مراقب سلامت جسمی کودک در زمان ورزش باشید

سلامت جسمی کودکان
سلامت جسمی کودک

قبل از شروع ورزش بهتر است کودک شما به طور کامل مورد معاینه پزشک قرار بگیرد. به این ترتیب سلامت جسمی کودک مورد بررسی قرار گرفته و ورزش های پرخطر برای وی نیز کشف می شوند. این معاینه بهتر است 6 هفته قبل از اولین تمرین ورزشی انجام شود. به این ترتیب زمان کافی برای مراقبت های پزشکی و پیشگیری از بروز مشکلات را دارید.

تیم درست را انتخاب کنید.

بهتر است تیمی را اتخاب کنید که متناسب با سن، اندازه و توانایی های فرزند شماست. بازی کردن با بچه های بزرگتر باعث بروز آسیب های زیادی برای کودک می شود. اگر فرزندتان در ورزش تازه وارد است، با تیم ها یا ورزش هایی شروع کنید که خیلی رقابتی نیستند. با تقویت مهارت های کودک، می تواند به سطوح دیگر وارد شود. به علاوه اطمینان حاصل کنید که مربی کودک در کار خود دارای تجربه است و کودک را وادار به انجام ورزش های سخت نمی کند و تکنیک های لازم برای حفظ سلامت جسمی کودک را آموزش می دهد.

آموزش را زود آغاز کنید.

قبل از شروع فصل، کودک خود را با یک برنامه آماده کنید. از او بخواهید روزی چند دقیقه بدود تا آمادگی در وی ایجاد شود. به علاوه مهارت هایی را با کودک کار کنید که به وی کمک می کنند در تیم بازی کنند – به عنوان مثال گرفتن و پرت کردن توپ، پاس دادن توپ و گل زدن. به علاوه قوانین ورزش را به او آموزش دهید.

لباس مناسب برای کودک انتخاب کنید.

کودک را آگاه سازید و اطمینان حاصل کنید که کودک می داند تجهیزات ایمنی در ورزش اختیاری نیستند. کلاه ایمنی برای ورزش هایی مانند بیس بال و هاکی ضروریست. برای برخی ورزش ها مچ بند، زانوبند و محافظ آرنج و ساق پا نیز لازم می باشند. قبل از شروع هر کاری وجود تمام تجهیزات ایمنی را چک کنید.

کفش راحت و مناسب برای کودک انتخاب کنید.

داشتن کفش راحت و مناسب بسیار مهم است. کفش را مناسب با ورزش کودک انتخاب کنید. در زمان خرید کفش از کودک بخواهید کفش را با جوراب های مورد نظر امتحان کند. اطمینان حاصل کنید که پاهای کودک در داخل کفش فضای کافی دارد و به راحتی می تواند انگشت های پای خود را تکان دهد.

بدن کودک را قبل از شروع ورزش گرم کنید.

زمانی که بدن گرم است آسیب کمتری می بیند. 5 تا 10 دقیقه قبل از شروع بازی از کودک بخواهید پیاده روی کند و یا در جای خود بدود و حرکات کششی انجام دهد. پس از اتمام بازی نیز به وی زمان دهید تا خود را خنک کند. به این ترتیب ضربان قلب کودک کاهش پیدا کرده و به بدن کمک می کند، عضلات سفت شده کشیده می شوند و بدن به تدریج به حالت قبل خود بازمی گردد.

شرایط زمین بازی را بررسی کنید.

زمانی که کودک با تمام سرعت به گوشه ای از زمین می دود ممکن است متوجه چاله های زمین نشود و گاهی این چاله ها مشکلات بزرگی ایجاد می کنند و سلامت جسمی کودک را به خطر می ندازند. قبل از هر بازی مربی یا یکی از والدین با راه رفتن در زمین سطح آن را با دقت مورد بررسی قرار دهد و برای برطرف کردن هرگونه مشکل در زمین اقدام کند.

در صورتی که کودک احساس درد می کند بهتر است بازی نکند.

زمانی که کودک آسیب می بیند، وی را از زمین خارج کنید. اگر با شرایط آسیب دیدگی با بازی ادامه دهد، ممکن است شرایط وی بدتر شود. به پزشک مراجعه کنید. کودک ممکن است نیاز به اشعه ایکس یا دیگر آزمایش ها داشته باشد تا علت درد و آسیب دیدگی مورد بررسی قرار گیرند. اگر کودک دچار شکستگی استخوان یا مشکل جدی دیگری شده باشد، تا بهبود کامل نیاز به کمک دارد.

در شهربازی از کودک خود مراقبت کنید و او را به حال خود رها نکنید.

تجهیزات شهربازی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که خطری کودک را تهدید نمی کند. در زمان بازی نیز مراقب کودک باشید و سلامت جسمی کودک را تامین کنید.

رژیم غذایی سالم برای کودک انتخاب کنید و سعی کنید این فعالیت جسمی ادامه داشته باشد.

استخوان محکم کمتر در معرض خطر شکستن است. به کودک خود کمک کنید با ورزش و رژیم غذایی سالم استخوان های خود را محکم سازد. کودک به مقدار زیادی ویتامین و کلسیم نیاز دارد که در غذاهایی مانند شیر، ماست، آب پرتقال و ماهی قزل آلا موجود می باشد. کودک را به انجام ورزش هایی مانند دویدن، رقصیدن، تنیس، بسکتبال و ژیمناستیک تشویق کنید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *