چگونه رابطه ی جنسی موفق تری داشته باشم؟

توجه آگاهی در رابطه ی جنسی

رابطه ی جنسی یکی از موضوعات با اهمیت در زندگی زناشویی است. اگر رابطه ی جنسی بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، خیلی از موضوعات و مسائل اختلاف برانگیز حل می شوند. در صورتی که اگر رابطه ی جنسی رضایت بخشی بین زوجین وجود نداشته باشد حتی جزئی ترین مسائل هم می تواند موجب اختلاف گردد.

با توجه به اهمیت این موضوع در اینجا 5 تمرین به شما آموزش می دهیم تا شما و همسرتان با استفاده از آن ها رابطه ی جنسی رضایت بخش تری را تجربه کنید:

1. تنفس آگاهانه و عمیق

  • نفس عمیق بکشید و ریه های خود را از اکسیژن پر کنید، روی مناطق جنسی بدن خود تمرکز کنید و به آن ها انرژی دهید.
  • روی چیزی که مورد نظر شماست و می خواهید به آن برسید تمرکز کنید(مثل عشق، ارتباط، اشتیاق و …). نفس خود را به بیرون هدایت کنید(بازدم). تنش را کاهش دهید. در مقابل ارگاسم و جریان طبیعی مایعات جنسی تسلیم باشید.
  • ریتم تنفسی خود را با همسرتان هماهنگ و آن را باهم تقویت کنید. رابطه ی جنسی تانتریک روشی است که باعث طولانی تر شدن و عمیق تر شدن تجربه ی جنسی تان می گردد.

2. در لحظه حضور داشته و آگاه باشید.

  • به جای فکر کردن در مورد گذشته و یا نگرانی در مورد آینده، توجه خود را به طور کامل به لحظه ی حال معطوف کنید.
  • عواملی که باعث حواس پرتی و مزاحمت می شوند را به حداقل برسانید. تلویزیون را خاموش کنید. تلفن های همراه خود را در حالت سکوت قرار دهید.
  • افکار مزاحم را ساکت کنید (در طول رابطه ی جنسی به لیست مواد غذایی فکر نکنید!!)
  • توجه خود را بر روی آگاهی شهوانی (انحنای بدن، نرمی و …) متمرکز کنید.
  • تمرینات کیگل (کیگل یا تمرین دیافراگم لگنی به انقباض و رهایش پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن خاصره (عضلات دیافراگم لگنی) گفته می شود.) و کنترل عضلات داخلی پیچیده ی مربوط به رابطه ی جنسی را انجام دهید.
  • برای کار با تنفس، افزایش آگاهی ذهنی/ بدنی، و بهبود انعطاف پذیری تمرین های یوگا انجام دهید. یوگا هچنین می تواند باعث افزایش رابطه ی جنسی و یافتن ایده هایی برای قرار گرفتن در حالت های جدید هنگام رابطه ی جنسی شود.
  • از نگرانی های درونی درباره ی بدن و عملکرد خود بپرهیزید. این پدیده “اثر تماشاگر” نامیده می شود، زیرا با قرار دادن شما در نقش یک مشاهده گر از تجربه ی چیزی که در لحظه در حال وقوع است جلوگیری می کند.

3. تمرین پذیرش و عدم قضاوت

  • از توقعات بیش از حد فاصله بگیرد. هیچ اجباری برای عالی بودن، یا برای ارگاسم وجود ندارد. زمان باهم بودن شما و همسرتان برای لذت بردن است.
  • از نفس خود(ساختار نادرستی که خودتان را با آن توصیف می کنید، برای مثال: من ناتوانم، من غمگینم، من افسرده ام و..) جدا شوید و با فطرت خود(که عمیق تر است و موجودیت معتبرتری است. وجودی که از کودکی با شما بوده و تغیر نمی کند.) در ارتباط باشید.
  • از خجالت زدگی دوری کنید. بدن و زندگی شما هدیه هایی هستند تا اتحاد الهی خود را با همسرتان بیان کنید.
  • از ذهن/فکر/عیب جویی دوری کنید. با بدن خود در ارتباط باشید. در حس های بدنی خود غرق شوید.
  • از کنترل کردن فاصله بگیرید. به خودتان، همسرتان و روندی که در آن قرار دارید اعتماد کنید. از هیجانات پیش بینی نشده و غیر منتظره لذت ببرید.

4. مراقبه

  • تار عنکبوت ها را پاک کنید. ذهن، قلب و عشق خود را از طریق تمرین های مراقبه ی توجه آگاهی شفاف کنید.
  • با یک مراقبه ی کندالینی به انرژی جنسی خود ضربه بزنید و آن را تحریک کنید.

5. امکانات جدیدی به کار بگیرید.

  • از ترس دوری کنید. درک کنید که آسیب پذیری جذاب است.
  • استقبال کنید. پذیرا باشید. تجربه های جدید را بپذیرید.
  • عشق شما از طریق اتحاد ذهن، بدن و روان نیرومند تر خواهد شد. یک رابطه ی جنسی متعالی که “خارج از این جهان است” را تجربه کنید. به همراه همسرتان، یکدیگر را کشف کنید و در ابعاد مختلف و عمیق تری باهم ارتباط برقرار کنید.

اوشو: “ارگاسم بر کل بدن شامل: ذهن، بدن و روان تاثیر می گذارد. وقتی شما می لرزید، کل بدن شما از انگشت پا تا سرتان می لرزد. هیچ کنترلی ندارید؛ وجود شما را در اختیار گرفته و نمی دانید چه کسی هستید. این شبیه یک جنون است… شبیه یک مراقبه است…”

اگر سوال یا نظری دارید در زیر همین مقاله و در قسمت نظرات با من به اشتراک بگذارید.

محقق و مترجم: ندا مهفر_ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه رابطه ی جنسی موفق تری داشته باشم؟»

  1. سلام lمطالب عالی بود.من عاطفه هستم دارای مدرک کارشناسی ارشدمشاوره خانواده و علاقمند به این رشته ولی بدلیل اینکه نتوانستم آنچه میدانم را در زندگی ام پیاده کنم از کار کردن در این زمینه ترس دارم و احساس میکنم دارم به دیگران دروغ میگویم و این مسئله روی مسائل دیگه زندگی ام تاثیر گذاشته و دست به هیچ کاری نمیزنم و هیچ کاری برای من خوشایند نیست . احساس افسردگی میکنم و مستاسل هستم جوری که انگار کلاف سردرگم هستم. سمت هر کاری که میخوام برم به خودم میگم آخرش که چی ؟ از شما کمک میخوام ممنونم.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، همکار گرامی پیشنهاد می کنیم در این زمینه با یک روانشناس صحبت کنید. خرسند می شویم بتوانیم در بهبود حس شما نسبت به مسائل ذکر شده همراهتان باشیم. در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مزاکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  2. با سلام و تشکر از مطالب مفیدتان، من در هنگام ارگاسم از اینکه به همسرم بیشترین لذت را باکسی دیگر بدهم (مثل دختران خوش هیکل) لذت میبرم وبا اینکه شوهرم در شروع مخالف آن است ولی میدانم که در اکثر مواقع از آن لذت میبرد. آیا من یک خود کم بین هستم که اینگونه به ارگاسم میرسم دقیقا احساس جنون به من دست میدهد و همشه این احساس را دارم که ما بهترین نوع رابطه را با هم داریم. ولی در پایان کار از این کارخود احساس گناه و اشتباه بودن کارم رادارم .این موضوع را با کسی نمی توانم مطرح کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی بهتر است در این زمینه با روانپزشک صحبت نمایید. در مورد اینکه این احساس ناشی از چه چیزی می باشد نیاز به جلسه مشاوره می باشد. در صورت تمایل میتوانید با مرکز سکس تراپی قلهک تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر سینا قاسمی تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *