علت تشنج در خواب | رابطه بین تشنج (صرع) و خواب

پدیده‌ی تشنج در خواب، که تقریباً یک درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نه تنها برای فرد دچار این حالت بلکه برای خانواده‌ها و مراقبانشان نیز می‌تواند باعث نگرانی شود. تشنج، که به عنوان یک تغییر ناگهانی در رفتار به دلیل افزایش فعالیت الکتریکی در مغز تعریف می‌شود، می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و شامل علائمی نظیر بیهوشی، تکان‌های شدید دست و پا، یا خیره شدن بی‌وقفه به یک نقطه می‌شود.

علل تشنج در خواب

صرع، یکی از رایج‌ترین علل تشنج، می‌تواند به اشکال مختلفی بروز کند و گاهی اوقات اختصاصاً در طول خواب رخ دهد. برخی دیگر از عوامل موثر در بروز تشنج عبارتند از:

  • آسیب‌های سر
  • عفونت‌های مغزی نظیر مننژیت و آنسفالیت
  • قند خون پایین
  • استفاده یا ترک مواد مخدر و الکل

رابطه بین تشنج و خواب

تشنجات خاصی وجود دارند که منحصراً در طول خواب اتفاق می‌افتند، مانند صرع کانونی خوش خیم دوران کودکی (صرع Rolandic). مشکلات خواب برای افراد مبتلا به صرع می‌تواند مانند یک دور باطل عمل کند: اختلال خواب و کمبود خواب می‌تواند منجر به تشدید تشنجات شود، در حالی که داروهای مورد استفاده برای درمان صرع نیز ممکن است خواب را مختل کنند.

یک مطالعه در دانشگاه میشیگان نشان داد که حدود یک سوم بیماران مبتلا به صرع، آپنه خواب را تجربه می‌کنند، که نشان می‌دهد درمان اختلالات خواب می‌تواند در کنترل تشنجات مؤثر باشد.

اهمیت بهداشت خواب در کنترل تشنج

رعایت بهداشت خواب برای افراد دچار تشنج از اهمیت بالایی برخوردار است. بهبود کیفیت خواب نه تنها می‌تواند تشنجات را کاهش دهد بلکه کیفیت زندگی فرد را نیز به طور چشمگیری ارتقاء می‌بخشد. برخی از راهکارهای کلیدی برای بهبود خواب عبارتند از:

  • ایجاد یک برنامه خواب منظم
  • کاهش مصرف کافئین و الکل، به ویژه در ساعات نزدیک به خواب
  • فراهم آوردن یک محیط آرام و راحت برای خواب

نتیجه‌گیری

درک ارتباط بین تشنج و خواب و اتخاذ اقدامات مؤثر برای بهبود کیفیت خواب می‌تواند به کنترل بهتر تشنجات و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا کمک کند. اگر چه تشنج در خواب ممکن است برای برخی افراد نگران‌کننده باشد، با درمان مناسب و رعایت بهداشت خواب، بسیاری از افراد می‌توانند تشنجات خود را به طور مؤثری مدیریت کنند.


صرع کانونی خوش خیم دوران کودکی: صرع Rolandic

صرع کانونی خوش خیم دوران کودکی، که به صرع Rolandic نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین انواع صرع در کودکان است. این نوع صرع، که اغلب بین سنین 3 تا 13 سال شروع می‌شود، به علت الگوهای خاصی از تشنجاتی که در آن دیده می‌شوند و معمولاً در طول خواب یا در هنگام بیدار شدن از خواب رخ می‌دهند، متمایز می‌گردد.

ویژگی‌های صرع کانونی خوش خیم دوران کودکی

  • تشنجات کانونی: تشنجات در این نوع صرع اغلب کانونی هستند، یعنی فقط بخشی از مغز درگیر می‌شود. این تشنجات معمولاً با تیک‌های صورت، بی‌حسی یا غیرطبیعی شدن احساس در دهان یا گونه‌ها، و گاهی اوقات با مشکل در صحبت کردن همراه هستند.
  • خوش‌خیم بودن: این نوع صرع به عنوان “خوش خیم” طبقه‌بندی می‌شود زیرا کودکان مبتلا به آن معمولاً با رشد طبیعی و بدون آسیب دائمی مغزی روبرو هستند. بیشتر کودکان از این نوع صرع در نوجوانی یا اوایل بزرگسالی فارغ می‌شوند.
  • درمان‌پذیری: صرع Rolandic معمولاً به داروهای ضد تشنج پاسخ خوبی می‌دهد، و در برخی موارد، ممکن است نیازی به درمان دارویی نباشد اگر تشنجات خفیف و نادر باشند.
  • رخ دادن در طول خواب: تشنجات معمولاً در طول خواب یا در هنگام بیدار شدن رخ می‌دهند، که این امر می‌تواند به والدین در تشخیص و مدیریت بهتر حالت کودک کمک کند.

مدیریت صرع کانونی خوش خیم دوران کودکی

  • تشخیص دقیق: تشخیص دقیق از طریق معاینات پزشکی و آزمایشاتی نظیر نوار مغز EEG برای تایید الگوهای مغزی مشخص این نوع صرع ضروری است.
  • درمان دارویی: برخی از کودکان ممکن است به داروهای ضد تشنج نیاز داشته باشند تا تشنجاتشان کنترل شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است به درمان نیاز نداشته باشند.
  • پشتیبانی و آموزش: آموزش والدین و مربیان کودک درباره نحوه کنترل و مراقبت از تشنجات اهمیت دارد. اطمینان از ایمنی کودک در طول تشنج و درک اینکه این شرایط معمولاً خود به خود بهبود می‌یابد، بخش مهمی از مدیریت است.

نتیجه‌گیری

صرع کانونی خوش خیم دوران کودکی یک شرایط نسبتاً رایج و قابل مدیریت است که با درک و پشتیبانی مناسب، اغلب کودکان می‌توانند یک زندگی عادی و بدون محدودیت تجربه کنند. با پیشرفت در سن، اکثر کودکان از این نوع صرع خارج می‌شوند و می‌توانند بدون نگرانی از تشنجات ادامه حیات دهند.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

38 دیدگاه دربارهٔ «علت تشنج در خواب | رابطه بین تشنج (صرع) و خواب»

  1. بهمن خیری پور

    مادرمن پونزده روز پیش تشنج کرد از اونروز ده ساعت هم نخابیده واقعا برای یه پیرزن هفتادساله کاری نمیشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی مادرتان می باشد. توصیه می شود مادرتان توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوند.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت در خواب گردد.
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  2. سلام من‌ سیزده ساله که قرص کاربامازپین مصرف میکنم ودر خواب وبعضی وقتها در بیداری خود ادراری دارم روزی پنج کاربامازپین ویک کلسیم مصرف میکنم قبلا سه بار تشنج درخواب داشتم ولی الان فقط خود ادراری دارم چکار کنم قرصهامو مصرف میکنم برای خود ادراری راه دیگه ای نیست

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  3. سلام من ۳۳ سال سن دارم حدود ۵ سالی هست که بعضی وقتها یعنی در سال شاید زیاد زیاد بشه ۸ بار در هنگام بخواب رفتن حس عجیبی شبیه تشنج بهم دست میده که حس میکنم تمام دندانهام انگار روی هم فشار سنگینی وارد میکنه و بعضی مواقعی هم حس میکنم تمام دندانهام داره بر اثر این فشار میریزه اما با هر سختی که جلوشو در اون حالت فشار شدید میگیرم وقتی بیدار میشم انگار نه انگار اتفاقی افتاده میخوام بدونم آیا من بیماری پنهانی در وجودم دارم خودم نمیدونم! ممنون میشم پاسخ دهید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. توصیه می شود در این خصوص توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران، تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  4. با سلام مادر من به مدت ۲هفته قرص سیتالوپرام ۱۰میل روزی یه دونه وپرفنازین ۲میل شبها یه دونه و گاباپنتین ۱۰۰ رو هر ۱۲ ساعت یه دونه میخورد که به خاطر عوارضی چون احتباس ادرار و خمیازه های طولانی و کش آمدن بدنش و خشک شدن گلوش یک دفعه قطع کرد دقیقا از روز ۱۵ ام به بعد دیگه قرصها رو نخورد بعد از قطع داروها هر موقعی که میخوابه (چه شبها و چه در طی روز و بعد از ظهر) میخواد از خواب بیدار بشه دقیقا موقع بیدار شدن از خواب از نوک هر دو پاهاش بدنش کش میاد درست مثل کش اومدن بدن موقع خمیازه کشیدن…دست خودش نیست هی بدنش کش میاد از نوک پاهاش تا کشاله های ران میاد و میره تو شکمش و تمام ماهیچه های پاهاش و شکمش انقباض شدید دارن و این گرفتگی شکمش خیلی اذیت میکنه و شکمش باد میکنه و بعد از بیدار شدن هم این حالت وجود داره و نه تنها بهتر نمیشه بلکه روز به روز بیشتر هم میشه و به کمرش هم فشار میاد … الان دستهاش هم داره یواش یواش همون طوری میشه و وقتی میخواد بلندب شه راه بره چون ماهیچه های پاهاش گرفته تعادلش به هم میخوره و پاهاش بیحس و کرخت میشن…میخواستم بدونم آیا این حالت نوعی تشنج محسوب میشه الان حدود یک ماهه که اینطوریه …و به نظر شما به خاطر قطع گاباپنتین هست که به این حالت دچار شده؟چون از عوارض قطع ناگهانی گاباپنتین تشنج هم ذکر شده.این داروها رو دکتر روانپزشک به مادرم تجویز کردن چون پاهاش تو خواب سرد میشد و کف پاهاش کرختی داشت به همین خاطر به این دکتر مراجعه کرد بعد که بابت عوارض این قرصها به دکترش مراجعه کردیم گفت داروهاشو ادامه بده اما مادرم از ترسش نخورد حالا هم که قرصها رو نمیخوره این حالت کش اومدن شدید بدنش موقع بیدار شدن واقعا اذیتش میکنه پیش دکتر داخلی و اورولوژی و مغزو اعصاب هم بردم نوشته ام آر آی.اگه امکانش هست راهنماییم کنید لا اقل بدونم مشکل چیه آیا تشنج هست یا چیز دیگه.دکتر مغز و اعصاب گفت ام اس نیست فعلا نتیجه ام آر آی نیومده اما من خیلی نگرانم با تشکر فراوان

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی مادرتان می باشد. بدون بررسی طبی نمی توان نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد.
      توصیه میشود با پزشک معالج وی مشورت نمایید و یا در صورت تمایل با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  5. ببخشید
    من دختر هفت ساله ای دارم که هر چند وقت یکبار در شب به مدت ده ثانیه چشاشو بهم میزنه و بعد دوباره به حالت قبل بر میگردد.
    این همان صرع خفیف است؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد. بدون معاینه نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  6. سلام.همسرم باردار هست ماه چهارم. یک هفته قبلبرای اولین بار بدون سابقه قبلی و بدون علایم نصف شب تو خواب تشنج کرد که بعد بهترشدن حالش بیمارستان رفتیم و صبح گفتندآزمایشات سالم هست و مرخصش کردن فقط جهت اطمینان بیشتر گفتند به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنیم.متخصص مغز واعصاب قرض لو بل تجویز کردندوگفتندMRI بگیریم که به دلیل بارداری هیچ جایی نگرفتند.نوار مغزگرفتیم و دکتر گفت فعلا سلام هست.ولی فشارش پایین هست وبالا نمیره 8 هست .قرض لو بل رو تا کی باید مصرف کنن و آیا به بچه ضرری نداره و آیا احتمال تکرار هست؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد.
      قرص لوبل جهت کنترل اختلال در بارداری ممکن است مفید باشد اما باید درباره عوارض مصرف قرص لوبل در بارداری حتما با پزشک معالج وی صحبت کنید تا متناسب با شرایط جسمی و شدت اختلال بررسی گردد. حین درمان با قرص لوبل وضعیت ذهنی، عملکرد کلیه، سی بی سی، مقدار هموگلوبین و مقدار مصرف و دفع مایعات باید بررسی شود.
      با آرزوی سلامتی همسر و فرزندتان

  7. سلام وخسته نباشید خدمت جنابعالی
    من پسری چهارساله دارم که در خواب دچار حمله میشه که چشماش بازه و ادرار میکنه و کمی از دهنش کف میاد و دست و پاهاش خیلی کم تکون میخوره و صدای خر خر از خودش در میاره. از هفت یا هشت ماهگی بعضی شبها اینجوری میشد ولی الان سالی دوبار شاید اینجوری میشه نوارمغزی هم گرفتیم گفتن تشنج نیس… نمیدونم دیگه چیکار کنم لطفا شما یه دکتر خوب معرفی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد.
      توصیه می شود با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند و برای یکی از متخصصین این حوزه تایم ویزیت هماهنگ نمایند.
      با ارزوی سلامتی فرزند عزیزتان

  8. سلام همسرم چند سالی هست که در خواب تشنج میکنند که قابل کنترل نیست و خیلی نگرانم البته دارویی مصرف نمیکند

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد تا متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب اتخاذ گردد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک جایروس کلینیک، تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی شما و همسرتان

  9. باسلام من45 سالمه 20ساله داروی تشنج مصرف می کنم حمله های بزرگ من در خواب روی میداد برای همین من 2عدد کاربامازپین 200 شبها می خورم با این روش حمله های بزرگم مهار شده ولی هر چند گاهی حمله غیابی و مات شدن به یک نقطه دارم برای چند لحظه / فاکتورهای کبدیم بلا رفته شبها حرارت زیاد وعطش زدیای پیدا می کنم چه کار کنم 25 ساله یدک میکشم این قرص رو؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای بررسی بیشتر با تمام مدارک پزشکی خود برای خانم دکتر نادری در شعبه کرج و یا جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  10. سلام‌ من‌تشنج در خواب دارم و خر خر میکنم‌و شدید سر درد میشم الان قرص والپرات سدیم مصرف میکنم‌ دپاکین ایا واقعن ماها خوب میشیم‌یا نه؟؟یا‌امیدی نیست‌به خوب شدن مریضیمون

  11. باسلام. من ۲۹ سالمه و ۱۴ ساله صرع و فتق خلفی دیسک کمری دارم. من حین خواب دچار حالت خفگی و عدم تحرک میشم و با وجود احساس هوشیاری توانایی هیچ حرکتی ندارم و روزهایی که فشار عصبی زیادی دارم اتفاق می افته. در ضمن من یک استخوان کوچیک در انتهای قسمت پشتی جمجمه دارم که پزشک به عادی بودنش نظر داده. آیا ممکنه دلیل این حالت عفونت و آسیب جدی در ساقه مغز یا استخوان اضافی باشه؟ من از زنجان این ایمیل رو فرستادم لطفا راهنمایی کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است به یک متخصص اختلالات خواب مراجعه فرمائید.

  12. با سلام.همسر بنده ۱۰ سال است که به بیماری صرع مبتلا است.در این مدت به دکترهای فراوانی مراجعه کرده است.تقریبا ۱.۵ سال پیش قبل از بارداری به علت تغییر قرص ۲ بار تشنج کرد و پس از تغییر دکتر و تغییر قرص باردار شدند و الان صاحب یک فرزند ۵ ماهه هستیم .تقریبا ۳ روز پیش دوباره تشنج کردند و بعد از مراجعه به دکتر یک قرص جدید بنام لوبل به ایشان دادند.البته قرص تگرتول نیز مصرف میکنند.بنده خواستم ببینم خانم بنده چطور میتوانند جراحی کنند؟ایا این امکان وجود دارد؟
    متشکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا با تمام مدارک پزشکی همراه با همسرتان برای خانم دکتر وهابی در کلینیک شریعتی و یا رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  13. با سلام
    اینجانب از سن 17 سالگی مبتلا به بیماری تشنج (صرع)هستم و زیر نظر دکتر های زیادی بودم از جمله دکتر شریعت، دکتر هارونی،دکتر وثوق، دکتر اسدی پویا،دکتر برهان حقیقی،خانم دکتر خمسه،و هم اکنون دکتر فشارکی بیمارستان پارس، و هر یک یه دارو تجویز کردن هم اکنون 38 سالمه وهنوز در روز یکی دو بار پرش سخت و یا تشنج دارم الان قرص مورد استفاده لوبل و دپاکین وکلوبازام میباشد دیگه نمیدونم پیش کدام دکتر برم نظر شما چیست با تشکر فراوان m.t
    پیشاپیش عید بر شما مبارک

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      با توجه به عدم کنترل تشنج بهتر است با پزشکتان در مورد گزینه های جراحی صحبت کنید (تصمیم گیری جراحی بستگی به عوامل متعددی دارد و در این زمینه پزشکتان میتواند نظر بدهد)

  14. سلام.چند سالیه که موقع خواب حالتی شبیه صرع به من دست میده البته تنها بعضی از شبها اینجوری میشم.قبلا این حالت برام قابل کنترل بود و خیلی راحت و با تمرکز روی انگشت پام و با حرکت دادنش این حالت که بدنم کاملا قفله آزاد میشه.اما از وقتی که متوجه شدم تو این حالت اتفاقات چند دقیقه بعد رو میتونم ببینم به فکر کشف و استفاده از این حالت که خودم معتقدم که جدایی روح از بدن هست افتادم چنان ترسی وجودمو میگیره که به زحمت مجبور به فریاد زدن میشم تا اطرافیانم بیان و بهم دست بزنن تا رها بشم..ای کاش فقط در اثر اختلالات مغزی باشه که خیالم راحت بشه..چون بارها و بارها تو این حالت مرگ رو دیدم.من باید چکاری انجام بدم؟ ممنون

  15. با سلام و عرض خسته نباشید من سعید هستم 21 ساله 10 ساله پیش به تشنج مبتلا شدم ولی الان با مصرف کارمابازپین 200 خیلی بهتر شدم بطوری که اول 3 عدد در روز و الان نیم عدد در صبح و یک چهارم در شب ولی الان که میخام کمتر بکنمش نمیشه و حالم بد میشه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      کم کردن دارو در تشنج فقط و فقط باید با نظر متخصص مغزواعصاب باشد و بهتر است هیچگاه خودسرانه این کار را نکنید.ممکن است این پروسه چندین ماه طول بکشد

  16. باسلام من هر6ماه یا1یکسال تشنج میکنم اونم درخواب دارودپاکین وفنوباربیتال میخورم علت تشنج چیست

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای تشنج های شما نیاز به بررسی های بالینی حضوری و بررسی کامل تاریخچه مشکل شما دارد ، برای این موضوع بهتر است برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

    2. باسلام
      من 26سالمه.10ساله صرع دارم شبی 1قرص تگراتول 200 و ک قرص فنوباربیتال 60میخورم .خداروشکر مقاون به دارو نیستم خودم کوتآهی میکنم و سالی 1بار این بیماری میاد سراغم میخوام عمل کنم شرایطشو برام توضیح میدین ایا میشه؟؟؟
      ممنون اگر راهنماییم کنین

      1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

        عمل جراحی فقط در موارد بسیار معدودی کاربرد دارد. اگر با توجه به نوع ضایعه،نوار مغزی تان و… کاندید عمل باشید حتما نورولوژیستتان شما را در جریان خواهد گذاشت.

    3. سلام بدترين قرص ، فنوباربيتال هست. چون اعتياد شديد مياره و به محض قطع قرص فرد مجدد دچار تشنج ميشه ، دخترمن اينجورى بود والآن پزشکش, بجاى فنوباربيتال ، قرص لبول يا كپراى تجويز كردند و الحمدلله فنى بتربيتها قطع شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *