راهکارهای جالب برای عاشقانه تر کردن زندگی زناشویی

 راهکارهای جالب برای عاشقانه تر کردن زندگی زناشویی 12

شما چه به این موضوع اعتقاد  داشته باشید و چه اعتقاد  نداشته باشید و برای آن اهمیتی قائل نباشید، آگاه باشید که ایجاد تغییرات جزئی در زندگی می تواند بر عشق و محبت میان زن و شوهر بیافزاید.

خود واژه رومنس یا رابطه عاشقانه، اصطلاحی جالب توجه، دلپذیر و دوست داشتنی است. این واژه افکار و اندیشه های مختلفی را در ذهن  مردان و زنان ایجاد می کند و هر گروه بسته به جنسیت خود، برداشت متفاوتی از این واژه دارند، برای مثال: نور شمع، موسیقی آرامشبخش و عاشقانه و نگاه های عاشقانه. برخی افراد ممکن است با به زبان آوردن واژه رومنس، به یاد قدم زدن های طولانی مدت زوج های جوان در پارک ها بیافتند یا زوج های عاشقی که با همراهی یکدیگر دوچرخه سواری میکنند. گذشته از آنکه شما چه تصوری از این واژه در ذهن خود دارید، رومنس به نوعی ابراز عشق و محبت و بدست آوردن دل یکدیگر است؛ یک نوع آرزوی شدید و خواستن از ته دل  و بروز رفتارهایی که سبب می شود مخاطب  متقابلا علاقه و میل شدیدی به شما نشان دهد.

 راهکارهای جالب برای عاشقانه تر کردن زندگی زناشویی 23

برای بسیاری از زوج ها، داشتن روابط عاشقانه و ابراز محبت پیش از ازدواج بسیار آسان به نظر میرسد، چون که در این میان فرزندی وجود ندارد که توجه آنها را به خود جلب کند یا از نظر مالی و جهات دیگر تحت فشار قرار ندارند. پس از ازدواج، مشکلات زندگی باعث می شوند که این احساسات فروکش کنند و برای مثال مرد تمایلی به همسر خود نداشته باشد.

کشش جنسی و خواستن از ته دل یکی از عامل های کلیدی و اساسی داشتن روابط عاشقانه تمام عیار استف بنابراین ابراز عشق خشک و خالی نمی تواند زندگی زوج ها را نجات دهد. شاید شما جزء آن دست از افرادی باشید که اخیرا  با همسر خود رابطه جنسی رضایت بخشی نداشته اید و بیشتر زمان خود را صرف دوستان و فرزندان می کنید. در اینجا ما راهکارهایی را در اختیار شما قرار میدهیم که به کمک آنها  قادر خواهید بود  بار دیگر  عشق را  همچون اوایل زندگی به رابطه خود با همسر بازگردانید. ما اطلاعات و نکات مفیدی را در اختیار شما می گذاریم که به تکامل شخصیت، دلربایی و جاذبیت شما کمک های شایانی می کند:

 تبریک تولد همسر

  1. با همسر خود ارتباط برقرار کنید. شما باید زمان بیشتری را صرف صحبت و درد و دل با همسر خود کنید. شاید با خود فکر کنید که من شخصا همیشه با همسر خود صحبت میکنم و تا کنون متوجه مشکل یا نقطه ای در این ناحیه نشده ام. صحبت کردن در اینجا به معنی صلاح و مشورت های خانوادگی نیست. صحبت در اینجا به معنی همفکر بودن و  همدل بودن زوج هاست.  به جای مخفی کردن احساسات،  زن و مرد باید خود واقعی و احساسات واقعی شان را نسبت به یکدیگر نشان دهند. از ابراز احساسات و عشق شرمسار نباشید. زمانی که در کنار هم هستید، از قرار گرفتن در مکان هایی که حواس شما را به چیز دیگری معطوف می کند، خودداری کنید و تلاش کنید به هنگام صحبت با یکدیگر مستقیما در چشمان همدیگر نگاه کنید. همسر شما با حس کند که مخاطبش به او توجه می کند و برای او اهمیت قائل است. اگر هم احساس می کنید که حواس همسر شما به چیز دیگری استف به او فرصت دهید و با تکرار صحبت ها توجه او را به خود جلب کنید.

اگر این کار را به صورت مرتب انجام دهید،  بتدریج احساس می کنید که همسرتان تغییر کرده است و در آن زمان است که شروع به تمجید و تعریف از تلاش ها و توجه او  نسبت به زندگی زناشوی تان می کنید.

جبران خطا

  1. همیشه به همسر خود فرصت جبران خطاها و بخشش دهید. هیچ چیز به اندازه ترشرویی، دلخوری و رنجش موجب تلخ شدن و سرد شدن روابط زناشویی نمی شود. دعوا نمک زندگی است، و هیچکس نمی تواند ادعا کند که چنین شرایطی هرگز برای او رخ نداده است، اما شما می توانید با اعمال روش های صحیح و بخشش از نابودی زندگی خود جلوگیری کنید.

خداوند در قرآن می فرماید:” ای مردم از خشم، تندی، هیاهو و غوغا، تهمت دوری کنید. با یکدگر مهربان  و دلرحم باشد که من شما را مایه آرامش یکدیگر قرار داده ام.”

خداوند مهربا قدرت بخشیدن به ما عطا کرده است و فرموده است هرکس دیگری را ببخشد، من در روز قیامت او را خواهم بخشید و شفاعتش را خواهم کرد. قلب خود را از عشق همسر مالامال کنید و بگذارید خاطرات شیرین جایگزین خطاهای او شوند و در نهایت با چشما خود مشاهده خواهید کرد که عشق و علاقه همسر به شما افزون خواهد شد.

دوستی با همسر

  1. با از خودگذشتگی و فداکارانه زندگی کنید. به همسر خود رسیدگی کنید،به نیازهای او توجه داشته باشید و در جهت رفع آن برآیید. نیازهای اساسی خانواده باید در اولویت کارهای شما قرار بگیرد، در آن زمان است که احساس می کنید که به خانواده خود آرامش و امنیت بخشیده اید و بواسطه آن احساس خوشحالی می کنید.
  2. مرتب از همسر خود تعریف و تمجید کنید. همان طور که همه ما می دانیم، زبان وسیله قدرت و سلاح انسان است. با همین زبان شما می توانید زندگی خود را به آتش کشید یا حتی آن را به گلستان تبدیل کنید. طرز رفتار و گفتار شما با همسر خود تعیین کننده خوشبختی یا نابودی زندگی زناشویی است. به جای آنکه همواره خطاهای همسر خود را به او یادآوری کنید یا اینکه او را مایه خجالت در میان دوستان و خانواده بدانید، به نقاط مثبت او نگاه کنید، چیزی که او را متمایز از دیگران می کند و چیزی که باعث شد از میان این همه مرد یا زن بر روی کره خاکی او را به همسری خود برگزینید. فضیلت های او را برشمارید. در میان جمع دوستان و خانواده او را ستایش و تمجید کنید و مطمئن باشید که محبت شما در دل او دو چندان شده و زندگی زناشویی مستحکم تر خواهد گشت.
  3. هرگز از بیان عبارت، “دوستت دارم” شرمنده نباشید. مرد با بیان عبارت دوستت دارم به همسر خود او را تا عرش بالا می برد. زوج هایی نیز در این میان هستند که پس از 25 سال زندگی، تنها زمانی که بانو کلمه دوستت دارم را از زبان همسر خود شنیده است، همان روز عروسی بوده است و نکته جالب توجه این است که آقایان تصور می کنند که بیان این عبارت تنها برای یکبار در کل زندگی کافی است!!

عشق در زنان و مردان1

عبارت دوستت دارم هیچگاه قدیمی نمی شود، همسر شما نیاز دارد که هر روز این عبارت را از دهان شما بشنود آن هم از ته دل و نه از روی اجبار و بویژه پس از اتمام دعوای زن و شوهر که بانو انتظار دارد که همسرش با بیان این عبارت از او عذرخواهی و دلجویی کند.

  1. به یکدیگر نخندید، بلکه با هم بخندید. ازدواج تنها یک معامله تجاری نیست. این فرصت به شما داده می شود که یک رابطه عمیق و پیوند ناگسستی دوستی-همسری با شریک زندگی خود ایجاد کنید.  آیا شما خاطرات شیرین نامزدی را به یاد دارید که چگونه به یکدیگر ابراز عشق و محبت می کردید؟ از یاداوری گذشته ها دست بردارید و خاطرات شیرین و جدیدی برای خود خلق کنید.

زن-و-مرد-دست-در-دست-یکدیگر-در-حال-بالا-رفتن-از-دامنه-کوه

یک قلب شاد به سان دارو می ماند، اما یک روح غمگین و شکسته، زندگی را خشک و بی روح میکند. با همسر خود بازی های جالب انجام دهید یا می توانید این کارها را به صورت دسته جمعی و همراه با دیگر زوج های جوان یا قدیمی انجام دهید. با همدیگر فیلم های عاشقانه و کمدی تماشا کنید و پس از آن  با یکدیگر بستی میل کنید. تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و برای همدیگر لطیفه های بامزه تعریف کنید. همدیگر را به هیجان بیاورید.  اگر قصد دارید تغییر بارزی در زندگی خود ایجاد کنید، حتما بازی و خنده را در برنامه آینده خود قرار دهید.

  1. افکار و اندیشه های خود را کنترل کنید. اگر ذهن زن یا مرد درگیر روابط عاشقانه یا عشق نباشد، هیچ چیز ممکن نخواهد شد. خانم هایی که از نظر ذهنی آماده عشقبازی نیستند، لحظات دشواری را بهنگام رابطه جنسی با همسر خود میگذرانند و همین عامل سبب می شود که مرد نیز از نظر عاطفی سرد شود.

راهکار مناسب برای خانم ها این استف زمانی که با همسر خود در خلوت عاشقانه هستید، به مسائل دیگرف از جمله شستن لباس ها، آماده کردن غذا و غیره فکر نکنید. توصیه ما به آقایان این است که به این رابطه عاشقانه با همسر  به عنوان یک رابطه فیزیکی و موقتی نگاه نکنید. با همسر خود صحبت کنید و فکر خانم های ایده آلی را که در ذهن دارید، از خود دور کنید.

  1. با یکدیگر دعا کنید. صمیمیت معنوی بسی مهم تر از صمیمیت فیزیکی است. زوج های جوان بسیاری وجود دارند که با هم رابطه عاشقانه دارند، اما از آن لذت نمی برند یا هیچ احساس صمیمیت و نزدیکی با هم نمی کنند. زن و شوهر باید دو روح در یک بدن باشند. با دعا کردن پیوند معنوی میان زن و شوهر مستحکم تر می شود.
  2. مراقب انتظارات خود از شریک زندگی باشید. اگر احساس می کنید هر کاری که همسر شما انجام می دهد، رضایت خاطر شما را جلب نمیکند، ممکن است اشتباه و اشکال از او نباشد، بلکه این شما هستید که انتظارات بالایی از او دارید. مردان و زنان با یک دید کلی و قوانینی که جامعه به آنها القاء کرده است، وارد زندگی مشترک می شوند.

عشق خانواده و همسر

هیچ مرد یا زن کاملی در دنیا وجود ندارد، پس پیش از آنکه مشکلی در زندگی شما بوجود آید، انتظاراتی را که از همسر خود دارید، برای او عنوان کنید و نگذارید حرف های ناگفته روابط شما را  بر هم زند.

  1. هیچگاه واژه طلاق را عنوان نکنید. ازدواج مانند یک میثاق مقدس است که هر فردی انتظار دارد تا آخر عمر ادامه پیدا کند، اما متاسفانه در جوامع کنونی طلاق به یک مد تبدیل شده است.

تهدید همسر به طلاق

بسیاری از زوج ها از عبارت طلاق برای کنترل و یا تهدید همسرشان استفاده می کنند، برای مثال،  “اگر دست از این کار برنداری، طلاق را می گیرم و مهریه را اجرا می گذارم.” آگاه باشید که این تهدید ها و حرف های پوچ تنها تخم نفاق را در دل طرف مقابل شما می کارد  و او را نسبت به زندگی، خانواده و شما دلسرد می کند. اگر یکی از طرفین بدین رویه ادامه دهد، طرف مقابل تصور می کند که هیچ وقت نمی تواند به او اطمینان کند.

به همسر خود اطمینان دهید که هیچگاه او را تنها نخواهید گذاشت و همواره یار و یاور او خواهید بود. به همسر خود اطمینان خاطر دهید به میثاقی که با او در روز ازدواج بستید، پایبند هستید.

اگر شما به صورت مرتب این راهکارها را در زندگی خود به کار گیرید، ما زندگی عاشقانه شما را تضمین می کنیم. رومنس و رابطه عاشقانه بیشتر درباره بخشیدن و ابراز عشق و محبت است تا گرفتن چیزی که به آن تمایل دارید. اگر همسر خود را عمیقا دوست بدارید، او نیز متقابلا شما را دوست خواهد داشت.  منتظر آینده نباشید و از همین حالا شروع کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد!!

منبع:

http://www.familylife.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *