درمان و پیشگیری از میگرن در خانه!

اطلاعات خود در مورد مصرف کلسیم را بسنجید

ابتدا خبر خوب !

میگرن ممکن است با افزایش سن کاهش یابد:

مطالعاتی که در سوئد انجام گرفت، خبر خوبی برای بسیاری از افراد مبتلا به میگرن است .این مطالعات نشان داده است که با افزایش سن، می توانید انتظار بهبود میگرن، حملات با درد کمترو کاهش حملات را داشته باشید . متوسط ​​سن شروع میگرن در حدود سن 20 سالگی است.

مدیریت زودرس میگرن توسط یک متخصص ممکن است درد را کنترل کند و یا در طول زمان بهبود ببخشد. پیشرفت میگرن را می توان با مدیریت خوب کاهش داد. به طور معمول پس از سن 50 تا 55سالگی ، اغلب حملات میگرن کاهش می یابد. اما در برخی افراد، هرگز این اتفاق رخ نمی دهد.

سایر اقدامات برای کاهش میگرن:

در مرحله اول افراد مبتلا به میگرن برای کاهش احتمال سردرد خود میتوانند این کارها را انجام دهند:

  • حفظ وزن سالم بدن با ورزش و رژیم غذایی سالم
  • عدم استفاده بیش از حد از داروهای ضد سردرد و کافئین
  • درمان مناسب مشکلات خواب.

چگونه به درمان و پیشگیری از میگرن بپردازیم؟

سردرد میگرنی معمولا یکطرفه و ضربان دار است. میگرن علاوه بر سردرد ، تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و سرگیجه های گاه به گاه را نیز به همراه دارد .

طبق بعضی تئوری ها ،علت اصلی میگرن و سردرد نوعی مسمومیت داخلی است . وقتی که سطح مواد سمی در بدن بیش از حد بالا می رود، اعصاب و عروق خونی در سر و گردن تحریک شده و این تحریک می تواند سردرد را آغاز کند. میتوانید با تغییر شیوه زندگی خود ، استراحت ، خوردن غذاهای پخته شده و مراقبه  سردرد خود را کاهش دهید.

تغییرات در فشار هوا نیز می تواند میگرن را آغاز کند.

هنگامی که شما درد دارید، بدن شما نیاز به استراحت دارد پس بهتر است به ندای بدنتان گوش دهید .

راه دیگر برای جلوگیری از سردردهای میگرنی ، جلوگیری ازمصرف برخی مواد غذایی خاص مانند: گوشت خوک، کافئین در هر شکل ( قهوه، شکلات و غیره ) ، توت فرنگی ، اسفناج ، بادام زمینی، نیتراتها، شیرین کننده های مصنوعی ،کلم بروکلی ، الکل (به خصوص شراب قرمز) ، پنیرفرآوری شده و مانده است. این غذاها موجب باز کردن رگ های خونی در سر و گردش خون سریع میشود که عامل سردردهای میگرنی است.

هنگامی که شما با موفقیت این پروسه را تکمیل کردید ، باید تغییر در زندگی خود را برای جلوگیری ازتجمع سموم و بازگشت درد انجام دهید. باید به طور منظم ورزش کنید، استراحت و آرمیدگی و بهداشت خواب بسیار مهم است.

این یک فرایند طولانی است که ممکن است روزها، هفته ها یا ماه ها طول بکشد . شما باید صبور باشید واین برنامه را انجام دهید .

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از دانشگاه بارسلونا

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

11 دیدگاه دربارهٔ «درمان و پیشگیری از میگرن در خانه!»

  1. با سلام
    من هم حدود 25 سال هست که میگرن شدید دارم.چندین سال اکسدرین استفاده کردم.همه جور مسکن خودم از خارج از کشور آوردم.حداقل روزی 8تا مسکن استفاده میکنم آخرش هم خوب نمیشم.کار به میگراکیم میکشه.طب سوزنی و همیوپت هم رفتم بیفایده بوده.اگر کسی علاجی سراغ داره لطفا راهنمایی کنه

  2. با سلام.
    مادرم ۶۱ سالش و از دوران نوجوانی سردرد داشته تا الان که میگه میگرن و چرا با کهولت سن خوب نمیشم اما خواهرام و مادرم خوب شده اند. در طی این سالیان داروهای بسیاری هم مصرف کرده اند که متاسفانه نتیجه ای نداشته اند برایش. و از بی خوابی هم رنج میبرند.متاسفانه در منطقه محروم کردستان تا الان نتیجه ای نگرفته ایم.لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر صفری

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر وهابی متخصص مغزو اعصاب در شعبه شریعتی می توانند به شما کمک کنند بهتراست تمامی مدارک پزشک و داروهای مصرفی را نیز به همراه خود بیاورید.

  3. رویـــ‍ــــــا

    دختری هستم۲۲ساله وقتی میخام پرید بشم از شدت میگرن میمیرم دکتر برام سوماتریپتان تجویز کرده بنظرتون استفاده کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که پزشک متخصص مغزو اعصاب تجویز کرده اند بدون نگرانی مصرف فرمائید.

  4. سلام
    من 29سال سن دارم ولی بیش از ۱۰ساله که میگرن دارم هرنوع مسکنی که فکر کنی مقدار زیاد استفاده کردم الان ۲ساله که سوماترپتان مصرف میکنم چند باری هم دکتر رفتم ولی داروی های که میدن بیشتر عوارض دار تا مسکنی که خودم میخورم سوالم اینه که شما به کمک این روش های که گفتین میتونین کمکم کنید ؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      کاملا به نوع سردرد و شرایط شما و تشخیص پزشک بستگی دارد. جهت ویزیت و بررسی اولیه برای دکتر وهابی نوبت بگیرید

  5. من برای میگرنم قرص توپیرامات و سرترالین و دومپریدون مصرف میکنم میشه عوارض هر کدوم رو به طور دقیق بهم بگین؟ممنون

  6. با سلام و احترام . مدت 20 سال است که از سردردهاي شديد رنج ميبرم و اخيرا سردردهايم تنشي شده است . هر روز بدون استثنا بايد قرص نوافن و ميگرستاب استفاده کنم . جديدا سر دردها بيشتر و بيشتر شده طوريکه گاهي در روز دو بار از داروهاي ياد شده استفاده ميکنم و بعد از استفاده دارو بدنم چند دقيقه اي کاملا بيحس ميشود .اخيرا فشارم هم باالا ميرود . با سردردهاي بد و وحشتناکي بيدار ميشوم و هنگام سر درد سينوسهاي بيني ام هم مسدود شده و بسختي نفس ميکشم . زندگيم فلج شده ، از اين همه قرص خوردن خسته شدم داخل معده ام ميجوشد و………..
    لطفا کمکم کنيد . با سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      شما می توانید برای روش های دارویی از خانم دکتر وهابی و غیر دارویی از خانم عبداللهی نوبت ویزیت تهیه کنید چرا که بیوفیدبک میگرن برای افرادی که دارو به سختی روی آنها جواب داده است ، مفید تر می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *