دلایل افسردگی کدامند ؟

افسردگی
افسردگی

 

آیا تا به حال به دلایل پزشکی افسردگی فکر کرده‌اید .شاید شما به نوع  شدید ان  مبتلا شده باشید و از خودتان پرسیده باشید که علت ابتلای عده‌ای به افسردگی و عدم ابتلای سایرین چیست ؟
این بیماری  یک اختلال کاملاً پیچیده است و هیچ‌کس دلیل اصلی آن را نمی‌داند .تعدادی از افراد به دلیل ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج افسرده می‌شوند و یا عده‌ای به دلیل تغییر محل زندگی یا مرگ یکی از نزدیکان این حالتها را تجربه میکنند .افسردگی در بعضی از خانواده‌ها نیز ارثی است .عده ای نیز پریشان و ناراحت هستند بدون آنکه علت آن را بدانند .

دلایل اصلی افسردگی کدامند ؟

فاکتورهایی وجود دارند که میتوانند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهند مانند :
-سواستفاده :در صورتی که فرد در گذشته خود خاطراتی از سواستفاده های جنسی یا روحی یا فیزیکی داشته باشد ،اسیب پذیری وی در برابر افسردگی بیشتر خواهد شد
-مصرف داروهای خاص :تعدادی از داروها مانند ایزوترتینوئین (برای درمان اکنه ) و داروی ضد ویروس اینترفرون الفا و کورتیکواستروئید ها میتوانند خطر ابتلا به اختلال یاد شده را افزایش دهند
-چالش :افسردگی در کسانی که از لحاظ فیزیکی در برابر ان آسیب‌پذیر هستند ،میتواند ناشی از مشکلات شخصی و یا اختلاف با سایر اعضای خانواده باشد .
-مرگ یا فقدان :ناراحتی و غم ناشی از مرگ و یا فقدان یک عزیز حتی به صورتی طبیعی میتواند خطر ابتلا به این اختلال را افزایش دهد
-ژنتیک :سابقه خانوادگی افسردگی نیز یکی از عوامل تشدید کننده احتمال ابتلا به این اختلال است .اختلال یاد شده  نوعی ویژگی پیچیده است و به نظر می‌آید که انواع بسیاری از ژن ها این ویژگی را به نسل بعد منتقل میکنند نه یک ژن .در واقع نقش ژنتیک در این اختلال  همانند نقش آن در سایر بیماری‌های روحی روانی ساده و مشخص نیست و نمیتوان آن را با سایربیماری های ارثی همانند کره هاتینگتون یا فیبروز کیستیک مقایسه نمود
-رخدادهای بزرگ :حتی اتفاقات بزرگی همانند آغاز یک کار جدید ،ازدواج و یا فارغ التحصیلی میتواند عاملی برای بروز اختلال یاد شده  باشد .حتی از دست دادن شغل یا نقل مکان و طلاق هم همین اثر را دارند .ولی به طور کلی سندروم افسردگی بالینی هیچ وقت پاسخی نرمال به رخدادهای استرس زای زندگی به حساب نمی‌آید .
-سایر مشکلات شخصی :انزوای اجتماعی ناشی از ابتلا به سایر اختلالات روحی و یا قطع ارتباط فرد با خانواده و گروه‌های جمعی میتواند باعث بروز این اختلال  شود .
-بیماری‌های جدی :گاهی اوقات اختلال یاد شده هم‌زمان با یک بیماری جدی بروز میکند و یا توسط بیماری دیگری آغاز می‌شود
-سومصرف مواد :حدود درصد از افراد ی که از به سومصرف مواددچارند ،افسردگی شدید بالینی نیز دارند .

نگارنده :فرحناز آل احمد 

لینک منبع


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *