بپرسید.

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

361 دیدگاه دربارهٔ «سوال از متخصص مغز و اعصاب در مورد سردرد»

  1. سلام.من یه مدتی هست سرم درد میکنه و جدیدا وقتی بلند میشم سرم گیج میره و یا خیلی درد میگیره دلیلش چی میتونه باشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعدد جسمی یا روحی می تواند موجب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. سلام وقت بخیر ببخشی من 17 سالمه چند وقته سرمو تکون میدم یا راه میرم وقتی پامو میزارم روی زمین سرم بشدت درد میگیره میشه راهنماییم کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معابنه شوید. در صورت تمایل با مرکز جایروس کلینیک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      قطعا دارو در زمینه کنترل و درمان موثر می باشد، اما چنانچه عوامل روحی نیز در ایجاد سردرد موثر می باشد علاوه بر دارو درمانی باید به کمک درمانگر و روانشناس از تکنیک های کنترل کننده عملی نیز استفاده نمایید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سید صادق مرتضوی

    سلام وقت بخیر جناب آقای دکتر من بچه چهارمحال بختیاری هستم با چهار نفر دوستان رفتی برای کار سیستان بلوچستان چابهار روزی که رسیدم اونجا حالم خوب بود رفتم حمام کردم استراحت کردم فرداش شروع کار کنم زیر آفتاب بودم 1401/9/9بود احساس کردم سرم داره درد میگیره گفتم سایت گراما زده شدم دیدم فایده نداره بیشتر شد بهش محل نزاشتم کار خودم انجام دادم تا ظهر طول نکشید ازحال رفتم استراحت کنم رگ عصاب پیشانی شروع شد درد گرفتن نه می‌تونستم نفس بکشم نه می‌تونستم سرپا باشم فقط داشتم ناله میکردم سرم سرم دردش دور سرم می‌چرخید می‌رفت توچشان تا سرم جابجا میشد احساس میکردم مغز سرم تکون‌ میخوره تا الان یک هفته هست سردرد دارم دکتر رفتم علتش نمیدونن یکی میگه تنشی داری سوزن میزنم یک ساعت خوبم باز شروع میشه نه شب خواب دارم نه روز همین الان درد دارم نمیدونم چکار کنم بینی گرفتگی دارم و سوزش میشه راهنماییم کنید لطفاً خواهش میکنم توروخدا دارم دیوانه میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی ابن موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود توسط پزشک، بررسی طبی صورت گیرد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  4. درود
    وقت بخیر
    امروز هنگام کار کردن متوجه شدم ک اگه یکم سرم رو تند به اطراف بچرخونم مغزم انگار بسمط مخالف میره پوست سرمم به طرف دیگه
    اگ زیاد تکون بدم سر درد عجیبی میگیرم
    البته اینم بگم ک سمط راست مغزم اینطوری میشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. چنانچه این حالت تشدید گردید و یا در عملکرد روزانه تان اختلال ایجاد کرد توصیه می شود حتما توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  5. سلام چن وقته درطول روز سردردمیگیرم گاهی زیاده گاهی کم هم پیشونیم درد میگیره هم چشمم انگارته چشمم تحت فشارباشه….خیاطی میکنم امکان داره چشمم ضعیف شده باشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود ابتدا ارزیابی لازم توسط متخصص مغز و اعصاب صورت گیرد. چنانچه این حالت ناشی از کاهش بینایی و چشم باشد به متخصص چشم پزشکی ارجاع داده خواهید شد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک مجموعه جایروس کلینیک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  6. سلام یک هفته است سردرد شدید بخصوص شب ها میادسراغم و همین سردردم به دست وپاهامم میزنه علت چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی می تواند موجب بروز ابن حالت گردد مانند مصرف برخی داروها، استرس، میگرن، مشکلات مغزی و … جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  7. سلام
    من ۱۶ سالمه و دختر هستم .مدت زیادیه که صبح ها که از خواب بیدار میشم تا حدود ۳۰ دقیقه خوبم ولی وقتی میخام فعالیتی انجام بدم مثلا پشت میز مطالعه ام بنشینم یا کار هایی که نیاز به فعالیت های بدنی شدید نداره ، بعد از چند دقیقه احساس درد خفیف در پس )پشت( سرم احساس میکنم و چشمانم هم احساس خستگی دارند طوری که حس میکنم باید بخوابم و در این حین اگر سرم رو پایین بیارم یا به عقب بچرخونم احساس سرگیجه بهم دست میده. روز هایی هم که سردرد ندارم از اون روزهاییه که شدیدا خوابم میاد یا فعالیت بدنی دارم ) مثلا به مدرسه میروم(
    حدود ۷ تا ۸ ساعت هم میخوابم از ۱۲ تا ۸ صبح )معمولا( .
    میتونید راهنماییم کنید …..

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      بدون بررسی طبی نمی توان پاسخ دقیقی ارائه کرد. توصیه می شود چنانچه این حالت تکرار می گردد و مانع فعالیت روزانه شما می باشد توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.

  8. سلام، من ۳۲ سالمه و متاهل هستم، وقتی دست میزنم به بالای سرم ،درد میگیره، حتی دست میکشم هم درد میگیره، کف سرم اینطوریه و خیلی وقته باهام هست، اما اذیت نیستم اینقدر که بگم مجبورم دارو مصرف کنم، اما یک سردرد گنگ و مبهم همیشه دارم، خلاصه که حتی اگر همسرم دست بکشه روی موهام و حتی اگر با کف بالای سرم برخورد کمی هم داشته باشه ،این درد رو بیشتر حس میکنم، گاهی بیشتر هم میشه از بالای سر به کل سرم گسترش پیدا میکنه، بنظرتون علتش چیه ؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  9. سلام اقای دکتر ، ببخشید ، مادر من 50 سالشه این حدود 20 ساله بیشتر روزا سرش درد مکنه معمولا از اطراف دماغ شروع میشه و میره شقیقه و اگه شدید شه فقط با قرص سفکسین 400 بعد از چند ساعت خوب میشه ، سی تی اسکن کرد گفت سینوزیت نداری ، خلط پشت گلو داره ولی ترشحاتش به هیچ وجه چرکی نیست ، اگه شبا رو به بالا سقف بخوابه صبح پیشونیش درد میگیره و میشه سر درد شدید ، جلو کولر باشه یا زمستون شب بخوابه و چیزی روی پیشونیش نزنه بازم درد میگیره ، مسکن ها دیگه رو اثر نداره ، امپول دگزا هم تقریبا خوبش میکنه ، آب نمک اگه هر روز کنه سر درداش کمتر میشه اما بینیش زخم میشه . قرص های کلداکس و سیتریزین 10 و بروفن ا برای پیشگیری سردردش یه ذره خوبن ، این همه علائم سینوزیت ولی سیتی اسکن میگه سینوزیت نیست و ترشحات چرکی هم نداره پس این چیه ؟ قبلا میگرن داشت ولی اون تقریبا کمرنگ شد و الن در فقط در ناحیه شقیقه و ضربان دار با حالت تهوع .
    مشکل چیه واقعا ؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع، پاسخ دقیق و ارائه راهکار درمانی مناسب نیاز به معاینه و ارزیابی طبی می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی بالینی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  10. سلام دکتر من میگرن چشمی دارم ایا در اینده کور میشم؟و چه قرصی میتونم‌استفاده کنم اخه به ارگوتامین حساسم‌و حس میکنم بعضی مواقع که استفاده میکنم‌میگرن چشمی میگیرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      میگرن شبکیه باعث ایجاد نشانه های مشابه به میگرن چشم می شود و می تواند منجر به از دست دادن بینایی شدید و غیر قابل برگشت شود.
      در میگرن چشمی این احتمال بسیار ضعیف و نادر می باشد.
      در خصوص تجویز دارو، نیاز به معاینه و ارزیابی طبی چشم تان می باشد.

      1. اخه من در چشم سمت راستم این مشکل به وجود میاد و از چنتا متخصص شبکیه پرسیدم و گفتن میگرن شبکیه نیس و میگرن چشمیه یعنی من کور میشم خیلی استرس دارم باید چیکار کنم

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست عزیز
          چنانچه مشکلی از نظر چشم وجود ندارد توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.
          در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  11. سلام وقت بخیر من یه دختر ۲۲ سالمه ام
    یه مدتیه سردرد گیجگاهیی دارم ناحیه پیشانی یا بالای آبرو یا شقیقه هام نمیدونم اصلا مشکل چی هست متوجه نمیشم از سر چی این درد به وجود میاد
    چشمم ضعیفه و عینک میزنم و خانواده میگن شاید شماره چشمم بالا رفته ولی فکر نمیکنم این باشه بیشتر ناحیه گیجگاهیی سمت راستم درد میگیره لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم .ممنون.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توان نظری در این خصوص ارائه کرد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  12. سلام
    چند ماهی میشه که دچار سردرد های یکطرفه شدم به گونه ای که انگار همون یک طرف یک لحظه تیر میکشه فقط یک لحظه ۱۷سالمه
    بیشتر مواقع این اتفاق میفته و بعضی وقتا سمت راست و بعضی اوقات سمت چپ سرم اینطوری میشه
    ممکنه که استرسی باشه؟
    بعضی اوقات به چشمم هم یکم فشار میاد
    خیلی ممنون اگر پاسخ بدید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی میتواند موجب بروز این حالت گردد.
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار درمانی مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  13. با سلام و احترام

    سن من 39 سال هست و مردو مجرد هستم.چند سالی هست که در هنگام انجام فعالیتهایی که نیاز به تمرکز و فعالیت ذهنی دارند مثل حضور در جلسات کاری، مطالعه، محاسبات و … به سرعت و در عرض چند دقیقه دچار سردرد و خستگی میشم و همین سردرد و خستگی باعث میشه که تمرکزم رو هم از دست بدم و کارایی نداشته باشم. ضمنا معاینات چشم رو هم انجام داده ام و ازین جهت مشکلی ندارم.لطفا راهنمایی بفرماییددلیل این مشکل کمبود ویتامینها یا مواد معدنی هست و یا از نوع تنشهای عصبی هستند و بنظر شما راه درمان چیست؟ با تشکر داود

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد مانند:
      کم خوابی، کم خونی، تغذیه نامناسب، افسردگی، کم کاری تیروئید، استرس و افسردگی و …
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توان نظر دقیقی در این خصوص ارائه کرد.
      در صورت تمایل با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  14. سلام،15سالمه در دوقسمت گیجگاهم درد دارم،تقریبا هر روز این درد رو دارم.قبلا هیچ گونه درد به اینصورت نداشتم تازگی ها اینطور شدم،احتمال داره تومار باشه؟چون زیاد میرفتم توگوشی حال میشه عوارض اون باشه؟لطفا راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      این دو مورد، دو اختلال کاملا متفاوت با علائم و نشانه های متفاوت می باشند. لطفا سوالتان را واضح مطرح نمایید. منظورتان علائم این دو اختلال می باشد یا مورد دیگری

  15. سلام…۲۲سال سن دارم…سردردم بعد از ضربه ن چندان قوی ب سرم شروع شد از سرم عکس گرفتم گفتن چیزی نیس و بعد از ۱۵ روز خوب شدم.فقط دو یا سه بار سرم طی یکسال اخیر درد میگرفت زود خوب میشد…اما نصف شب دیروز با سردرد وحشتناکی بیدار شدم(قسمت پشتی سرم)….ورزش سنگین و حرفه ایم میکنم ک بعضی اوقات حدود ۴ثانیه چشم سیاهی میره و بعد خوب میشه(گردنم چند روز پیش گرفت گفتم بگم شاید ربط داشته باشه چون دقیقا بالای گردن درد میکنه)

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست گرامی
      بهتر است مجددا توسط متخصص مغزو اعصاب ویزیت شوید
      بدون معاینه نمیتوان تشخیصی ارائه داد

  16. سلام وخسته نباشید.دختری17ساله هستم.متاسفانه حدود7ماهی هست که دچارسردردهای شدیدمیشوم. هنگام گرسنگی سرم دردمیگیره.حتی گاهی بی هوادردمیگیره اوایل خیلی شدیدبودبه طوریکه حالت تهوع ودرنهایت به استفراغ منجرمیشد.سردردهااین گونه است که فقط سمت چپ سرم ینی نه کل نیم کره چپ بلکه چپ پیشانی وکمی بالای گوش دردمیگیره گاهی هم هردو سمت یاگاهی راست ولی بیشترچپ دردمیگیره که بعضا کل نیم کره چپ رادردمیگیرد.اوایل کاسه چشم وابرو هم بود ولی حالا همان چپ فقط.به پزشک مراجعه کردم وایشون تشخیص میگرن دادند باخوردن داروها سردردهاقابل تحمل شده اما حتی سرکلاس درس هم کمکم شروع میشه ونهایتا نیم تا یک ساعت طول میکشه.گاهی درکل روز ی که سردردداشتم همان ناحیه نبض میزند وهرتنش.اظطراب. گرسنگی وبعضابی دلیل تشدیدمیشود. این سردردبه صورت نبض شروع میشه وتااخرهمینه ولی گاهی به شدت دردمیگیره وبعدان هم خسته وکمی خواب الودمیشم.ناگفته نماندکه من فوق العاده به درس خواندن میپردازم ودردبیرستان نمونه درس میخوانم. گاهی حتی باخواب کافی ممکنه اون روز دردبگیره.خیلی نگرانم حتی فک میکنم تومورمغزی گرفتم. خواهشا جوابموبدین ایافکرم درسته؟درضنن حدوددوسال پیش حین برف بازی وقتی گلوله برفی به همین ناحیه سرم برخوردکرد فهمیدم داخلش سنگ کوچکی بود.همچنین سینوزیت هم دارم وانتی بیوتیک هم مصرف کردم البته به خواست پزشک چون وقتی بادیانسیمی به پیشونیم میخورد این سردردابدترمیشدن.باتشکرفراوان

  17. سلام خسته نباشید
    برادرم دیروز داشت تو پارک تاب بازی میکرد که یکهو یک پسربچه حدود5ساله اومد جلوی تاب و سرش به تاب اصابت کرد وخورد زمین بعدش درحالی که داشت گریه میکرد بلندشد و رفت پیش خواهرش. من بعدش نگران شدم میخواستم ببینم میتونه براش مشکلی پیش اومده باشه یا خیر.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بدون معاینه و بررسی طبی فرد، نمی توان نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد.

  18. باسلام من چند سالی هست که با کوچکترین ضربه به سرم دچار سردردهای نبضی میشم و این سردرد تا یک روز ادامه داره حتی اگه یکی به شوخی با دست بزنه به پشت سرم کل سرم تا شب درد میگیره حتی با تکونای شدید سرم درد میگیره(در ضمن درد اصلا تو اون نقطه ای نیست که ضربه خورده کل سرم درد میگیره) ممنون میشم کمکم کنید واقعا خسته شدم

  19. با سلام ببخشید من 18 سالمه الان یه درد عجیبی در ناحیه شقیقه سمت چپ دارم تیر میکشه چند ثانیه وخیلی دردم میگیره اصلا سابقه نداشته تا الان و تا نصف سرمو کامل دربر میگیره احساس سنیگنی و فشار توی سرم احساس میکنم مشکلم چیه بنظرتون خیلی ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز نیاز به بررسی و معاینه شما است. علل مختلفی موجب این حالت می گردد. اگر این حالت رفع نگردید و یا تشدید گردید توصیه می شود توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.

  20. باسلام
    دخترم هنگام تولد خفگی داشته است و عصب مغزش ضعیف می باشد و تشنج بصورت دستها وچشمهای بطرف بالا برای چندثانیه می رود دکتر فقط برای تشنج لوبل وپریمیدون تجویز نموده آیا برای رشد ضعیف بودن عصب مغز دارویی هست وتشنج قابل درمان میباشد ضمناً حرف نمی زند و راه فقط درخانه می رود بعد از مدتی راه رفتن زیاد کج می شود.
    خواهشمند است راهنمایی فرمایید.
    از لطف شما ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و معاینه وی است تا طی بررسی های لازم، مسیر درمانی مناسب اتخاذ گردد. از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص، تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد. دوست عزیز راهکارهای متفاوتی برای کنترل و بهبود تشنج وجود دارد که متناسب با شرایط جسمی فرد، شدت اختلال و… اتخاذ میگردد. در صورت تمایل می توانید از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شماره یک (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای یکی از متخصصین در این حوزه تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  21. سلام مادرم شصت ساله هسته مدت زیادی سوزش سر داره در قسمت عقب سر ،مدتی است که سوزش خیلی زیاد شده و به چشمها سرایت کرده ،بارها هم به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردیم در سیرجان نتیجه نگرفتیم لطفا راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی برای بررسی علت این موضوع و ارائه راهکار و درمان مناسب نیاز به بررسی و معاینه وی است. توصیه می شود برای بررسی دقیق تر در این زمینه وی تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب قرار گیرد.

  22. با سلام.حدود یک سال پیش دچار مسمومیت دارویی شدم وتشنج کردم والان حدود چند ماه هست که احساس منگی میکنم جوری که نمی تونم تنهایی بیرون برم می ترسم حالم بد بشه ویا تشنج کنم چون واقعا احساس میکنم درون سرم خالیه لطفا کمک یا راهنمایی کنین.ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه است. توصیه میشود برای بررسی دقیق در این خصوص توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب ویزیت و معاینه شوید. در صورت تمایل میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران برای یکی از متخصصین تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  23. سلام من۲۵سالمه حالاشش ماه سردرد دارم بیشتردرناحیه پشت سرم سمت راست شروع میشه وخودبخودخوب میشه حالت فشارداره حس میکنم سرم دران محل ورم میکنه بعضی وقت هادرمحل گبجگاهی سمت راست دردمیگیره وفشارم بالا میره به۱۷میرسه علتش چیست لازم به ذکراست که همسرم همش روسرم میزنه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و معاینه بالینی است. توصیه میشود توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر زهرا وهابی یا دکتر دهقانی (متخصص مغز و اعصاب) تایم ویزیت هماهنگ کنند.

  24. سلام
    پسری ۲۵ ساله هستم سه ماه پیش پشت سمت چپ سرم درد گرفت. Mri گرفتم و مشکلی نبود. همراه سردرد پای چپ نیز درد میگیرد. پانزده روز از ماه این درد را دارم. حالت تهوع و استفراغ تاکنون نداشته ام. میتواند میگرن باشد؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و معاینه میباشد. علل مختلفی ممکن است موجب این حالت ها گردد. توصیه میشود بررسی بیشتر توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب انجام شود.

  25. سلام دختر 17ساله ای هستم تقریبا یکساله دچار سردردای خیلی شدید همراه ضعف و سرگیجه میشم البته بعضی وقتا افت فشارم دارم اکثر اوقات دست و پاهام سردن اگه میشه راهنماییم کنین.

  26. سلام من هنگام مطالعه دچار گیجی و سردرد معمولا خفیف می شوم تشخیص دکتر میگرن بوده است و داروها تاحدودی موثر بوده اند اورلپت پروپرانول وفلوکسیتین. اما بازهم پس از مدتی مطالعه دوباره گیج می شوم برای آن که بتوانم راحت تر مطالعه کنم چه کار کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید چرا که شاید نیاز به بررسی دقیق تر و تجویز داروی مناسب تری باشد.، بدون بررسی و معاینه نمیتوان تجویزی صورت گیرد.

  27. سلام
    من۲۰سالم هست و ۱سال ونیمه که سردرد و چشم درد دارم و نور باعث تشدید این دردها میشه و البته گاهی اوقات به همراه سردرد حالت تهوع دارم، به چشم پزشک مراجعه کردم و اطمینان حاصل شد که مشکل از چشمم نیست. ممکنه که میگرن داشته باشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتواند از علائم میگرن باشد ولی بهتراست برای بررسی بالینی و طبی دقیق تر برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  28. سلام
    من۲۰سالم هست و ۱سال ونیمه که چشم راستم تار میبینه
    سردرد و چشم درد هم دارم و نور باعث تشدید این دردها میشه و البته گاهی اوقات به همراه سردرد حالت تهوع دارم، به چشم پزشک مراجعه کردم و اطمینان حاصل شد که مشکل از چشمم نیست. ممکنه که میگرن داشته باشم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله ممکن است ولی جهت بررسی های بالینی و طبی بهتراست با یک متخصص مغزو اعصاب ملاقاتداشته باشید.

  29. سلام وقت بخیر
    بنده مدتی هست که نقطه از بالای سرم درد میکنه گاهی دو نقطه با هم هم چپ هم راست
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیا به بررسی بالینی و طبی دارید دراین خصوص برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  30. سلام خسته نباشيد
    مدت يك هفته است كه دو طرف سرم تا پشت سر آن هم از دو طرف تير ميكشد كه تا به حال اصلا اين طور نشده بودم و در كل هم فرد عصبي اي نيستم البته اين سر درد با فكر كردن به موضوع ناراحت كننده خاصي شروع مي شود و چون تا به حال دچار اين حالت نشدم باعث نگرانى ام شده است! بنده هيچ نوع دارويي مصرف نمي كنم
    لطفا راهنمايي كنيد
    متشكرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست عزیز با توجه به مواردی که ذکر کردید میتواند نقش عصبی پر رنگ باشد و افکار ناراحت کننده منجر به این اتفاق شود ولی برای رفع نگرانی و اطمینان خاطر میتوانید توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید . در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر زهرا وهابی یا دکتر دهقانی (متخصص مغز و اعصاب) تایم ویزیت هماهنگ کنند.

  31. سلام دختر 17ساله ای هستم که دچاره سردرد های خیلی خیلی شدید میشم که با افت فشار و سرگیجه و حالت تحوع همراه هست تقریبا یکساله که دچارش شدم و خودمو با قرص و ارامبخش اروم میکنم اگه میشه راهنماییم کنین..

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در ابتدا جهت تشخیص و نوع سردردهایتان بهتر است با متخصص مغزو اعصاب ملاقاتی داشته باشید در صورتی که تشخیص میگرن داده شد میتوانید جهت کنترل سردردهایتان از روش بیوفیدبک بهره گیرید.

  32. سلام
    هر شبی که کمتر از 6 ساعت بخوابم فرداش حتما سرم درد میگیره
    هر موقع که احساس گشنگی میکنم باز هم سرم درد میگیره
    هر روزی که خیلی خسته بشم بازم سرم درد میگیره
    این سردرد من توی همه ی موارد بالا به یک شکل هست یعنی احساس درد توی چشمام و قسمت جلوی سرم
    بعضی مواقع واقعا از دردش کلافه میشم
    دلیلش چی میتونه باشه؟میگرنه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی 1) تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و معدودی نیز به خواب زیاد (9 یا 10 ساعت) نیاز دارند. اما بدن اغلب افراد به مدت متوسط خواب (7 یا 8 ساعت) نیاز دارد، قطعا با تنظیم تایم خوابتان دیگر دچار این سردرد نخواهید بود. 2) طبیعی است که گاهی خستگی مفرط و نوع کار روزانه منجر به سردرد شود چرا که فعالیت های بدنی سنگین باعث تورم رگ های خونی سر و گردن و افزایش فشار می گردند که منجر به سردرد می شود. 3) و اما درباره سردرد هایی که در زمان گرسنگی پیش می آید،سردردهای ناشی از گرسنگی معمولا قابل تشخیص نمی باشند. اگر یک وعده غذایی (مثل صبحانه یا ناهار) را حذف کنید، سردرد شروع می شود، حتی قبل از اینکه گرسنگی را احساس کنید. علت این امر کاهش سطح قند خون می باشد. پیشنهاد میکنیم سبک زندگی خود را به گونه ای تغییر دهید که منجر به این سردرد ها نشود. کافی است از همین امروز همین موارد ذکر شده را با دقت رعایت کنید تا به مرور طبق همین برنامه پیش بروید و این مشکل رفع شود. اگر این موارد را در طولانی مدت رعایت کردید و باز هم شاهد سردرد بودید بهتر است توسط متخصص مغز و اعصاب ویزیت شوید.

  33. با سلام خدمت شما اگه میشه کمک کنین.من یک پسر دایی دارم که میگه میتونه در مورد کلمات فکر کنه تصمیم بگیره. اما نمیتونه اونطوری که لازم و شفاف بگه حرفشو.نه که لکنت داشته باشه نه. حالا نمیدونیم مشکلش چیه خیلی دکتر رفته تهران یا ترکیه یا مسکو. میگه چون نمیتونم بگم کجای مغزم ینی مشکل داره؟ در ضمن ایشون یکم افسرده هستن و قرص ضد افسردگی مصرف میکنن. ایشون خواستن از من پرسم ک کجای مغزشون مشکل داره که نمیتونن شفاف بگ منظورشونو.چی باعث میشه وقتی میخوان بیان کنن ذهنشون اشفته بشه؟ اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      با این شرح حال نمیتوان چنین تشخیصی داد. با این شرح حال تقریبا هر چیزی مطرح است از اختلالات روانپزشکی گرفته تا مشکلات مغزی (تقریبا در همه قسمت های مهم مغز)

  34. سلام
    پدرم60ساله هستن که به دلیل سردرد سی تی اسکن انجام دادن ودکترشون گفت که رگهای مغزشون تنگ شده وداروهای زیررا تجویز کردن
    سرترالین
    گاباپنتین وارلپت صد
    ولی بامصرف این داروها بازهم گاهی دچار سردرد میشن
    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید که داروها برای چیه وچرا بامصرف دارو بازهم دچار سردرد هستن؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      این داروها فقط ضد سردرد هستند و قرار نیست رگ ها را باز کنند. همچنین گاهی با وجود مصرف داروها سردرد ادامه دارد که نیاز به مراجعه مجدد و تنظیم داروها است و ممکن است بارها و بارها نیاز به تنظیم داروها باشد

  35. سلام
    من 25سالمه.دختر.مجرد.برنامه نویس
    کم خونی خیلی خفیف دارم
    کاسه سرم 2هفته یخخخخخخخخخخخ میزکنه جوری که باید سرمو ببندم یا برم زیر پتو
    نمیتونم تمرکز کنم
    دلیلش چیه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و متاسفانه بدون بررسی های بالینی امکان تشخیص نمی باشد وبهتراست دراین ئرد برای خانم دکتر وهابی و یا جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و شریعتی و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  36. سلام ..من 41سال دارم …میگرن هم دارم …سه روزه با شروع پریودم سر درد دارم …و نامنظمی فشار .. وقتی تغییر جهت می دهم یا از جا بلند می شوم سرم تیر می کشه …پشت گوش راستم یک نقطه می سوزد ..

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر این نوع سردرد را قبلا نداشته اید باید جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید

  37. سلام وقت به خیر من یک تحقیقی درباره ی مغز انجام میدهم در این باره سوالی برایم پیش امد ایا امکان ارتباط از بیرون با مغز انسان وجود دارد؟میتوان از طریق خاصی با مغز ارتباط برقرار کرد؟

  38. سلام. داروهای دپاکین 500- لوتیراستام 500- سرترابایول 50 برا سردردهای میگرنی و استرس تجویز شده است.اما الان متوجه شدم اینا برا صرع وتشنج تجویز میشه.به نظرتون اینا ربطی به میگرن و استرس داره یا نه؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      داروهای این دو بیماری گاهی مشترک است.اگر تحت نظر پزشک بوده مشکل خاصی برای مصرف ندارید.

  39. سلام من یه عادت غلط داشتم که سرمو موقع درس خون تکون بدن بطور ی که صدای خرت خرت از بالای سرمو میشنیدم الان بعد یکسال حدود سه روزه که سردرد شدید هنگام تکان دادن سر دارم سرد دردی یهو میگیره و همون لحظه ول میکنه سردرد که چ عرض کنم مغز درده در قسمت چپ و راست سرم و بالای سرم(فرق سر)

    16 ساله پسر قد179 وزن68

    ترو خدا جواب بدید میترسم بخاطر این تیک بمیرم توجمعم انجام نمیدادمش.ترو خدا جواب بدید من دانش اموز تیزهوشانم ارزو دارم

  40. سلام .من به بیماری مه مغزی دچار شدم . حالم خیلی بده .به هر روانپزشکی که مراجعه کردم بهتر نشدم . حتی الان دارم .بو پروپیون وکلومیپرامین مصرف میکنم .هیچ فایده ای نداشته .تورو خدا کمکم کنید حافظه ام از دست رفته . راهنماییم کنید .

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      بهتر است که به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

  41. با سلام
    من با خونواده مسافرت رفته‌بودیم و وقتی برگشتیم یک سردردی رو شبا و صبح ها و ظهر ها دارم
    درد از شقبقه راست شروع‌میشه و جفت شقیقه هارو در بر میگیره
    سرگیجه‌ و حالت تهوع هم موقعی که سردرد دارم‌بوجود میاد
    قرص مسکن‌هم‌تاثیری نداره
    الان توی دوره قاعدگی هستم ولی این سردرد از چهار روز قبل از شروع شدن این دوره بوجود اومده
    آیا توموره یا ممکنه‌مریضیه‌دیگه ای هم‌باشه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      تومور تشخیص آخر است! تشخیص های دیگر محتمل تر است
      ویزیت متخصص مغزواعصاب توصیه می شود

  42. باسلام. من یه مدت قرص فلوکسیتین مصرف میکردم روزی یک عدد. الان حدود دوماه هست که قطع کردم ولی درون مغزم یه سری علائم مثل سبکی مغز گیجی احساس برق گرفتگی در مغز دارم ینی زمانی که چشمامو به سمت چپ یا رااست میچرخونم یه احساس ناخوشایندی درون سرم ایجاد میشه. حالا نمیدونم اینا از عوارض قطع فلوکسیتین میتونه باشه یا نه. ممنون میشم جوابمو بدین.

  43. با سلام و وقت به خیر

    همسرم سردردهای مکرر با حالت تهوع دارند

    سالهای اول زندگیمون، سالی دو سه بار این سردردها که شدتش هم زیاده براشون پیش میومد
    ولی سال پیش ماهی یک بار این مشکل براشون پیش میومد

    ولی متاسفانه بعد از ماه رمضان امسال ، هر جمعه ، بعد از ظهرها دچار سردرد میشن و وقتی حالشون بهم می خوره ، بهتر میشن

    میگن کل سرم درد می کنه، میزارم رو بالش درد می کنه، برمیدارم درد میکنه، یعنی وقتی سرشون رو حرکت میدن بدتر میشه سردردشون.

    اهل سیگار یا دارو یا دکتر رفتن هم نیستن ایشون

    نگران هستم، به نظرتون علت سردردش چی می تونه باشه و چه کمکی از دست من برمیاد؟

  44. سلام یه خواهشی که ازتون دارم کمکم کنید جوابمو بدید اینقدم پول خرج کردم خسته ام جوابی نگرفتم هیچ دکتری گوش نمیده بهم فقط میدن انواع قرص 7ماه پیش احساس قلب درد کردم تنگی نفس تاری دید کلی دکتر رفتم از قلبو اکو نوار قلبو نوار مغز امارای دکتر چشم واسه تاری دید دیگه خسته شدم الانم 1ماهه سر درد شدید بهش اضافه شده که به هییییچ وجه خوب نمیشه تمام ساعات شبو روز سر درد دارم حتی تو خواب دیگه خسته شدم یدونه دکتر نیست بگه چمه اینقد دیگه قرص اعصاب بهم دادن دارن دیوانم میکنن از وقتی قرصای اعصابو میخورم تپش قلب دارم شب تا صبح دندونامو تو خواب فشار میدم میلرزم یه نفر راهنماییم کنه شمارو به امام رضا بگید چیکار کنم خانوادم دق کردن از دستم ممنون میشم اگه جوابمو بدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست علاوه بر درمان دارویی از رواندرمانی و مشاوره و روش های غیردارویی نیز بهره گیرید. در این خصوص برای جناب دکتر قاسمی در شعبه شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  45. سلام تو ام آر گردن من نوشته cervical lordosis is decreasedبقیه نرمال.این چیه؟ممنون میشم اگه همین جا پاسخمو بدین خیلی نگرانم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      یعنی خمیدگی طبیعی گردن کاهش یافته است
      دلیلش میتواند درد یا مشکلات در ستون مهره ها باشد

  46. سلام من 22 سالمه حدود یک سال پیش صبح که از خواب بیدار شدم حالت تهوع و سرگیجه داشتم که یک دفعه به مدت 1 دقیقه بیهوش شدم بعد از ان به دکتر مراجعه کردم MRIوMRV گرفتم ولی پیش هر دکترمغز و اعصابی که میرم میگن چیزی نیست از لحاظ روحی مشکل داری اما من همش سر درد سر گیجه دارم و به تازگیا تو راه رفتن هم تاثیر گذاشته و تلو تلو میرم و تعادل ندارم و سر دردم هم شدید شده به طوری که بلند میشم باید یکی دستم را بگیره تا زمین نخرم لطفا کمکم کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با تمام مدارک پزشکی قبلی خود برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  47. مهرانه امیری

    سلام ی مشکل ی مدت برام بیش آمده گوشم درد می گیره می سوزه وب قسمت سمت راست سرم میزنه علت چیست درضمن ب پزشک مراجعه کردم ی سری آنتی بیوتیک داد و خیلی تاثیر نداشت خودم سرماخوردگی خوردم بهتر شدم ب نظر شما علت جی منون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      متاسفانه در این زمینه کمکی نمیتوانیم بکنیم. بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه شود. سپاس

  48. سلام و عرض خسته نباشيد
    مدتي ميشه كه سر دردم تشديد پيدا كرده سه روز هم ميشه كه با مسكن تسكين پيدا نميكنم.
    در زمان برخواستن چشمام سياهي ميره و سرم تير ميكشه شديدن دردش افزايش پيدا ميكنه.
    و هر چند دقيقه يه فشار درد آوري هم رو بينيم مياد مثل تركيدن رگ بينيم
    اگه بشه راهنماييم كنين ممنون ميشم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      حتما نیاز است مراجعه فرمایید. آقای دکتر دهقانی در این زمینه به شما کمک میکنند.

  49. سلام.توخاب نفسم قط مبشه و فشارم میفته.سردرد گیجگاهی دارم.و عفونت لوهز وقتی ت وایینه نگا میکنم لوزه هام میبینم لا ب باش چیزای سفسر بدبویی هستن.صدرتم گیژ گیژ میشه.سمت چپشگوش سمت چپمم گرفته.قلیمم ی ذره درد ک میکنه میزنه سمت چپ دستم بی حس میشه انگار خاب رفته
    میشه کمکم کنین22سالمه

  50. با سلام
    پدر من یک سال و سه ماه میشه عمل تومور خوشخیم مغزی شده تو سمت فرونتال چپش
    الان چند روزی میشه پای راستش یک دقیقه بی حس میشه و بعد خوب میشه
    به نظرتون دلیلش چیه؟
    ایا درسته میگن بعد جراحی هم همون علایم تومور باز وجود داره؟

  51. سلام 24 سالمه سوزش سرودرد در ناحیه پیشانی دارم بعضی وقتها سمت راست سرم وکمتر چپ سرم درد دار م سردرد هام بعضی وقتها ضربان دارند در هنگام اعصبانیت یا استرس واضطراب ودرس خواندن بیشتر می شوددور تا دورسرم انگار با چیزی فشار می دهندپرش اعضای بدن دارم کف پاهایم می سوزه درد بعضی وقتها درد در ناحیه گردن سرشانه وکتف دست چپم دارم بعضی وقتها جا جای بدنم درد می کنه بعضی وقتها انگشتها پا ودست تیر میکشند سردی پا دارم حتی سردی پاهم ب حدی میرسه استخوانهام می سوزه به بوها احساسم سردر شدید می گیرم صبح وقتی بیدار بشماحساس کوفتگی وخستگی می کنم همیشه کسلم هنگام مطالعه خوابم میگیره تو خواب دست پاهام خواب می رن وقتی از جام بلند شم چشام تار می ره احساس فشار تو سرم میکنم دکتر رفتم بهم قرص داده ولی حالم بدترشده

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      علائم شما احتمالا ناشی از اضطراب است و باید درمان توسط روانپزشک انجام شود.

  52. سلام 21 سالمه و میگرن مزمن دارم.روزی 2-3 بار حمله میگرن بهم دست میده.روانپزسک یک دوره برام دپاکین تجویز کرد و بعد دوماه دیگه نخوردم.یک ماهه پیش عمل سنگین پیکر تراشی (اولتراسونیک لیپوساکشن) انجام دادم.از بعد عمل با هر بار ارضای جنسی یک سردرد وحشتناک و ناگهانی با درد غیر قابل وصف که بیشتر در ناحیه شقیقه است میگیرم.که شبیه شوک الکتریکی است.دردش با میگرنم قابل مقایسه نیست و به شدت دردناکه.و حدود پانزده دقیقه بعد تقریبا از بین میره.آیا مشکلی وجود داره؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      این نوعی میگرن است که مقاربت ایجا میشود جهت درمان برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  53. سلام خسته نباشید
    درد در قسمت شیقه های سرم یه هفتست ولی کم و زیاد میشه در بغل سرم احساس سنگینی میکنم.مسکن خوردم خوب شد ولی فرداش دوباره اومد سراغم .سه روز از هفت روز هفته رو سردرد داشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است تا به متخصص مغزو اعصاب مراجعه فرمائید در این خصوص برای جناب دکتر دهقانی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  54. محسن نریمانی

    سلام اقی دکتر من رشته ورزشیم بدنسازی هست وبه صورت حرفه ای وسنگین کار میکنم الان چندروزه که وقتی از خواب بلند میشم احساس درد بسیار خفیف در ناحیه اتصال بین سر وگردن میکنم واحساس گیجی علتش رو نمیدونم برای چیه هیچ وقت این حسو نداشتم دست به دامان خود درمانی شدم که میدونم فقط عارضه جانبی این داروها نصیب من میشه خواستم بدونم علت چیه یه جوری احساس گیجی میکنم البته ناگفته نماند که خوابم هم بسیار سبکه یعی با کوچیکترین صدا بلند میشم ودوباره میخوابم لطفا هرچه زودتر راهنمایی کنید. باتشکر شب خوش…

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نمیتوان نظر خاصی داد. بهتر است توسط متخصص مغزواعصاب معاینه شوید.

  55. باسلام،مشخصات:مرد،٣٦ساله،دوماه پيش بعلت مورمور سمت چپ بدن و دردهاي ناگهاي برخي از استخوان ها به پزشك مغز وا عصاب مراجعه كردم با گرفتن mri و نوار مغز اعلام داشتند كه سكته رو رد كردم،و مشكلي بوجود نيامده است و در حال حاضر قرص asa ،آتورواستاتين،دي پيردامول و وراپاميل مصرف ميكنم، قسمت اعظم مور مور شدن بدن مرتفع گرديد اما دردهاي ناگهاني استخوان بصورت كم و مور مور شدن را دارم در دو ماه گذشته سه بار بعلت سردرد شديد از خواب بيدارم شدم كه در با اخر تا دو روز اين سردرد ادامه دارد ! لطفا راهنمايي فرماييد بنده شهرستان مي باشم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      مراجعه به یک روانپزشک میتواند به کاهش ناراحتیهای شما کمک کند.

  56. با سلام آقای دکتر
    من زن ۵۰ ساله هستم. حدود ۱۵ روز پیش رفتم بیرون و هوا خیلی گرم بود و انگار گرما وارد سرم شد. وقتی اومدم خونه و رفتم حموم و گرما از تو گوشهام بیرون میزد. از اون موقع تا الان سرم درد میکنه اما چند روزه خیلی بیشتر شده. به صدا خیلی حساس شدم و هر سر و صدای کوچکی تو سرمه. انگار که مغزم جمع شده جلو و ناحیه جلوی پیشونیم (داخل سرم) به شدت میگیره. باید چند ساعت بی سر و صدا استراحت کنم تا آروم شه. لطفا محبت بفرمایید که فکر میکنید این مربوط به چه بخشیه؟ پیش چه دکتری برم؟ رفتم پیش دکتر حلق و بینی که متاسفانه اصلا خوب جواب من رو نداد و حتی بررسی هم نکرد.

  57. با عرض سلام و ادب و احترام حضور جنابعالی

    اینجانبه مونث دارای 47 سال سن می باشم حدود 2 هفته پیش از تاریخ 09/05/95 دچار سر درد شدید در قسمت پیشنانی ، دوطرف شقیقه ها به سمت پشت و پشت سر کامل صبح با خوردن 1 عدد استمینوفن کدئین و زلوفن آرام می شود و می توانم کار کنم و مجددا بعد از از بین رفتن اثر دارو با همان شدت شروع می شود.

    دلیل مورد فوق چیست ؟ خواهشمند است اظهار لطف نموده در اسرع وقت پاسخ را به ایمیل اینجانب
    ارسال فرمائید
    پیشاپیش از عنایات جنابعالی در تسریع پاسخ کمال سپاس را دارد

    رویا
    [email protected]

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. متاسفانه داده ها کافی نیست و باید از نزدیک ویزیت شوید. دکتر وهابی.

  58. سلام دکتر خسته نباشید دختر 15ساله ای دارم که به خاطره سرگیجه و عدم تعادل و میگرن پیش متخصص اعصاب بردمش سردرش خیلی کمتر شده اما خیلی استرس شدیدی داره دکتر برای استرسش سیتالوپرام تجویز کرد ولی هیچ تغییری نکرده و هر شب تو خواب جیغ میزنه آیا میتونه علتش استرس باشه برای درمان استرسش چی کار کنم چون شهرستان هستیم نمیتونم مطبتون بیام لطفا راهنماییم کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بله می تواند. اگر سیتالوپرام کمک نکرده بهتر است دوباره به متخصص اعصاب مراجعه کنید. یک روانشناس نیز می تواند در جهت کاهش اضطراب به ایشان کمک کنند. سپاس

  59. سلام . من حدود 10 روزه سردرد دارم زیر و بالای ابرو هام و شقیقه . شبها هم بدنم گر میگیره و عرق زیاد میکنم
    سنم 27 ساله
    علتش چیه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی طبی دارید برای خانم دکتر وهابی یا جناب دکتر دهقانی نوبت ویزیت تهیه فرمائید امکان تشخیص به صورت اینترنتی نمی باشد .

  60. سلام و احترام خدمت دکتر عزیز
    خدا قوت
    بنده جواني 32 ساله هستم که دیشب قبل از اذان صبح به صورت ناگهانی و شدید سردرد منو از خواب بیدار کرد و حدود چند ثانیه طول کشید و با گذشت حدود 20. ساعت از آن هنوز هم سرم سنگین است،
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    متشکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اگر دفعه اول است خیلی نیاز به درمان جدی ندارد ولی اگر بارها تکرار شده است بهتراست یک متخصص مغزو اعصاب شما را ویزیت کنند.

  61. سلام.من ااز ماهای اخر بارداری دچار یه مشکلی شدم جای شلوغ و تنگ و تاریک و پر سر و صدا نمیتونم برم وقتی با این وقعیتها مواجه میشم حالم بد میشه تپش قلب شدید همراه با اضطراب زياد میگیرم و دچار نفس تنگی میشم.یعنی نمیتونم خوب نفس بکشم و از داخل دچار ضعف شديد ميشم و بيحال ميشم.نميدونم دليلش چیه؟ لطفا راهنماییم کنید.ممنون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      ممکن است علایم پانیک باشد. بهتر است به یک متخصص اعصاب و روان و یا یک روانشناس بالینی مراجعه فرمایید. و از تمرین های ریلکسیشن استفاده کنید. سپاس

  62. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما.
    من ۲۴ سالمه و به مدت ۹ سال دیابت نوع ۱ دارم. مدتی میشه قرص ترامادول مصرف میکنم و مصرفم از ۱۰۰ میلی گرم در روز بیشتر نشده. چند وقت پیش دچار سردرد شدم و حالت سرگیجه گرفتم(به اصطلاح هنگ) نمیتونم بیشتر از چند دقیقه روی کاری تمرکز کنم ، الان با اینکه چند روزه مصرف نمیکنم دچار گیجی میشم، مثلا به مدت چند ثانیه ذهنم درگیر میشه، یعنی متوجه نمیشم چی توی ذهنم میگذره و یه کم حالت نامتعادلی دارم و چشم هام هم انگار حالت گیجی پیدا میکنه چند ساعتی یک بار این اتفاق می افتد و گاهی حالت تهوه پیدا میکنم، لازم به ذکره از روزی که تراکادول با قهوه مصرف کردم انجور شدم. در ازمایشم a1c برابر ۱۱ بود.
    به نظر شما علت سرگیجه قند کنترل نشده هست؟ با قطع مصرف ترامادل خوب میشم؟ یا ممکنه مشکل مغزی(تمور)باشه؟
    خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم خدایی نکرده تمور باشه.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      با توجه به اینکه در سوال ذکر کردین که HBA1C شما ، تنظیم نیست پس توصیه میکنم که در اولین فرصت برای تنظیم قند خون و درمان دیابت به متخصصی که تحت نظر او هستین مراجعه کنید.با توجه به اینکه ترامادول تیز استفاده میکنید،نیاز هست که یه روانپزشک برای بررسی مراجعه کنید.در صورت سوال خود،بیان نکردین که ترامادول برای چه موردی مصرف میکنید؟آیا تجویز پزشک هست یا نه؟
      برای بررسی به کلینیک شریعتی مراجعه کنید.

  63. سلام من چن روزیه ک دچار سردردشدیدبه همراه سر گیجه دارم وقتی هم ک می ایستم جلوی چشمام سیاهی میره .و احساس سنگینی سر میکنم توی این مدت هم کم شدن شدیدوناگهانی وزن داشتم هم ریزش موی شدید میخاستم ببینم این علائم چ بیماریه و ایا نگران کننده هست ؟ 16 سالمه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      امکان تشخیص به صورت اینترنتی نمی باشد بهتراست برای یک متخصص مغزو اعصاب نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  64. سلام دخترق 16 ساله هستم که بطور ناگهان سرگیجه و حالت تهوع گرفتم و دچاره تنگیه نفس شدم و دیگ نتونستم وایسم و بدجور عرق کردم…بدون دلیل و استراب
    نشونه ی چیه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می تواند دلایل مختلفی داشته باشد بهتراست به یک متخصص داخلی مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید و در صورت سلامت جسمی برای متخصص اعصاب وروان ( روانپزشک ) نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  65. سلام خسته نباشید
    من کمبود ویتامین d دارم و دست و پاهام گز گز میکنه و بی حس میشه و یه ماهه تو سرم احساس سنگینی میکنم ایا این میتونه از علاعم ام اس باشه یا بخاطر کمبود ویتانین هست ک دست و پاهام گزگز میکنه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      کمبود ویتامین دی تقریبا بدون علامت است و علایم شما نیاز به بررسی دارد

  66. سلام خسته نباشید و ممنون ک به سوالات ما پاسخ میدید
    من یه ماهه تو سرم احساس سنگینی میکنم والان گه گاهی کاسه ی سرم درد میگیره وبا قرص مسکن خوب میشه وچون موقه امتحاناست و درس میخونم بیشتر بهم فشار میاد و زیاد عصبی میشم و استرس میگیرم الان هم یه روز یه طرف سرم با گردنم درد میگیره ولی قرص مسکن بخورم خوب میشه دردام شدید نیس ولی موقع هایی ک عصبانی میشم یه طرف سرم با گردنم درد میگیره من کمبود ویتامین Dهم دارم و تازگیا متوجه شدم ک چشم هایم ضعیف است وعینک میزنم اما سرم همچنان سنگین و گه گاهی سردرد در کاسه ی سرم و سوزش دارم .نگرانم ک اینا از تومور باشد ممنونم ک ج بدید خ نگرانم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست برای بررسی های طبی و بالینی برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  67. سلام من ٣٠ ساله هستم دو روز است سردرد دارم عادت ماهانه هستم با خونريزي شديد كه البته قرص مارولون ميخوردم و به دليل اينكه حالم بد مي شد نصفه كاره ولش كردم الان وسط سرم سوزش دارم تو چشام درد هاي تير كشنده دارم كل سرم درد ميكنه افسردگي هم دارم دارو مصرف ميكنم دو سال پيش ام آر آي بودم الان يني تومور دارم ؟؟خيلي ميترسم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست برای بررسی بیشتر برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  68. سلام و خسته نباشيد مدتي هست سمت راست سرم پشت گوشم درد احساس ميكنم با توجه به خنده هاي بلند يا هرچيزي سردردم واكنش نشون ميده
    تا اينكه سك دفعه به گيجگاهم دست زدم و متوجه درد شدم وقتي به گيجگاهم دست ميزنم درد ميكنه
    نميدونم علت چيه خيلي نگرانم و استرس دارم لطفا راهنمايي و كمكم كنيد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام برای بررسی بیشتر برای جناب دکر دهقانی و یا خانم دکر وهابی متخصصین مغزواعصاب نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  69. الان مدتی است که هر روز 10 تا 15 دقیقیه تاری دید دارم و بعد ان سردرد شدید ، علت چی میتونه باشه ؟

  70. درود بر شما.
    بنده خانم ۴۶ ساله هستم. حدود یک هفته هست دست و پاهام سوزن سوزن میشه قرص سنتروم مصرف کردم کمتر شد اما کاملا برطرف نشده لطفا راهنمایی بفرمایید چه کنم؟ و علت چیست؟
    کلیه ی آزمایش های بالینی خوب بوده مشکلی نداشتم.

  71. سلام آقای دکتر من دختری 19 ساله و تک فرزند هستم 1سال و نیمه ک پدر و مادرم را از دست دادم از اون موقع سردرد های شدید دارم ک با گریه تشدید میشه خودمم رو هم مقصر تصادف پدر و مادرم میدونم افسردگی هم دارم و شب ها کابوس میبینم دوست دارم بمیرم همیشه آرزوی مرگ میکنم سردرد هام ب ناحیه چشم و گیج گاهی تیر میکشهو با درد دل عرق ریزش استفراغ سرگیجه و حتی از حال رفتن همراه و سکوت آرامش و خواب هم باعث بهتر شدنش میشه غذا کم میخورم حدودا نصف 1 وعده بیشتر نون خالی کمبود کلسیم هم دارم دیشب برای اولین بار خون بالا آوردم فک میکنم ی طناب دور گردنمه و دارم خفه میشم اینا رو هم دارم با گریه تایپ میکنم پول دکتر رفتن هم ندارم قرص مسکن هم زیاد میخورم با معده خالی ]آقای ککتر میشه همینجوری ویزیتم کنید نمی تونم برم دکتر پولسشا ندارم داره سردرد هام دیوونم میکنه چیکار کنم از این سردر ها خلاص بشم تو را خدا کمکم کنید ممنون از وقتی ک میگذارید و جواب سوالاا رو میدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا شماره تماس و آدرس خود را بفرمائید تا پیگری شود.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      ممکن است. آقای دکتر بابک باباخانی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس

  72. سلام خسته نباشید
    من یه مدتیه تو سرم احساس سنگینی میکنم وقتی عصبی میشم بدتر میشم وبه خاطر اظطراب وداستراس دوروز ه کاسه ی سرم احساس سوزش ودرد میکنم ک استرسم ک بیشتر میشه سوزش میگیره سرم
    ایا علت سردردم برای اعصاب و استرس است ؟
    ایا احتمال تومور هست؟
    خ نگرانم لطفا ج بدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی بیشتردارد بهتراست برای متخصص اعصاب روان ( روانپزشک ) نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  73. سلام و خسته نباشيد. آيا عصب كشي دندان عارضه ذهني و حافظه اي به دنبال دارد؟؟؟

  74. سلام
    بنده 49 سال دارم
    به علت اضطراب و سر درد به مدت 3 نورتریپتلین و تری فلو پرازین و سرترالین مصرف کردم ولی سردرگم خوب نشد و دچار ضعف و بیحالی هم شدم همچنین وزنم به شدت کم شده ( 7 کیلو) تعریق بدنم هم زیاد شده. اشتها هم ندارم
    به من پیشنهاد شد که به جای این قرص ها شبی نصف قرص کلونازپام بخورم، به نظرم چی کار کنم؟؟؟؟؟؟
    واقعا دارم دیوانه میشم!!!

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      مراجعه به روانپزشک. همراه با مدارک پزشکی تان لازم است. تجویز و تنظیم دوز دارو فقط حضوری صورت میگیرد. سپاس

  75. سلام
    من سردرد شدید دارم اگه جایی نشسته باشم بعد بلندشم سرم درد میگیره اگه سرم رو بالش بزارم سرم درد میگیره بعضی وقتا یه چند ثانیه ای جلو چشام سیاه میشه الان سه ساله اینجوریم رفتم دکتر بهم میگه سینوزیته یعنی سینوزیت میتونه اینقدر طولانی و دردناک با‌شه.
    لطفا راهنماییم کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با تمام مدارک پزشکی خود برای جناب دکتر دهقانی در کلینیک رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  76. ا سلام نامزدم یک هفته ای است که دچار سردرد در ناحیه ی چپ مغزش میشود و تا صبح نمیخواد،ولی صبح دچار خون دماغ میشود و بعد سر دردشان کمتر میشود مخصوصا این دو روز گذشته سر دردشان بسیار شدیدتر شده است،ایشان نوزده ساله اند و به دلیلی اجازه نمیدهند تا خانوارده اش باخبر شوند،ضمنا آقای دکتر ایشان به نور حساسیت پیدا کرده اندلطفا کمکمان کنید
    با تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتراست حتما توسط متخصص معاینه شوند. خانم دکتر زهرا وهابی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس

  77. عرض ادب و احترام،بنده مبتلا به میگرن شدید هستم که همراه با تهوع و استقراغهای شدید میباشد،واکنون که درهفته هشتم بارداری هستم این حملات بیشترشده بطوری که با وجود منع استفاده از داروهای مسکن مجبور به سه باراستفاده از شیاف دیکلوفناک ۵۰ شدم لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. اگر تحت نظر متخصص مغزواعصاب نیستید خانم دکتر وهابی به شما در این زمینه کمک می کنند. اما اگر تحت نظر متخصص هستید، رواندرمانی و بیوفیدبک به شما در زمینه کاهش سردرد کمک می کند. باسپاس

  78. با عرض سلام من امروز سرم خورد به لبع میز خون شدیدی هم اومد و چند بار هم اوق زدم رفتیم دکتر حدود 5 تا بخیه خورد بعد من وقتی از دکتر اومدم شدیدا خوابم میاومد که تا 6 ساعت از این موضکع هم گذشته بازم خوابم دارم و حالت استفراق خفیف .ایا امکان رفتن به کما هست؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتر است حتما به یک بیمارستان مراجعه کنید تا اگر لازم بود اقداماتی انجام شود.

  79. سلام خسته نباشید دختری 20 ساله هستم که چند وقتی است که چند روز یکبار دچار سردرد میشوم اغلب درد از پیشانی شروع میشود و تمام سرم را فرا میگیرد و هربار شدیدتر میشود گاهی همراه تهوع است ولی علایم دیگری ندارد من سینوزیت و چرک گلو دارم اما نگرانم نکنه که تومور مغزی باشه لطفا راهنماییم کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتراست حتما به یک متخصص مغزواعصاب مراجعه فرمایید. باسپاس.

    2. سلام خسته نباشید,خواهش میکنم جواب منو بدید…من میگرن دارم و زمانی که داروی ریزا تریپتان 10مصرف میکنم بشدت احساس سفتی و فشار در ناحیه فک,گلو و قفسه ی سینه دارم ,میخواستم بدونم که آیا این عوارض شایع و عادی است؟؟یا اینکه خطرناکه؟ مصرف دارو رو قطع کنم ؟

      1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

        سلام. بله از عوارض شایع هست.
        آگه مشکل فشار خون دارد بله بهتر هست قطع شود.

  80. با سلام من چند وقتیه که وقتی راه میرم قسمت غربی سرم یه درد خاصی میگیره یا وقتی به همون قسمت سرم دست میزنم درد میگیره اخیرا نه زمین خوردم و نه سرم به جایی خورده ولی اون قسمت سرم یه درد خاصی داره میخواستم دلیلشو بدونم با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      دهها دلیل میتواند داشته باشد. اگر سردرد ادامه پیدا کرد بهتر است توسط متخصص ویزیت شوید.

  81. سلام من بدنم بشدت ضعف میره خستم زود از حال میرم سوزن سوزن میشم از ام اس میترسم تابستان ام آر آی دادم سالم بودم الان باز وسواس شدید دارم که نکنه گرفتم چکار کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است با تمام مدارک پزشکی خود برای خانم دکتر وهاب در کلینیک شریتعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  82. ارسن ساهاکیان

    سلام,,و خسته نباشید
    من مدت چهار روز است که در قسمتی از وسط سر کمی مایل به سمت راست با وارد کردن فشار با دست,دردی را در سرم احساس میکنم
    در حالت عادی سردرد نداشته و با تکان دادن سر هم درد احساس نمیشود,تنها با لمس و وارد کردن فشار,در همین نقطه ک شامل دایره ای به قطر سه سانت میباشد درد را احساس میکنم
    تا جایی ک یادم می آید به سرم ضربه ای نخورده است,ولی این مسیله اندکی نگرانی برایم به همراه داشته است. از شما این سوال را دارم,ایا ممکن است خطری وجود داشته باشد,لازم ب ذکر است ک مادرم میگرن دارد ولی من خودم به شخصه سابقه سر درد خاصی نداشته ام تا به امروز
    با تشکر از شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی بالینی امکان تشخیص وجود ندارد جهت دیزیت برای جناب دکتر دهقانی نوبت ویزیت تهیه فرمایید.

  83. امیرحافظ جعفرابادی

    سلام خسته نباشید من یک هفته ای هست پشت سرم وکمی هم گردنم دردمیکنه دردم ازوقتی شروع شدکه باشگاه روتردمیل میدویدم وموقعه ای تپش قلبم زیادمیشه دردک میگیره شدید درضمن من سرکارمم همیشه سرم پایینه وکافئین زیادمیخورم وازکفش لژدارموقع تمرین استفاده میکنم موقعه ای هم ازباشگاه میام درطول روز ملایم دردمیکنه

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      درد شما احتمالا منشا تنش ماهیچه ای دارد
      برای خانم دکتر امیرخانی نوبت ویزیت بگیرید.

  84. سلام خسته نباشید.
    من به علت پرش پلک(بعد از دو هفته قطع شد) تاری دید و احساس سنگینی در زیر چشم 6 ماه پیش از سر و 2 ماه بعد از اون از گردن mri دادم.که هر دو کاملا ok بودن.و پزشکان متخصص گفتن که کوچکترین پلاک یا مشکلی نیست.با وجود اینها به خاطر ترسی که بر اثر سرچ کردن نسبت به ناراحتی های مغزی پیدا کردم بیشتر پیگیری کردم و vep و پریمتری چشم هم انجام دادم که اونا هم خداروشکر نرمال بودن.در طول این مدت گاهی چند ساعت و “گاهی” چند روز در پشت سر سمت راست و بالای سر احساس سوزش مداوم میکردم.الان وقتی شروع میشی گاهی احساس گزگز و چاقو خوردن یهوی هم در همون ناحیه دارم.اما گردنم درد نداره.فقط گاهی حس میکنم وزن سرم رو به سختی تحمل میکنه.با توجه به اینکه 18 ساله حرفه ای بدمینتون کار میکنم سابقه اسپاسم گردن دارم و میدونم که مهره های گردنم خیلی خوب نیست(عکس گرفتم).اما دکتر گفت که علت سردردهات کاملا عصبیه و ارتباطی به گردنت نداره.من گیج شدم.نمیدونم باید پیگیری کنم باز یا نه.الان دو هفته است اکثر اوقات این سردرد رو دارم نگرانم که علتش چیز مهمی باشه.دکتر اصرار داشت که اگه چیزی بود mri نشون میداد اما زمانی که mriدادم هنوز سردرد نداشتم.دردش قابل تحمله اما نگرانی…دکتر به من گاباپنتن دادن اما تاثیری نداره.زمانی که به دکتر مراجعه کردم اضطراب شدید داشتم به توصیه دکتر 15 جلسه نوروفیدبک انجام دادم الان اضطرابم خیلی خیلی کم شده.من به دلیل سابقه ibs و اودش تو این مدت دو ماه روزی یه کلونازپام 1 و یه سرترالین 50 میخوردم.که به تدریج کمش کردم و الان چندوقتیه نمیخورم چون اضطراب ندارم دیگه و ok هستم.الان بعد از این همه راهی که اومدم این سوزش ودردی که چند وقته اکثر اوقات توی سرم دارم اذیت میکنه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می تواند همان منشا عصبی داشته باشد می توانید برای خانم دکتر امیر خانی ( دکترای حرکات اصلاحی ) جهت رفع گرفتگی عضلات در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  85. با سلام و عرض ادب

    بنده دوستی دارم با 25 سال سن با جنسیت مذکر، نتیجه MRI اش را بنده دریافت کردم که در آن به دو مورد به شرح زیر اشاره شده بود.

    Vascular system: tortuous and mildly dilated of basilar artery
    Paranasal sinuses and mastoid air cells: retention cyst/polyp in Rt. maxillary sinus.

    لطفا در ارتباط با این دو توضیح دهید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      تفسیر این دو بستگی به معاینات و شرح حال فرد دارد و میتواند یی اهمیت یا مهم باشد.

  86. با سلام
    من وقتایی ک فشار زیادی ب مغزم میاد چ استرس و چ امتحان….تخلیش با خونریزی بینیه..دکترم گفت اگه خونریزی بینی داشته باشی خوبه ولی اگه نداشته باشی ممکنه باعث سکته بشه الان فصل امتحاناست و خون دماغ نشدم اما یه روز هست که سرگیجه دارم .میترسم که این سرگیجه به خون دماغ نشدنم مربوط باشه…
    گه گاهی ام ماه های پیش سر درد داشتم که الان دیگه قابل تحمل تر شده
    باتشکر
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

  87. سلام جواب من رو ب ایمیلم ارسال کنید لطفا

    من 27 سالمه چند وقتی هست که داروی معده میخورم بعد مشکلم اینه که هر چند روز یک بار دچار سردرد شدید میشهم در دو طرف سر قسمت شقیقه هام میخواستم این سردرد ها که چند روز یک بار سراغم میاد و داعمی نیست برطرف میشه دوباره میاد علتش چیه چه غذاهایی نخورم که این سردرد ها به سراغم نیاد با تشکر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  88. سلام مدتی هست حالت سرع بمن دست داده پیش خانم دکتر زهرا وهابی؟ هم رفتم ولی مشکلم بهبود پیدا نکرده خواهشمندم ی دکتر خوب معرفی کنید

  89. سلام
    من می خواستم بدونم چه راه هایی برای کم کردن سر درد های ناشی از میگرن پیشنهاد می کنید.
    لطفا جواب بدید.ممنون.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      کلمه میگرن را در سایت جستجو کنید. مقالات زیادی در این مورد در سایت پیدا خواهید نمود.

  90. سلام .
    من 14 سالمه و وقتی امتحانی می دم (امتحان هایی مثل ریاضی یا مسابقات تست ) پیشانی و قسمت بین دو چشمم خیلی درد میگیره.
    پیش دکتر که رفتم گفت به خاطر استرسه اما من تا حالا برای هیچ امتحانی استرس نداشتم .
    (وقتی هم که سوار ماشین می شم همین اتفاق پیش می آید)
    مشکل از کجاست؟
    چه جوری برطرفش کنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای خانم دکتر وهابی یا جناب دکتر دهقانی در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید تا بررسی بیشتری انجام شود.

  91. سلام من پسری 26ساله هستم که مدت دوسال است که سردرد در قسمت راست سر از گردن تا پشت چشم دارم به طوری که کار روزانه نمیتونم انجام بدم ازمایش هم داده ام میگن سالمه پس دلیلش چیه ممنون

  92. با سلام.یه مدتی میشه که (حدود دو هفته) سمت راست سرم تیر میکشه۴-۵ثانیه معمولا طول میکشه ولی تو یه رو ز چندین بار تکرار میشه.ممنون میشم علت ان را بدونم و ایا به ویزیت نیاز یا خیر؟

  93. سلام خسته نباشيد.مدت بنج ساله كه بعد از حموم ، به مدت سه تا جهار روز سردرد عجيبي ميرم ب حدي اين درد زياده كه حالت تهوع بهم دست ميده ، نميتونم يك لقمه غذا بخورم ،اصلا نميتونم از جام تكون بخورم دوست دارم فقط دراز بكشم تا شايد كمي بخوابم ولي درييييييغ،،سابقه ي فشارخون بالا هم دارم ولي با قرص كنترلش ميكنم،ب تازكي ازمايش كلي دادم نتيجه ش خوب بود مشكلي نداشتم،لطفا كمكم كنيد تا از شر اين مشكل رها بشم………باتشكر فراوان

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نیاز به کسب شرح حال کامل و… وجود دارد
      برای دکتر وهابی نوبت ویزیت اخذ نمایید

  94. سلام اقای دکتر من سیتی اسکن کخ امجام دادم اول گفتن سه مورد مشکوکن ممنژیوما و دبسپلازی فیبروز بعد ام تر ای brain انجام دادم گفتن مورد،منژیوما حذف میشه و دیسپلازی فیبروز دارم عللی که رغنم اول سبتی اسکن درد چشم چپم و کوچک شدن یکم نسلت به چشم راستم بود که گاهی اوقات اینجوری میشود اقای دکتردیسپلازی تومور خوش خیم است ؟یا نیاز به عمل دارن دکتر شیراز گفتن فعات نیاز نیست گفتن برم بعد امتحان علوم پایه هم بروم میترسم بگن عمل اقاب دکتر درد چچشم به خاطو همین دیسپلازی ایت یعنی ؟اخه میگن به عصب اپتیک نرسیده خیلی نگرانم این دیسپلازی فیبروز ممکنه متاسناز کنه ؟من واقعیتش نفس تنگی اینامیگیرم حتی بعضی وقتی از وفتی طی این زوهفته فهمیزم فیبراز دترم میگم نکنه متاستاز زده. به ریه هام که من علل نفس تمگی درد چپم فک میکردم قلبم اخه واسه قلبم نوار قللم گرفتمفتن طلیعی واسه استرس هست حتی سونو گرافی هم رفتم و مورد خاصی مشاهده نشد البته چند ماه قبلل وای الان دو هفته فهمیدم دیسپلازی دارم اقای دکتر من خیلی میترسم میشه لطفا راهنمایی کنی علل این دیسپلازی چیه ؟یعنی حتما نیار به عمل یا بدچن عمل قابل کنترل است

  95. سلا م من 2 ماه پيش يه شب بر اثر صداي ناگهاني ترسيدم فرداش از خواب بیدار شدم سرم سوت شديد مي کشيد رفتم دکتر نوار مغز و ام ار اي و ازمايش کلي بدني همه سالم نوار گوش در 2 گوش همه فرکانسها نرمال بود فقط فرکانس 4000 30% افت کرده با دارو کم شده قطع نشده وصدا در مغز هست نه در گوش بعد از خواب شديد مي شود لطفا بگين چه کنم ? من مي خواهم خود کشي کنم ديگر طاقت ندارم از زندگي زده شدم زندگي رو برام زهر کرده

  96. نقی عبدالهیان

    سلام من به همراه همسرم چند وقت پیش با موتور سیکلت تصادف کردیم و همسرم از ناحیه سر به زمین برخورد نمود و در اون لحظه احساس سردرد شدید همراه با احساس گرم شدن ناحیه بینی رو داشت که بعد از دقایقی بر طرف شد می خواستم بدونم ایا این علایم خطرناکه ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است توسط دکتر وهابی ( متخصص مغزو اعصاب ) بررسی های لازم انجام شود .

  97. با سلام.
    دختری هستم ۲۵ ساله. دچار آمنوره اولیه. با مراجعه به پزشک زنان و آزمایش هورمونی مشخص شد که میزان هورمون های FCH و LH پایین است. خواستند به پزشک غدد مراجعه کنم. با انجام MRI مشخص شد که میکروآدنوم هیپوفیز دارم. و البته از نوع نان فنکشنال که قرصی هم مصرف نمیکردم. بعد از گذشت چند سال و انجام مجدد MRI اینبار گفتند که چیزی مشاهده نشده و من میکرو آدنوم هیپوفیز ندارم و اشتباه شده بوده!!!! . اما الان چندوقتی است که سمت چپ سرم بالای گوشم درد میکند و گاهی درد هایی لحظه ای شدید به صورت تیر کشنده در زیر گوشم احساس میکنم. این درد شدید گاهگاهی و کم اتفاق می افتد ولی درد سمت چپ و بالای گوشم همواره هست. نظر شما چیست؟ ضمنا من مدت چندسالی است قرص های استروژن و پروژسترون استفاده میکنم .
    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در مورد تیرکشیدگی گوش بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرده تا از سلامت مکانیسم گوش اطمینان حاصل کنید و بعد برای خانم دکتر قربانپور فوق تخصص غدد می توانید در کلینیک رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید البته بهترا ست تمامی مدارک پزشکی تان نیز همراهتان باشد.

  98. سلام.من25 سالمه.چندماهیه زمان عادت ماهانم درد بدی در قسمت راست سروصورتم میفته حتی فک وچشم وگردن و….دندونای عقلمو سمت راست هردو دراوردم و دندون خراب ندارم.دنبال علت وراه درمانم.ازکمکتون پیشاپیش تشکر میکنم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      پاسخ به سوالات شما بدون معاینه و اخذ شرح حال کامل امکان پذیر نیست .

  99. سلام ببخشید من ۴۰سال دارم و بیشتر وقت ها سر درد هستم اما گاهی اوقات احساس میکنم سرم خالی شده است و با قرص مسکن تغییری احساس نمیکنم لطفا اگه میشه بدونم دلیل احساس خالی بودن سر ودرمان ان چیست ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است بررسی های بیشتری تحت نظر متخصص مغزو اعصاب انجام شود.

  100. گاهی اوقات انگشت کوچک دست راست وگاهی هم انگشت کوچکپای چپ و راستم تیر میکشه خواستم بدونم دلیلش چیه ممنون

  101. سلام دکتر من وقتی سر درد میگیرم کاملا کیج و خواب الو میشم و به جز درد ضربان دار در دو طرف سرم در گردن هم احساس گرفتگی میکنم.و به اندازه یه فندق پشت سرم به فاصله 3 سانتی متر از گوشم برامدگی سفت و درد ناکی به وجود میاد که اغلب سمت چپ سرم این برامدگی به وجود میاد و بعد از رفع سر درد از بین میره.علت چیه دکنر عزیز؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتواند از علائم میگرن باشد ولی نیاز به بررسی بالینی دارد در ابن خصوص برای هانم دکتر وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  102. سلام و خدا قوت. 25 سال سن دارم . متاهل. از حدود 10 سال پیش گاهأ دچار درد تیرکشنده لحظه ای و گذرا، درست در برجستگی پاریتال سمت راست می شوم. تکرار ها بستگی به آرامش یا تنش های روانی دارد که چند ساعت بعد از اوج تنش تازه شروع می شود. گاهی هم بدون علت خاص. البته یکبار در 17 سالگی بدلیل تعدد زیاد اپیزودها گذاشتن متوالی حوله داغ در محل توسط مادرم درد را بمدت یکسال تمام از من دور کرد!!! ابتلا به سردرد های ناحیه فرونتال فراوان دارم که با پایین انداختن سر بدتر میشود و فقط و فقط به یکی از این سه راه برطرف می شود: مسکن، خنده فراوان، خوابیدن. بدلیل بارداری قادر به استفاده از تکنولوژی عکس برداری نیستم. لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا مشکل جدی است؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      امکان تشخیص بدون بررسی بالینی علائم امکان پذیر نیست برای خانم دکتر وهابی و یا حناب دکتر دهقان میتوانید جهت بررسی بیستر نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  103. سلام
    من سه روزه سرگیجه دارم ، وقتی سرم رو به طرف چپ میل بدم سرگیجه شدید میگیرم طوریکه زمین به دورم میچرخه وکلا برای تقریبا 5 ثانیه تعادلمو از دست میدم
    البته درحالت عادی هم دفعات سرگیجه بمن حمله ور میشه
    راهنمایی کنید لطفا……………….ممنونم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نیاز به معاینه و درمان وجود دارد. بهتر است برای دکتر وهابی یا دکتر دهقانی نوبت ویزیت بگیرید.

  104. با سلام
    زنی هستم 32 ساله که مدت 3 هفته است که نیمه چپ سرم تیر میکشد و حالت سوزن سوزنی میشود و درد آن تا شقیقه ها و چشم چپ و گاهی تا پشت گردن ادامه دارد و حالت داغ شدن در همان قسمت دارم
    هیچ نوع اداروی مسکنی هم تاثیرگذار نیست
    لطفا راهناییم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای جناب دکتر دهقان و یا خانم دکتر وهابی ( متخصص مغزو اعصاب ) در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  105. سلام اقای دکتر
    پسر ۲۶ ساله هستم، دانشجوی مقطع دکتری، مدت مدیدی است که موارد و نکات را زود به زود از یاد میبرم و حتی موقع صحبت همکارم، هواسم به حرفهایش نیست ویک دقیقه بعد مطالب را فراموش میکنم، علت از چیست و برای رفع ان چه کاری انجام دهم.
    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که بدون بررسی دقیق امکان تشخیص وجود ندارد بهتر است برای خانم عبداللهی (روانشناس و نوروتراپیست) نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  106. با سلام مدتي است كه از داخل سرم صداهايي شبيه اتصالات برق يا ريزش چيزي را مي شنوم كه تقريبا دو الي سه ثانيه بيشتر طول نميكشد اين صدا ها اكثر در قسمت پشت كاسه ي سرم و گاهي بالاي آن است تا الان به هر كسي گفته ام منظورم را نفهميده و درك نكرده چيزي شبيه خوردن قطرات باران يا فرو ريختن شن يا همان اتصالات دو سيم برق هنگام جرفه زدن خواهش ميكنم كمكم كنيد و بگوييد از چه چيزي است و چه كار كنم ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است بررسی کنید که به تازه گی در معرض صدای شدید و بلند قرار نگرفته اید ؟ بهتر است در ابتدا بک متخصص گوش و حلق و بینی شما را معاینه کنند و در صورت سلامت گوش بهتر است به یک متخصص اعصاب و روان مراجعه فرمائید.

  107. سلام من 16سالم است از سن 12سالگی دچار سردرد در سمت راست سرم شده ام چندتا دکتر مغزو اعصاب و چشم پزشک رفتم گفتن مشکلی نیست CT Scan هم دادم موردی نداشتم تازگی ها هم از تو خواب هم با سر درد بیدار میشم…علت چیست؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بیدار شدن در حین خواب با سردرد معمولا نیازمند بررسی طبی است.
      برای دکتر مصطفی امیری نوبت ویزیت بگیرید

  108. با سلام
    من سمت چپ سرم اطراف گوشم و روی گیجگاهم ضربان رگی رو احساس میکنم که باعث درد در آن ناحیه میشود
    علت چیست با تشکر ازشما

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      میگرن یا انواع سردردهای عروقی دیگر در درجه اول مطرح است ولی بهرحال نمیتوان از را دور تشخیص قطعی داد‌.

  109. سلام من 15 سالم هست وحدود یک هفته است که ناگهانی دچار ناراحتی و فشار در قسمت جلوی سر و نوک سر هستم .خیلی به این خاطر میترسم وناراحت هستم .همچنین خستگی ،کم اشتهایی ،و گرفتگی عضلات گردن و پا از علائم دیگر هست .ولی بیشتر احساس ناراحتی و فشار است.ممنون میشم علت رو بگید .

  110. سلام دوست من 18 سالشه و من 1 ساله هست که فهمیده تومور مغزی داره الان هم هیچ کاری نکرده خوب من واقعا بیشتر از همه دوسش دارم میخوام بدونم هنوز هم وقت هست تا …..
    تورو خدااااااااا کمکم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بستگی به نوع تومور اندازه ان محل تومور و… دارد.قاعده کلی وجود ندارد

  111. با سلام و خسته نباشید.
    مادری 48 ساله دارم.که بدون سابقه قبلی بعد از بیداری از خواب دچار درد چشم راست شدن.روز دوم بعد از بیدار شدن از خواب درد شدید به سمت راست سر منتقل یافت .روز سوم دچار سنگینی و بی حسی شدید در دست راست شدن.
    هر وقت از خواب بیدار میشه سرگیجه داره.به چشم پزشکی مراجعه کردیم و از لحاظ چشم و فشار چشم مشکلی نبود. تشخیص شما چیه؟ راهنماییم کنین.ممنون.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      ایشان حتما نیاز به ویزیت متخصص مغزواعصاب دارند
      اگر مایلید ایشان در کلینیک ما ویزیت شوند، در اسرع وقت برای دکتر دهقانی یا خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید.

  112. باسلام وادب.همسرم بیماری قلبی مادرزادی دارن و پاشون دچار درد و بی حسیه.ام ار ای دکتر نوشتن.انجام داده نتیجه ام ار ای رو چجوری به رویت برسونم نظرتون رو بدید؟؟؟؟ممنون

  113. سلام،محد 18 ساله هستم،یک ساله که که سر درد دارم، و درد سر دردم در یک طرفه سرمه و تا کاسه چشمم درد میگیره
    پیش متخصصص مغز و اعصابم رفتم اما چیزی نگفت بهم و نسبت به سردردم نگفت و قرص های امگا 3،کلسیم،پروپرانولول رو تجویز کردش و بهم گفت از خوردن کاکائو،قهوه،ترشی و خواراکی های تند پرهیز کن،من تو اینترنت که جست جو کردم و با نسبت به چیز هایی که تجویز کرده بود و بهم گفته بود
    علائم میگرن بودش،خواستم از شما سوال کنم و مطمئن بشم که ببینم که ایا میگرن دارم یا نه؟!
    بعد اینکه خواستم بدونم روزه گرفتن تو تشدید و به وجود امدن سر درد های میگرنی تاثیر داره؟!چون یه مدته که روزه میگیرم سردردهام نسبت به قبل بیشتر شدهممنون میشم کمک کنید
    ممنونم از سایت عالی و پاسخگویتون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      میگرن محتمل ترین تشخیص است
      بله در اغلب افراد روزه داری و ناشتایی طولانی مدت باعث تشدید سردرد می شود

  114. سلام من حدود هشت ماهس که سردرد دارم هر کاری هم که لازم باشد برای درمان ان انجام داده ام ولی بهتر نشدم البته من شش ماهه پیش یک مشکل خیلی بدی برایم پیش امد که ناراحتم کرد بعد از اون پریودهای ماهیانه ام هم با مشکل مواجه شد حال نمی دانم مشکل چیست و سردردم خوب نمیشه تورو خدا کمکم کنید

  115. سلام..خسته نباشین من اغلب اوقات احساس سردرد شدید دارم بعضی وقتا احساس ضعف و گیجی دار…این سر دردم از ناحیه بالای سرمشروع میشه بعضی وقتا گسترشم پیدا میکنه .احساس می کنم سرم زق زق می کنه ینی عین ضربان …معمولا سرمو که می گیرم پایین شدید میشه…کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر وهابی بهتر است نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  116. نسترن شقاقی اصل

    سلام من بعضی وقتها ناحیه فرق سرم درد میکنه احساس سنگینی وگرفتکی بینی دارم قسمت پیشانی داغ است و این درد به گوشم هم سرایت میکند چیکاری باید انجام بدم میترسم که نکنه مبتلا به تومور مغزی شده باشم لطفا راهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      جهت ویزیت و معاینه برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می توانید با نماینده ما در شیراز تماس گرفته تا شما را راهنمایی بفرمایند.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سردرد شما نیازمند معاینه و بررسی توسط متخصص مغزواعصاب است. برای یک متخصص نورولوژی در شهرخودتان نوبت ویزیت بگیرید

  117. سلام من 16 سالمه سردرد من نزدیک گوشمه معمولا همه روز ها دارمش جای سردرد ی نبضه ک تند تند میزنه و وقتی ترشی میخورم درد شروع میشه اگه میشه سریع جوابم بدین یا اگر جایی رو میدونید بهم بگین

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای بررسی های بالینی بیشتر برای خانم دکتر وهابی (متخصص مغزو اعصاب ) نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  118. اشکان بهرامی

    با سلام
    چند روز هست که در قسمت بالای چشم سمت راست، ناحیه بالای ابرو، احساس درد دارم. روز اول خیلی کم بود اما کم کم به این درد اضافه شده است. مخصوصا وقتی که سرم را به سمت راست میچرخانم یا اینکه چشمم را با سمت بالا یا راست میچرخانم، احساس درد شدید میکنم. همچنین، چشم سمت راستم تا حدودی کدر و قرمز شده است.
    دانشجوی دکتری هستم و از نظر کاری و تحصیلی و زندگی در استرس و اضطراب هستم.
    لطفا راهنماییم کنید.
    تشکر.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای خانم دکتر وهابی (متخصص مغزو اعصاب ) نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  119. سلام من الان چند وقتی هست که سردردهای شدیدی دارم پشت سرم و سمت چپ سرم هرزازچندگاهی هم سمت چپ صورتم واسه چند ثانیه بی حس میشه رگ دستم هم تیر میکشه موقع سردرد هم دوبینایی دارم و حالت تهوع ممنون میشم کمکم کنید

  120. سلام امروز در برخورد با یک جاهل 5 ضربه محکم با مشت در سرم وارد شد که تمام قسمت های ضربه دیده ورم نموده اند درد شدید در سرم احساس میکنم حتی هنکام گذاشتن سرم در بالشت و بستن مویم درد شدید تر می شود حالا چی کار کنم؟

  121. سلام…خسته نباشید میخواستم بدونم ایا امکان دارد یک مصروع چند نوع تشنج داشته باشد.ممنون منتظرم

  122. سلام
    پسر مجرد ۲۵ ساله دانشجو هستم، که فک میکنم سطح یادگیریم به شدت کاهش یافنه
    ایا سطح یاد گیری ربطی به نیازهای جنسی دارد
    جهت رفع این مشکل چه کار کنم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      خیر ارتباط چندانی ندارند.از روش های تقویت حافطه روی سایت کمک بگیرید
      سپاس

  123. سلام من 22 سالم هست که سردردهای شدید در قسمت شقیقه هام دارم هر دو طرف وعلایم سرگیجه و حالت تهوع وکسل و بعضی اوقات تار می بینم ا جدیدا هر چیی رو زود فراموش می کنم او ل فکر می کردم بخاطر چشمم باشه وقتی پیش دکتر رفتم دکتربهم گت که بخاطر چشمم ست خواهش می کنم که راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      لطفا جهت بررسی برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

        1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

          ممکن است نوعی میگرن باشد یا سایر علل سردرد مطرح باشند ولی بدون معاینه نمیتوان دقیق اظهار نظر کرد.
          سپاس

  124. با عرض سلام و خسته نباشید.
    آقای دکتر من یک ماه پیش دچار یک سری سر درد هایه تنشی شدم،سر درد هایی ک بهنگام صبح شدید تر بود.من ب متخصص مراجعه کردم و ایشان از من ام آر آی و نوار مغز گرفتند که سالم و نرمال بود.
    اما بعد از آن گه گاهی نوعی درد های مبهم،جزیی و گذرا ب سراغم می آمد که زیهد جدی نبود.
    من خیلی استرس و اظطراب دارم و روحیه ای بسیار ضعیف دارم.
    یک شب به علتی نتونستم تا ستعت 5 صبح بحوابم و از ساعت 5 تا 11 ظهر استراحت کزدم اما موقع بیدار شدن تز ساعت 2 ظهر سر درد بسیار شدیدی در وسط سرم و نزدیک به پیشانیم شروع شد که با خواب بهتر نشد..
    با استفاده از مسکن اون رو آروم کردم ولی درد با تکون دادن سر بیشتر میشد و درد ب پشت چشم و کشیده میشد.
    خواستم بدونم این درد خطرناکه؟آیا میتونه علت یک بیماری خطرناک باشه و تیا لازمه که به پزشک متخصص مراجعه کنم؟
    لطفا جواب من رو بدید و از این نگرانی منو در بیارید.
    با تشکر قراوان

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      سردردهای پس از بیدار شدن از خواب ممکن است با مشکلات حین خواب مرتبط باشد و توصیه می کنیم که به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید
      سپاس

  125. باسلام من علاوه برسردردنيمه سرمدتي است که دچاربي خوابي هستم لطفا راهنمايي نماييدتابدون استفاده ازقرصهاي اعصاب مشکلم راحل نمايم باتشکر

  126. سلام ،چند روزه دردهای مختلفی جا بجا تنم میوفته پشت سرم درد میگیره ،شقیقم، حای دستم مچ پام گوشم چشمام،نوک انگشتام دردهایی در حد یک دقیقه بیشتر سرم خیلی نگرانم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در ابتدا باید علل دردها بررسی شود و بهتر است برای خانم دکتر وهابی متخصص مغزو اعصاب نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

    2. باسلام من علاوه برسردردنيمه سرمدتي است که دچاربي خوابي هستم لطفا راهنمايي نماييدتابدون استفاده ازقرصهاي اعصاب مشکلم راحل نمايم باتشکر

      1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

        بهمن جان بیخوابی ات و سردردهایت ممکن است ناشی از مسایل مغزواعصاب باشد. بهتر است که اول نزد یک متخصص مغز و اعصاب چک بشوی و اگر مربوط به حیطه روانشناسی میشد، به روانشناس جهت رفتاردرمانی ارجاع داده خواهی شد. در گام اول دکتر امیری (متخصص مغرواعصاب ) در کلینیک آلومینا به شما کمک خواهند کرد.

  127. من هر از گاهی پشت سرم همیشه سمت چپ از پشت گردن تا مغزم نبض میزنه ولی خیلی سبیه درد نیست یه موقعهایی درد میگیره ولی نبض میزنه و یه مواقغی هم گوشم کیپ میشه و باز میشه و ایران نیستم الان نگرانم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      این مشکل ممکن است نوعی میگرن باشد ولی بهرحال بهتر است با پزشک مشورت کنید.
      سپاس

  128. سلام وعرض خسته نباشی من الان 25سالم هست حدود 10 سال هست میگرن دارم قبل از شروع سردردم چشمام جایی نمیبینه واز این بابت میترسم دکتر رفتم میگه علایم میگرن هست چه دارویی استفاده کنم برای کاهش حملات میگرنم الان هم میخوام ازدواج کنم چجوری به همسرم بگم سردرد میگرنی دارم دارویی هست که حملات سردردم کاهش بده ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      درمان دارویی از راه دور و بدون ویزیت و معاینه بالینی امکان پذیر نمیباشد.این موضوع به دلایل قانآنی و اخلاق پزشکی میباشد.
      سپاس

  129. باسلام خسته نباشین
    من سردرد وسط پیشونیم دارم ک بکناره سرم وچشمام سرایت میکنه وبالایه درد میکنه وچیزی میخورم باعث تشدید سردردم و حالت تهوع میشه ممنون میشم سریع جواب بدین

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر این نوع سردرد ها را قبلا نداشته اید و جدید است نیاز است که توسط متخصص مغزواعصاب ویزیت و بررسی شوید.
      سپاس

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      تشخیص ممکن است نوعی میگرن یا افزایش فشار داخل جمجمه یا سایر علل عموما خوش خیم باشد. برای تشخیص انجام بررسی و معاینه بالینی و شرح حال دقیق ضروری است.
      سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      صدف عزیز لطفغا سوال خودتان را به طور واضح مطرح کرده و بفرمائید ما چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟

  130. سلام،من 23سالمه سالهاست دچار سردرد های پراکنده ام اما چند وقتی سر دردهای طولانی و ازار دهنده ای دارم.ام ار ای انجام دادم هنوز وقت نکردم به پزشک نشون بدم.گزارش ام ار ای رو نگاه کردم همه چی رو نرمال ذکر کرده بود اما یک جمله داشت که نفهمیدم چیه
    Large cisterna magna
    میخواستم ببینم این موضوع ربطی به سر دردهام داره?یا نه?
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      ممکن است این موضوع با سردردهای شما مرتبط نباشد و می توانید با جواب MRI برای خانم وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  131. سلام دختری 19 ساله هستم یه چند وقته که سردرد دارم و همرا با سردردم حالت تهوع و لرز و چشم درد و سرگیجه دارم مرتبا دست و ÷اهام خواب میره و حتی بعد از خوابیدن هم سردرد دارم و با مسکن هم اروم نمیشه .علت چیه
    زمانی هم که تحرک دارم سرم به شدت درد میگیره و فشار جمجمه ای هم دارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید بررسی و معاینات یشتری انجام شود تا بتوان علتان کرد، شما می توانید برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید .

  132. سلام.بنده23 سال دارم.حدودای5سال است که بعد از فوتبال و استخر میگرن میاد سراغم.اصلا هیچ تفریحی برام نذاشته این سردرد.به چند تا دکتر هم رفتم اما هیچی که هیچی.
    ازتون خواهش میکنم به بنده بگین چیکار کنین؟دیگه واقعا خستم کرده.دلخوشی نذاشته برام.
    ممنون میشم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      میگرن شما قابل درمان است فقط باید کمی در درمان حوصله کنید.برای خانم دکتر وهابی جهت بررسی نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

  133. سلام دختری 18 ساله هستم که نزدیگ به 5 ماه است که سردرد دارم و هروقت سرم درد میگیرد حالت تهوع بهم دست میده و تب و لرز میکنم.و دست و پاهام بی حس میشه علت چیه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      علت سردرد شما ممکن است میگرن و یا انواع دیگر سردرد باشد.بهرحال از راه دور نمیتوان تشخیص قطعی داد و میتوانید جهت بررسی برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

  134. با سلام و خسته نباشيد، ممنونم از اينكه پاسخ ميدهيد. من سال گذشته بعد از يك اتفاق ناراحت كننده، حدود دو ماهي سبكي سر داشتم و از استرس زياد احساس گز گز در دست و پاي راستم داشتم، اما با درخواست پزشك ام ار آي دادم كه گفتند مشكلي نيست و از استرس و اضطرابه ، باز هم پيش يك دكتر نورواوژيست رفتم و اون هم همان نظر دكتر مغز و اعصاب راداشت، بعد از مدتي خوب شدم ، اما بعد از چند ماه دوباره سرگيجه به سراغم اومد و باز پيش يك دكتر مغز و اعصاب ديگه رفتم و با تجويز به اصرار خودم دوباره ام آر آي دادم و باز هم مشكلي نبود و گفتند كه بايد قرص هاي اضطراب بخوري، بعد از اون خيلي بهش فكر نكردم ، اما الان پشت سرم درد ميكنه و گردنم احساس گرفتگي داره، درد پش سرم هم هميشگي نيست و فقط وقتي كه به پشت روي سرم ميخوابم درد ميگيره و به محض اينكه بلند ميشم خوب ميشه، ميخواستم ببينم از چي ميتونه باشه؟
    خيلي ممنون ميشم جواب بدين

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با توجه به علائمی که فرمودید بهتر است برای پزشک متخصص اعصاب و روان خانم دکتر نیوشا محمدی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  135. سلام و خسته نباشید.الان مدتی هر از گاهی سردردی میگیرم که کل سرم درد میکنه.جوری که مجبور میشم سرم رو با یه دستمال پارچه ای بلند محکم ببندم.سوالم اینه که این چه نوع سردردی هستش و علتش و راههایی پیشگیریش چیه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام برای بررسی های بیشتر با هر گونه مدارک پزشکی بهتر است برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  136. لطفا درباره میگرن عارضه دار (کمپلکس) توضیح دهید و نحوه درمان آن. بنده پسری 30 ساله ام که ده سال است مبتلا شدم که علی رغم مراجعه به چندین متخصص مغز و اعصاب هنوز درمان مناسبی برای آن نیافته ام.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      مقالات زیادی در مورد میگرن در سایت وجود دارد.برای درمان نیز میتوانید برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

  137. خسته نباشید
    میخواستم ببینم اگر فردی در تصادف به سر ش ضربه وارد شده باشه و بعد از ان به طور عادی زندگی کند و بعد از سه سال به پزشک مراجعه کند و پزشک خونریزی در سر را به او بگوید چه عوارضی دارد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بسته به نوع و میزان خونریزی دارد و میتواند تا آخر عمر بی علامت باشد یا چند سال بعد علامت دار شود.
      سپاس

  138. سلام و خسته نباشید
    سوالی از حضورتون داشتم اینکه تاجایی که خاطرم هست این اتفاق دوبار افتاده و اینکه سمت چپ سرم برای لحظه ای در حد یک ثانیه درد میگیره حالت فشاری و چشمام هم تقریبا سیاهی میره بعد از رفع شدنش هم سردرد ندارم .اما مدتیه که احساس میکنم مخصوصا در زمان پریودم سمت چپ سرم درد میکنه البته شدید نیست حتی مسکن هم مصرف نمیکنم.
    لازم به ذکره که من چند ماه پیش یک مشکل روحی هم برام پیش اومد که فکرکنم از همون موقع این اتفاق شروع شده
    خیلی ذهنم رو مشغول کرده ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      مشکل خاصی بنظر نمیرسد و اگر ادامه نیابد نیاز به بررسی وجود ندارد.
      سپاس

  139. با سلام خسته نباشید:خانمی 28 ساله هستم چندوقتی هست که درد شدیدی در قسمت گیجگاه و پشت چشمهام مخصوصا طرف راست سر دارم.اوایل هر چند ماه یکبار بود ولی الان 10-15روز میشه که هر روز سردرد دارم.توان زندگی رو ازم گرفته.ایا علتش میگرنه؟در ضمن من آلرژی دارم وچندسالی هم هست به علت استرس الپرازولام مصرف میکنم.ایا این دو دخیل هستند؟ممنون میشم راهنمایی کنید؟

  140. با سلام اقای دکتر من 22 سالمه و بعضی اوقات درد خیلی کوتاهی در ناحیه نیمکره چپ احساس میکنم و هیچ گونه علائم دیگ ای هم نداره میخواستم بدونم مشکل چیه…ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر درد در حد چند ثانیه است و آزار دهنده هم نیست و از قدیم وجود دارد نیازی به بررسی وجود ندارد ولی در غیر اینصورت بهتر است توسط پزشک مغزواعصاب معاینه و بررسی شوید
      سپاس

  141. با سلام بیماری داریم که تا یک ماه بعد از عمل سر حال خوبی داشت ولی یک ماه بعد از عمل دست و پاش همیشه بی حس میشد با گذشت 2ماه از عمل دستش خوب شد اما بازهم پا چپش همیشه بی حس میشه در ضمن دکتر تا قبل از عمل مشکوک به تومور مغزی بود اما جواب بعد از عمل بیماری مشکوک به سل مغزی بوده .روزی 6 دارو سل به همرا قرص b6بیکی صبح یکی شب وقرص کامازاپین در روز هر 6 ساعت مصرف میکنه این علایم ایا نگران کننده است
    جواب ازمایش پاتالوزی بیمار به شرح زیر است

    clinical data:
    macroscopic dis:received specimen in formalin consist of three creamy-whitish pieces of soft tissue.m=2*1*0.5cm totally
    microscopic dis:serial sections from brain lesion showed extensive necrotic tissue partially surrounded by chronic inflammatory cells infilterate composed of iymphoplasma cells epithelioid-macrophages and giant cells together with fibrotic tissue.there was no evidence of tumoral tissue no acid-fast bacilli is seen in special stain.this histologic picture is infavore of necrotizing granulomatous inflammation.consisten with tuberculosis
    diagnosis:brain.lesion.biopsy:
    -necrotizing granulomatous inflammation consistent with tuberculosis encephalitis.
    -please see the micro and note

    note:acid-fast bacilli is not seen

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بیماری سل درمان پذیر است و حتی سل مغزی نیز معمولاً بخوبی به درمان دارویی پاسخ میدهد لذا بهتر است برای بهبود علائم مدتی صبر کنید و حتماً تحت نظر پزشک معالج خود تان باشید
      سپاس

  142. با سلام
    بنده پسری 29 ساله هستم که حدود ده سال پیش عمل جراحی باز UPJO کلیه سمت چپ انجام دادم. قبل از عمل جرااحی مبتلا به استرس شدیدی شدم و از آن زمان به بعد در سمت چپ بدنم احساس گزگز (سستی مختصر) می کنم (یکنواخت در همه اجزای سمت چپ بدن). که با استرس و سردی هوا بدتر و با تحرک (ورزش) و نشاط، مشغول بودن به کاری، گرمی هوا بهبود و در مواردی فراموش می شود. حدود 3 سال پیش به دکتر متخصص اعصاب مراجعه کردم، ایشان اقدام به تجویز عکس برداری ام آر آی کردند. که بعد از اقدام همه چیز نرمال گزارش شد. ایشان علت را میگرن اعلام کردند و تنها راه حل درمان را استفاده از داروهای ضد میگرن اعلام کردند که بایستی به صورت سعی و خطا مشخص شوند. بعد از مصرف دو سری از داروها تاثیری در بهبودی علایم مشاهده نکردم و مصرف آنها را قطع کردم.
    اینک با پایداری علایم مذکور (نه تشدید و نه بهبود) ارزیابی شما چه می باشد.
    به نظر شما مشکل از کجا می تواند باشد؟ و درمان چه چیز؟ و پیشنهاد شما

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      تشخیص بیماری که قطعاً از راه دور ممکن نیست ولی برای درمان میگرن این موضوع ممکن است که گاهی داروهای خط اول شکست بخورند و پزشکتان با آزمون و خطا داروی مناسب شمارا بیابد.
      سپاس

  143. سلام
    مادرم 42 الی 43 سالشه و چند سالی هست که سر درد های شدید داره طوری که هر قرص ارامش بخش و ضد دردی که می خوره فقط تا سه یا چهار ساعت دردشو از بین می بره حتی پیش دکتر های اعصاب زیادی هم رفتیم و لی گفتن فقط از اعصابشه و فقط ارامش بخش میدن و ضد درد و مادرم بیشتر وسط سرش درد می کنه و بیشتر وقتا هم فشارش بین هشت تا دهه تورو خدا راهنماییم کنین و بگین علتش از چیه و با چی بهتر می شه ؟؟؟……..ممنون

  144. سلام خواهش میکنم زودتر جواب بدید
    من مدتیست که سردرد های عجیبی در قسمت های مختلف سرم بصورت تیر کشیدن بیشتر در پشت سر و احساس گرفتگی در پشت سر و گردن دارم و بیش از یکسال هم است که چشم درد و تاری دید دارم. به چشم پزشک مراجعه کردم گفتند چشمم سالم است. و شاید علت درد سینوس ها باشد.. متخصص مغز و اعصاب هم رفتم نوار مغز گرفتند و گفتند مشکلی در ان نمی بینند. البته لازم بذکره من به تجویز روانپزشک قرص سوپکسول و سرترالین و ایمی پرامین مصرف میکنم برای درمان افسردگی ولی قبل از شروع این داروها هم علایم مذکور را داشتم
    حالا با توجه به این علایم بخصوص تاری دید و چشم درد که به مرور بیشتر میشوند ایا لازمه مجدد به پزشک مراجعه کنم؟ ایا مشکلم جدیست؟ بسیار ممنون از پاسخدهی

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله چون روند پیشرونده دارد بهتر است مجدداً توسط متخصص مغزواعصاب (نورولوژیست) و چشم پزشک ویزیت شوید
      سپاس

  145. سلام من حدود3سال است که سردرد همراه چشم درد دارم ونورچراغها ونوشته های تلویزیون رابه صورت پخش میبینم به متخصص چشم مراجعه کردم از نظر بینایی و چشم مشکلی نداشتم از دوسال پیش هم یکی از چشمانم کمی انحراف پیدا کرده میخواستم بدانم علتش چیست وایا این 3 مورد به هم ربط دارد با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در مورد جواب به شما بدون بررسی و معاینه بالینی، نمیتوانیم اظهار نظر کنیم
      سپاس

  146. با سلام من حدود یک هفته میشه که در یک طرف سرم درد خفیفی به صورت فشاری حس میکنم که گاهی اوقات به پشت سرمم سرایت میکنه مسکن هم میخورم ولی تغییر چندانی حاصل نمیشه نمیدونم باید چکار کنم و راه درمانش چی میتونه باشه از صبح تا شب سردرد دارم

  147. سلام من حدود 10 هست مشکل پیدا کردم خستگی بیش از حد و مشکل بینای کل بدنم درد می کند همین طور مشکل یادگیری و حافظه دارم بدنم سنگین میشه ازماشات زیادی انجام دادم همگی سالم بودم نتیجه ام ار ایم این هست به نظرتون با توجه به علایم و ام ار ایم بیماری من ام اس نیست afew small signal change lesion lesion in white matter in subcortical of parietalis are seen due to demyelinating lesionدکترها میگن مشکل نداری ولی من مشکلات زیادی دارم ازمایش دستگاه ایمنی انجام دادم سالم بودم لطفا راهنمای بفرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام بهتر است با خانم دکتر محمدی ( متخصص اعصاب و روان ) یک نوبت ویزیت تهیه فرمائید

  148. سلام
    من دختر 18ساله هستم…رشته ریاضی فیزیک
    من موقع درس خواندن و خیلی اوقات دیگر سردرد دارم ..پشت چشمم اکثرمواقع درد میکند .چندین بار به دکتر چشم و مغز و اعصاب مراجعه کردم که بعضی از انها گفتند میگرن است برخی نه …چشمم هیچ مشکلی ندارد فقط استیکمات است…
    گاهی سردردم تا چند روز ادامه دارد و با خواب هم کم نمیشود،گاهی هم اعضلاتم میگیرد که دکترم امپول عضلانی تجویز کرد..دارو فقط یک ماه اثر مثبت داره روی من بعد از ان هیچ تاثیری ندارد و بلکه تشدید میشود…
    تازگیها درد فقط دریک سمت سرم هست…و اکثرا هم بی حال میشوم..سرم گیج میرود.
    موقع درس خواندن خیلی اذیتم میکند..لطفا راهنمایی کنید…

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر سردردها آزار دهنده است یا با درس تداخل دارد بهتر است تحت درمان دارویی یا غیر دارویی موثر قرار بگیرید.در صورت تمایل برای بررسی و درمان برای دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

      1. چندین بار تحت درمان بودم اما مدت کوتاهی بهترمیشد بعد از زمانی افزایش پیدا میکنه
        حدودا 5-6 سال هست که سردرد دارم
        و به دکتر های مغز و اعصاب زیادی مراجعه کردم…
        امیدوارم این دفعه نتجیه بدهد.چگونه میتوانم وقت بگیرم؟؟؟؟ممنون

        1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

          به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید
          سپاس

  149. سلام دکتر، می خواستم بپرسم مشکل من چیه؟و آیا نیاز به رفتن به دکتر و چکاپ دارم یا خیر؟!
    من حدود چند ماهی میشه توی یه قسمتی از پشت سرم درد دارم که با فشار اون قسمت یا خوابیدن(به علت فشار پشتی و ساکن خوابیدن رو پشتی از اون سمت)اون قسمت درد میگیره….
    مشکلم چیه؟(طرفای سمت راسته پشت سر، به طرف گردنم ،درد می کنه)

    (علائم خاصه دیگ مثله سرگیجه و حالت تهوع و اینا هم ندارم)

    لطفا داخل همین سایت پاسخ بدید نه در جیمیلم.باتشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      محتملترین علت علل مکانیکی و درد های با منشا بافت های اطراف گردن و پشت سر است که چندان مهم نمیباشد. اما اگر سن شما بالای 50 سال است،یا دردها آزار دهنده است یا پیشرونده است مراجعه کنید در غیر اینصورت اگر با تغییر موقعیت خوابیدن مشکل حل می شود نیاز به بررسی نمی باشد.
      سپاس

  150. با سلام
    بنده 32 سال سن دارم تقریبا دو هفته پیش سر درد شدیدی گرفتم که چند دقیه طول کشید طوری که انکار کاسه سرم داشت میترکید بعد از آروم شدن سردرد دارم ولی دردش کمتره این دوهفته کاملا سردرد داشتم حالا بعضی وقتها خیلی کم بعضی وقتا هم شدید . خواهشا رهنمایی بفرمایید .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام شما می توانید برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید تا بررسی دقیق تری به عمل اورند.

  151. سلام خسته نباشید…من مدتیه سردردهای شدیدی دارم…سردردهایی که معمولا وقتی تو ماشین باد به سرم می خوره وقتی از حمام میام بیرون و میرم بیرون و ووقتیکه تو معرض سو و صدای زیاد هستم میگیره معمولا هم یک طرفه سرم هست و از کف سر تا چشمهام درد میگگیره بعد از ظهر هم شروع میشه..کمکم کنید لطفا

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر نمیتوانید از اینگونه محرک ها دوری کنید بهتر است بررسی . درمان دارویی برای شما انجام شود
      برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

  152. سلام
    خسته نباشید و با تشکر از سایت خوبتون
    من پسری 26 ساله هستم دانشجو رشته معماری ! درس محا سبا تی زیاد داریم ! 8 ماهی میشه که هر وقت ریاضی میخو نم 1 سا عت
    بعد ش قسمت سمت چپ پیشا نی سرد شروع میشه ! گا هی تا چند سا عت صبر کردم اما تا قرص آرام بخش نخورم خوب نمیشه! میخواستم بدونم این سر درد عادیه یا امکان داره که مشکلی باشه! سابقه بیماری خا صی ندارم ! فقط 20 سالگی سینوزیت مو ضمن داشتم !
    با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      نیاز به بررسی وجود دارد
      برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

  153. سلام
    خسته نباشید
    من پسزس 25 ساله هستم چند وقتی یک مشکل دارم اینه که وقتی میخوابم و یا کلا روی اندامی از بدن فشار هست شروع به خواب رفتن شدید (بی حس شدن)میکنه خیلی شدید مثلا شبها که می خوابم اگه روی دستم فشار باشه کاملا صبح تا 5 دقیقه فلج میشه
    مشکل من موقعی بدتر شد که وقتی می خوابم مخصوصا تاق باز چند وقتیه پشت سرم هم خواب میره و گاهی وقت ها بد جوری از خواب میپرم که باعث ترس شدید در من میشه ودرست نمیفهممم تا 30 ثانیه کجا هستم و چی شده
    به غیر اون دمر هم که می خوابم صورتم خواب میره و حسش کم میشه در بیدار ی از لحاظ حرکتی اصلا مشکل ندارم خصوصا که ورزشکار رشته های سنگین هسم
    ولی جدیدا همون حالت خواب رفتگی پشت سرم مخصوصا در موقع روزه داری یا مصرف نکردن غذا به مدت طولانی رو کمی دارم حس میکنم که عضیتم میکنه و کمی هوشیاریم بهم میریزه
    خواهش میکنم کمک بفرمایید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      ایندحالت میتواند کاملاً طبیعی باشد و یا در اثر اختلال ریشه های عصبی ایجاد شده باشد.برای افتراق این دوحالت میبایست توسط متخصص مغزواعصاب ویزیت و معاینه شوید
      سپاس

  154. با سلام و خسته نباشید من حدود یک هفته است که سردردی عجیب دارم در قسمت راست پشت سرم هر چند دقیقه یکبار دردی شدید مثل گرفتگی رگهای پشت سرم دارم و احساس سوزش در همان قسمت دارم لطفا راهنمایی فرمایید دلیل آن چیست

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. بهتر است جهت بررسی تشخیصی بیشتر به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

  155. سلام. من در ناحیه گردن خود صدا هایی عجیب میشنوم. احساس میکنم چیزی در گردنم تکان میخورد در ناحیه نخاع گردن, صدا میدهد و میشنوم. ((درون بدنی)) چند وقتی است احساساتی مانند غش و شکی سبک شدن و حس غش بهم دست میدهد و میرود .اما حمله اول چنان دست و پا های من را بی حس کرد که من را به بیمارستان بردند. تنها کله من هوشیار بود و لی کل بدن از کار افتاد.
    مشکل از چیست؟ آیا در نخاع من انگلی چیزی وجود دارد؟ ـآیا مریضی خاصی به نخاع من دست داده؟
    من چند ماهی است کم تحرک شده ام و پشت کامپیوتر بسیاز زیاد نشسته بوده ام. آیا از این است؟
    لطفا پاسخ دهید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      حملات ممکن است به دلیل اختلالات گوناگون سیستم اعصاب مرکزی ایجاد شود، توصیه میکنم توسط یک متخصص مغزواعصاب (نورولوژیست) ویزیت شوید.
      سپاس

  156. باسلام ،از ده روز پیش بصورت ناگهانی دچار سردرد شدیدی شدم سردرد همراه با تب و گاهی لرز ، درد عضلانی گردن و کاهش وزن ، بنده هیچگونه سابقه سردرد ندارم سردرد ضرباندار نیست و اوایل در کا سر الان بیشتر سمت چپ. و پیشانی ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      سردرد شما جزو سردردهایی است که نیاز به بررسی تشخیصی دارد. توصیه میکنیم در اولین زمان ممکن به اورژانس بیمارستان دارای متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید.
      سپاس

  157. سلام من 22سالمه .توی بچگی بخاطره بازی کامپیوتری تشنج کردم. این مریضی ادامه دار شد تا الان که 22سالمه. تشنجم در این چندین سال 4و5بار بوده اول قرص سدیم میخوردم داشتم خوب میشدم که دکترم قرصمو قطع کرد ولی مریضیم باز برگشت و اونم اعتراف کرد که زود این کارو کرد . بعدش دکترمو عوض کردم اوا دپاکین میخوردم تشنج نداشتم ولی حالت ماتی داشتم اوشون هم لاموتروزین اضافه اش کرد که این نتیجه عکس داد و بیشتر شد. حالا اون رو هم قطع کرده و بجاش لوبل داده با دپاکین. حالت ماتیم خیلی کم شده ولی هنوزم هست میخواستم بدونم علاوه بر قرص ها که نظرتون رو راجع بهش بهم بگین باید خودم چیو رعایت کنم تا بیشتر کمکم کنه و بتئنم سلامتیمو بدست بیارم
    ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      تنها مواردی که اثبات شده باعث تشدید تشنج می شوند بی خوابی و گرسنگی هستند.
      در مورد داروها طبق نظر پزشکتان عمل کنید.
      سپاس

  158. با سلام، بنده به دلیل آلرژی فصلی در این موقع های سال دچار خشکی گلو و سرفه می شم، که فکر کنم زیادم مهم نیست، منتها پارسال و امسال متوجه شدم که بعد از برخی سرفه ها یا تمیز کردن شدید گلو دچار سردرد در سمت راست سرم می شم که به گوش راست و چشم راستمم سرایت می کنه، سردرد شدید نیست، بعضی روزها هنگام سرفه اتفاق می افته ولی بعضی روزها نه، در همه سرفه ها هم اتفاق نمی افته، ولی هنگامی که تک سرفه های شدید و با تکرار زیاد داشته باشم، این سردردهای بعد از سرفه باعث میشه که سردرد میگرنیم هم عود پیدا کنه.
    سوالم اینه که با توجه به اینکه پارسال هم همین مشکل رو داشتم و بعد از گذشت از مرحله حساسیت مشکلم رفع شد، آیا نیاز هست که به پزشک مراجعه کنم یا نه؟ متشکرم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      معمولا سردرد همراه با سرفه نیاز به بررسی و تصویربرداری مغزی دارد. لذا بهتر است حداقل یکبار توسط متخصص مغزواعصاب ویزیت شوید.

  159. با سلام
    ببخشید آتروفی مغز در افراد بزرگسالبه به معنی چیه؟پدر من عکس ام آر ای که از سرش گرفتن آتروفی خفیف مغزی تشخیص دادن میخواستم ببینیم یعنی چه
    با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      آتروفی مغزی یعنی چروک شدن بافت مغزی ولی دلیل و درمانش کاملا بستگی به علت زمینه ای دارد.
      سپاس

  160. سلام اقای دکتر خسته نباشید یه روانشناس گفت باید از کتر مغز و اعصاب بپرسی من زود انزالی دارم خیلی

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام

      ابتدا روش های غیردارویی را امتحان کنید و در صورت عدم بهبود برای آقای دکتر قاسم زاده نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

    1. سلام میشه دقیق بفرمایید جواب ام ار ای به چه چیزی اشاره کرده به دکتر مراجعه کردم گفتن لکه های سفید مشاهده می شه ولی از نظر من مشکلی وجود نداره بدجور سنگینی سر دارم و مشکل بینایی پیدا کردم لطفا راهنمایی بفرمایید. با سپاس

      1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

        همانطور که پزشکتان گفته اند تصویر برداری به تنهایی تشخیص دهنده نیست و مهم نظر پزشک معالج شما با توجه به شرح حال و معاینات شماست.و فقط پزشک متخصصی که شمارا معاینه و بررسی می کند می تواند بگوید این لکه های سفید با علائم شما چقدر مرتبط است و چه درمانی لازم دارند.

  161. ,سلام نتیجه ام ای ار من این است لطفا جوب بدهید مشکلم چیست. a few small signal change lesion in white matter in subcortical of parietalis lobes are seen due to demyelinating lesion

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      با نتیجه تصویر برداری تشخیص بیماری داده نمی شود! این نتیجه ام آر آی هم می تواند در فرد کاملا سالم دیده شود و هم در فردی که مشکل مغز و اعصاب دارد. نکته مهم تر شرح حال بالینی و معاینات پزشک متخصص است.
      با سپاس

      1. با سلام من سنگینی سر دارم و مشکل بینای چشمام کم سو است حافظم مشکل پیدا کرده به نظرتون این علایم ربطی به نتیجه ام ار ایم نداره

  162. سلام.نوروز93 روبهتون تبریک میگم امیدوارم سال خوبی داشته باشید
    میخواستم درمورد سردردم سوال کنم من دختری14ساله هستم توتابستون هرازگاهی سرم یعنی یه جورایی توی مغزم به شدت تیر میکشید بعد خوب میشد .بعدمهرماهم سرم هردرد میگرفت ولی نه اینجوری ولی 1.2ماهی میشه سرم تقریبا هرروز درد میگیره که دردش طوریه که دوطرف سرم باهم درد میگرفت انگاریکی بادستاش داره به شدت به مغزم فشارمیاره یه حسی شبیه گرفتگی یا منقبض شدن مغزمه که دردش کم کم افزایش پیدا میکرددوباره کم کم خوب میشد واین مرحله هی تکرارمیشدبعضی اوقات همون موقع خوب میشه وحتی شده چندساعت دردبگیره که بعدخواب خوب نشه احساس میکنم تازگی عصبی هم شدم که سرم درد میگیره
    حوصله اصلا ندارم الاناهم اول یه طرف مثل راست دردمیگیره بعدیه مدت چپ ولی دردش همون جوریه وقتی خم میشم سرم سنگین میشه که انگارهمه چی میخوادبزنه ازمغزم بیرون دانش اموزی درس خون هستم ولی اصلا تازگی ها نمیتونستم تمرکز کنم چشمم یکی 25% یکی 50% درصد ضعیفه و رمان توکامپیوترم زیادمیخونم.حالا ازنظرشماسردردم واسه جیه؟؟؟
    ***باتشکر***

  163. سلام. من پسری 17 ساله هستم که مادرش 15 ساله مریضه از لحاظ اعصاب و روان. یعنی در واقع به هر چیزی وسواسی داره مثلا یک لیوان رو یک ساعت باید بگردونتش یا تو دستش باشه.یا مثلا هنگام آب کشیدن دشتهاش 1 ساعت طول میکشه.
    دارو هم مصرف میکنه ولی اینجوریه.
    چطوری من و پدرم در این شرایط با مادرم مقابله کنیم؟
    چطور خشم نخوریم وقتی که اینکار ها را انجام میدهد؟
    به ماهم میگوید که باید یک کسی در کنارم باشد تا بتوانم یک کاری را انجام دهم …
    آخه رفته رفته ما هم اعصابمون خرد میشه!!!
    لطفا راهنماییم کنید.
    مر30

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات تعلیم و تربیت

      دوست عزیز

      خاطر نشان می کنیم که شما بهتر است دنبال راهکاری برای کمک به وی باشید نه مقابله با آن. سوال اینکه می خواهید به خود شما کمک شود یا به مادرتان؟
      در هر صورت همیشه دارو نیست که می تواند کمک کننده باشد.سطح وسواس مادر شما بهتر است توسط یک روانپزشک ارزیابی شود و در مورد راهکارهای درمانی دیگر هرچه زودتر اقدام شود.اضافه می کنیم که برای کمک به وی نه فقط نباید خشمگین شوید بلکه با حوصله و صبر فرد متخصص را برای بهبودی وی همراهی کنید.شرایظ سخت شما را کاملاً درک می کنیم اما فراموش نکنید که کمک به وی تنها راه بازگشت آرامش به جمع خانواده ی شماست.
      لطفاً با کلینیک تماس بگیرید و مشکل مادرتان را عنوان کنید تا برای ویزیت متخصص مناسب راهنمائیتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *