مشکل جنسی بین زن و شوهر – این داستان براساس واقعیت است!

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که چرا برخی زوجین با مراجعه به سکستراپی و مشاور مشکل جنسی می توانند به مشکل خود در این زمینه خاتمه دهند؟ در این جلسات چه اتفاقی می افتد؟ در این مقاله به چند داستان واقعی از زن و شوهرهایی اشاره می کنیم که در روابط خود دچار مشکل بوده اند. مشکل این افراد حل می شود و شما با مراحل رفع مشکل آشنا می شوید. شاید مشکل یکی از این زوجین مشکل شما هم باشد!

مشکل جنسی
رابطه جنسی

در ویدئوی جالب زیر مهم ترین مزیت های رابطه جنسی سالم برای شما بیان می شود:

رابطه جنسی یک واقعه ناخوشایند برای همسرم – ما به کمک نیاز داریم!

جان و لیزا هر دو 28 ساله هستند که حدود چهار سال است ازدواج کرده اند. جان می گوید: در زمان آشنایی و قبل از ازدواج صحبتی در مورد روابط جنسی نکردیم و قرار شد در این مورد بعد از ازدواج به راحتی صحبت کنیم. در آن زمان به نظر نمی رسید لیزا مشکلی با این قضیه داشته باشد و حتی احساس کردم به رابطه جنسی علاقه دارد. اما واضح بود که تمایلات من بالاتر است. به هرحال لیزا بارها نسبت به این رابطه ابراز علاقه میکرد.

جان و لیزا هیچ تصوری در مورد مشکل جنسی، درد و مشکلات پیش رو نداشتند. در ادامه جان میگوید: ما برای اولین بار بعد از ازدواج رابطه جنسی داشتیم، اما این رابطه برای لیزا واقعا دردناک بود و باعث انزوای او شد. چند بار دیگر سعی در برقراری رابطه داشتیم، اما دردهای لیزا هیچ تغییری نکردند.

لیزا به پزشک متخصص زنان مراجعه کرد و پزشک جراحی hymenectomy (برداشتن پرده بکارت از طریق جراحی) را توصیه کرد. لیزا امیدوار بود که مشکل برطرف شود، اما پس از بهبودی جراحی درد همچنان ادامه پیدا کرد.

پس از آن پزشک دلاتورهای واژن برای لیزا تجویز کرد و توصیه کرد هر روز از آنها استفاده شود تا اینکه مشکل برطرف شود. لیزا مشکل زمان داشت و نمی توانست هر روز از آنها استفاده کند، بنابراین یک روز در هفته این دیلاتورها را مورد استفاده قرار داد. پس از مدتی به دلیل تاثیر کم این دیلاتورها لیزا استفاده از آنها را کنار گذاشت.

مشکلات جنسی زوجین

طی این چند سال جان و لیزا هر دو ماه یک بار سعی در مقاربت داشتند، اما هر بار تجربه خوبی نداشتند و در نهایت با گریه های لیزا کار را تمام می کردند. جان می گوید من نیز از این قضیه ناراحت می شد، زیرا عمیقا به رابطه جنسی سالم اعتقاد دارم، سلامت از لحاظ جسمی، روحی و عاطفی؛ همه این ها بسیار مهم هستند. رابطه جنسی برای من یک مسئله یک طرفه نیست. من نمی توانستم لیزا را خوشحال کنم.

پس از بحث های زیاد جان و لیزا بالاخره تصمیم گرفتند که به یک سکستراپیست یا درمانگر مسائل جنسی مراجعه کنند و اولین ملاقات آنها چند روز پس از تصمیم گیری بود.

هر دوی آنها امید داشتند که این نوع درمان در یافتن علت اصلی دردها موثر باشد و به آنها در برقراری یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش کمک کند. جان در این باره نتیجه مراجعه به سکستراپی میگوید: من واقعا دوست دارم که لیزا به داشتن رابطه جنسی با من علاقه نشان دهد، گاهی آغاز کننده این رابطه خود اوست و واقعا از چنین رابطه لذت میبرد. من فکر می کنم رابطه جنسی یک بخش بزرگ و مهم از هر ازدواج موفقی است و باعث تقویت رابطه و صمیمیت بین زن و شوهر میشود.

اختلالات جنسی

من از رابطه جنسی می ترسیدم، اما دیگر این ترس را ندارم!

سارا اکنون 29 ساله است، او می گوید: وقتی در سن 22 سالگی ازدواج کردم هیچ تجربه ای در مورد روابط جنسی نداشتم. اولین تجربه برای من دردناک و دور از انتظاراتم بود. من به وستیبیولیس دهانه واژن مبتلا بودم. وستیبیولیس دهانه واژن عارضه ای است که باعث درد و سوزش شدید در دهانه واژن در هنگام برقراری رابطه جنسی میشود. روش های درمانی و داروهای زیادی را امتحان کردم که هم بی اثر به نظر میرسیدند.

هر بار که شوهر سارا رابطه جنسی را شروع می کرد و یا سعی به انجام آن می گرفت، سارا از ترس خشک می شد. او میگوید: به دلیل درد شدید ناشی از آن از رابطه جنسی متنفر شده بودم. شوهرم تصور میکرد به او علاقه ندارم و جذب او نمیشود، زیرا هیچ تمایلی به رابطه جنسی با او نشان نمیدادم. هر چه بیشتر می ترسیدم، بیشتر از چنین رابطه ای آسیب میدیدم. این امر یک چرخه باطل ایجاد کرده بود.

سارا و شوهرش به عنوان آخرین راه حل تصمیم گرفتند به درمانگر روابط جنسی یا سکستراپی مراجعه کنند تا به این ترتیب روابط جنسی و حتی زندگی مشترک آنها حفظ شود.

درمانگر برای حل مشکل جنسی آنها توضیح داد که از روش تمرکز حسی استفاده میکند که به آنها کمک می کند به اول رابطه بازگردند و تا دو هفته هیچ کاری انجام ندهند و حتی دست زدن های آنها لمس های غیرجنسی باشند. بدون فشار یا ترس از برقراری رابطه جنسی، سارا مجددا یاد گرفت تا از صمیمیت جسمی لذت ببرد.

سارا در این باره میگوید: با پیشروی آهسته تشخیص میدادیم که کجا می توانیم رابطه جنسی را برقرار کنیم. گرچه مشکل پزشکی من درمان نشد، اما بیش از قبل قادر بودم درد را کنترل کنم و در نهایت حتی توانستم از برقراری این رابطه لذت ببرم.

از درمانگر خود برای رسیدن به این وضعیت تشکر می کند و میگوید: از پزشک خود سپاسگزارم که نه تنها به ما یک تکنیک فوق العاده برای استفاده ارائه داد، بلکه مکانی امن به ما داد تا در مورد مسائل بسیار حساس و خصوصی خود صحبت کنیم. اکنون خیلی خوشحالم که یک دختر 6 ماهه دارم، روابط جنسی سالم با شوهرم برقرار میکنم و زندگی و ازدواج من هر روز بهتر میشود.

منبع 1


دکتر سینا قاسمی

روانپزشک و روان درمانگر، متخصص زوج درمانی و اختلالات جنسی

دکتر زهرا بابایی، متخصص روانشناسی بالینی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *