در مورد عشق بیشتر بدانیم…

هورمون عشق

در ابتدای یک رابطه عشق ، یک واکنش سریع پرشور می باشدکه مغز شما می تواند مواد شیمیایی مربوط به عشق را در یک لحظه آزاد کند.

 

 مطالعه ای که در سال 2010  انجام شد نشان داد که عشق مانند مواد مخدر عمل می کند . این جرقه ی احساس سرخوشی ایجاد می کند همان طوری که  کوکائین این حالت را ایجاد می کند و همان قسمت مغز را فعال می کند.

 

کلوین کلاین عطری را با نام وسواس که جزء مراحل اولیه عشق است را نام گذاشته است دانشمندان ایتالیایی بین افرادی که زیر 6 ماه است وارد رابطه عاشقانه شده اند با افرادی که مبتلا به اختلال وسواس هستند یک ارتباط بیولوژیکی پیدا کرده اند و آن پائین بودن سطح سروتونین خونشان بوده است .

 

هنگامی که در یک رابطه عاشقانه هستید مغز شما نوروترنسمیترهایی از قبیل دوپامین، نوراپی نفرین را بیشتر ترشح می کند این هورمونها باعث ایجاد تحریک پذیری و شادی در طرفین میشود مخصوصا زمانی هم که نزدیک عشق خود هستید ترشح ادرنالین به بالاترین حالت خود می رسد.

 

تحقیقات نشان داده است که مردان بوی لباس زنانی که در دوره تخمک گذاری هستند را نسبت به زنانی که در دوره عادت ماهیانه هستند ترجیح میدهند وخانم ها همین طور به آقایانی که درشت تر هستند و گونه های برجسته دارند بیشتر علاقمند میشوند.

تستوسترون درمردان و زنان ، تنها ماده شناخته شده برای تحریک میل جنسی است در خیلی موارد گفته میشود که صدف منجر به سطوح بالایی از دوپامین میشود اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این ماده غذایی منجر به افزایش میل جنسی میشود .

در اوج لذت جنسی هورمون وازوپرسین در مردان و اکسی توسین در زنان افزایش پیدا می کند و این هورمون های نوازش می تواند احساس دوست داشتن شریک زندگی را افزایش دهد و محققان بر این باورند که این مواد شیمیایی می توانند پیوندهای شمیایی عاطفی بین دو فرد را افزایش دهد .

منبع :

webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *