درمان عفونت های قارچی واژن

درمان عفونت های قارچی واژن
درمان عفونت های قارچی واژن

اگر دارای شرایط زیر هستید برای برطرف کردن عفونت قترچی واژن خود درمانی نکنید:

  • باردار هستید.
  • مطمئن نیستید که علائم مربوط به عفونت قارچی واژن است. اگر قبلا هرگز دچار عفونت قارچی واژن نبوده اید، قبل از درمان با داروهای ضد قارچ بدون نسخه به پزشک مراجعه کنید. گاهی واژینوز باکتریال یا عفونت های انتقالی از راه جنسی (STI) نیز دارای علائمی مشابه عفونت قارچی می باشند.
  • در معرض یک عفونت جنسی انتقالی (STI) قرار گرفته اید که نیاز به معاینات پزشکی دارد.
  • اخیرا دچار عفونت شده اید.

استفاده از داروهای بدون نسخه

زمانی که از داروهای بدون نسخه واژینال استفاده می کنید، علاوه برا دنبال کردن مطالب و دستورالعمل های روی بسته بندی، موارد زیر را نیز با دقت در نظر بگیرید:

  • در زمان استفاده از داروهای بدون نسخه از تامپون استفاده نکنید. تامپون ها دارو را جذب می کنند.
  • از صابون برای شستن ناحیه واژن استفاده نکنید و فقط از آب گرم برای شستشو استفاده کنید.
  • اگر برقراری رابطه جنسی با درد همراه است از آن اجتناب کنید. یا می توانید از ژل روان کننده محلول در آب (مانند ژل K-Y) تا التهاب را کاهش دهد. جربی موجود در کرم های ضد قارچ و شیاف ها باعث ضعیف شدن لاتکس می شوند. بنابراین کاندوم ممکن است به راحتی پاره شود و در نتیجه از حاملگی یا STI پیشگیری نمی شود.
  • اگر منطقه واژینال ملتهب یا دردناک است، نشست در آب گرم موثر خواهد بود. یا می توانید یک پارچه خنک و مرطوب را در این قسمت قرار دهید. از خاراندن یا مالیدن این بخش برای کاهش خارش اجتناب کنید.

در حالت های زیر علائم خود را به پزشک گزارش دهید:

  • مطمئن نیستید که دچار عفونت قارچی هستید.
  • خود درمانی پس از اتمام دوره درمان موثر نبوده است.

مسائلی که باید در نظر گرفته شوند

مشکل خود درمانی در این است که ممکن است علت علائم مشاهده شده هیچ ارتباطی به عفونت قارچی واژن نداشته باشد و عامل دیگری باعث بروز این علائم شده باشد. اگر دچار درد لگن یا تب شده اید، به پزشک مراجعه کنید.

اگر باردار هستید، باید نشانه های مربوط به واژن مورد ارزیابی قرار گیرند. برخی عفونت های واژن، مانند واژینوس باکتریایی، گنوره و کلامیدیا ممکن است خطر ابتلا به عوارض مختلف را در طول بارداری افزایش دهد.

اگر در معرض خطر ابتلا به STI هستید، قبل از مصرف داروهای بدون نسخه با پزشک مشورت کنید. عوامل تشدید کننده ابتلا به STI عبارتند از: برقراری رابطه جنسی بدون کاندوم یا داشتن بیش از یک شریک جنسی.

قبل از امتحان کردن روش های ثابت نشده خانگی، مانند استفاده از روغن درخت چای در منطقه واژن یا مصرف مکمل های سیر، با پزشک مشورت کنید. این روش های درمانی به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته اند و ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری، از جمله واکنش های آلرژیک شوند.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *