در 2 سالگی چه اتفاقی برای کودک می افتد؟

کودکان در 2 سالگی

انتظارات بزرگ: سال دوم زندگی

زندگی یک کودک نوپا هر روز دارای ماجراجویی و اتفاق است و والدین همچنان انتظار رویدادهای تازه دارند. همه پدرها و مادرها منتظرند فرزندشان زودتر راه برود، صحبت کند و فعالیت های مختلف دیگری انجام دهد. در این مقاله توانایی های یک کودک 2 ساله بیان می شوند.

اولین گام های نوزاد

یکی از هیجان انگیزترین نقاط عطف در زندگی کودک نوپا معمولا در 2 سالگی رخ می دهد. این نقطه عطف احتمالا زمانی رخ می دهد که کودک بدون کمک دیگران گام برمی دارد. اکثر کودکان بین سنین 9 تا 17 ماهگی راه می روند. سن متوسط راه رفتن کودکان 14 ماهگی می باشد. پس از این زمان راهی برای متوقف کردن کودکان وجود ندارد.

حدودا 6 ماه پس از اولین گام ها، کودک در دویدن مهارت پیدا می کند و دویدن را به اطراف آغاز می کند. آیا می توانید در این زمان کودک را متوقف کنید.

کودک زمانی که تشخیص بدهد می تواند از ارتفاعات کوتاه بالا برود، به طور مداوم سعی می کند از بخش های مختلف خانه بالا برود. کودک از پله ها یا برخی اسباب و اثاثیه خانه بالا می رود، بنابراین آماده یک رویداد تازه باشید.

شوت کردن توپ یک گام بزرگ برای کودک است. در این فعالیت لازم است کودک پای خود را برای ضربه زدن هماهنگ کند، به علاوه اینکه باید پا با توپ تماس پیدا کند تا آن را به حرکت درآورد. زمانی که کودک حرکت توپ را کشف کند، احتمالا اسباب بازی ها، غذا و دیگر اشیا را نیز به اطراف پرتاب خواهد کرد.

این سن هنوز برای قضاوت در مورد استعداد نقاشی کودک خیلی زود است و خطوط درهمی که کودک در این سن می کشد برای شما ارزشی ندارد. اما بهتر است بدانید کودک در 2 سالگی کنترل بیشتری نسبت به عضلات کوچک در دست ها و انگشت های خود خواهد داشت. این مهارت های حرکتی به کودک کمک می کنند تا با مداد رنگی یا مداد شمعی خطوط درهم یا از نظر خود کودک نقاشی بکشند.

وانمود کردن و نقش بازی کردن در بازی ها

کودکان در 2سالگی

در این سن تخیل کودک شما وارد عرصه می شود. در سنین بین 18 و 24 ماهگی مغز کودک نوپا آماده انجام بازی های مشابه زندگی است. در این سن کودک سعی می کند به عروسک های خود غذا بدهد یا با تلفن اسباب بازی خود مکالمه تلفنی داشته باشد.

صحبت کردن کودک

تا قبل از این کودک شما صداسازی می کرد، اما در 15 تا 18 ماهگی انتظار می رود چند لغت کامل از کودک بشنوید. در سنین 18 تا 24 ماهگی کودکان شروع به استفاده از عبارت های و جملات ساده می کنند و تا 2 سالگی ممکن است یک یا دو جمله کوتاه بشنوید.

بازی با دوستان

تا اواخر 2 سالگی اکثر کودکان به حضور دیگران کودکان در اطراف خود علاقه نشان می دهند. کودک در این سن آمادگی به اشتراک گذاشتن اسباب بازی های خود را با دیگران ندارد، اما به هرحال بازی با دیگران قدم بزرگی در زندگی اجتماعی وی محسوب می شود.

منبع:

http://www.webmd.com/parenting/ss/slideshow-toddler-milestones-second-year

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *