درمان خانگی آنفولانزا

10 ماده ی غذایی مفید برای درمان آنفولانزا 

درمان خانگی آنفولانزا بستنی میوه ای

بستنی میوه ای  می تواند درد، خارش، ورم و خشکی گلو را تسکین دهد. همچنین می تواند برای هیدراته ماندن بدن شما کمک کند که این امر برای مبارزه با آنفولانزا  بسیار مهم است.دریافت  مایعات  کافی می تواند مخاط را نازک نگه داشته و میزان گرفتگی بینی را کم کند. سعی کنید از بستنی هار میوه ای استفاده کنید که 100% از آب میوه تهیه شده باشند. در این حالت شما به جای اینکه آب قند ، مواد مغذی حیاتی موجود در آب میوه را دریافت کرده اید. این طعم ها را امتحان کنید : سیب، انگور و توت فرنگی.

درمان خانگی آنفولانزا

ساندویچ بوقلمون

گوشت بوقلمون یک ماده ی مغذی سرشار از پروتئین بدون چربی است. چنانچه گوشت بوقلمون را دوست ندارید و حس خوبی به آن ندارید باید بدانید که تغذیه ی سالم می تواند انرژی کافی را به بدن شما بدهد تا بتواند با آنفولانزا مقابله کند. می توانید از سس ها و چاشنی ها برای بهتر کردن طعم غذا استفاده کنید.

درمان خانگی آنفولانزا

آب سبزیجات

درست کردن و خوردن سالاد شاید یکی از آخرین چیزهایی باشد که شما حوصله ی انجام دادن آن را در دوران نقاهت بیماری آنفولانزا داشته باشید. می توانید به جای آن از یک لیوان آب سبزیجات با مقدار کمی نمک استفاده کنید. با این کار سیستم ایمنی بدن خود را با آنتی اکسیدان ها تقویت می کنید و سطح آب بدنتان را بالاتر می برید. اما اگر نمی توانید آب سبزیجات شور مزه را بخورید و دلتان مزه ی شیرینی می خواهد می توانید از آب میوه های 100% طبیعی خانگی استفاده کنید.

درمان خانگی آنفولانزا

سوپ مرغ

سوپ مرغ هم مغذی است هم در  تأمین آب  بدن به شما کمک می کند. برخی شواهد علمی نشان داده است که سوپ مرغ در فرایند درمان می تواند تاثیر داشته باشد و اثرات ضد التهابی خفیفی نیز دارد. مطالعات نشان داده است که سوپ مرغ گرم می تواند توانایی مژک ها را ارتقا دهد. مژک ها بافت های کوچکی شبیه به موهایی ریز هستند که در مجاری تنفسی قرار دارند و از ورود باکتری و ویروس به داخل بدن جلوگیری می کنند.

درمان خانگی آنفولانزا

سیر

اگر ذایقه ی شما سیر را می پذیرد، این ماده ی غذایی می تواند گزینه ی خوبی برای طعم دادن به غذاهایی مانند سوپ باشد. به نظر می رسد که سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و ممکن است مقدار کمی به گرفتگی بینی شما کمک کند.

درمان خانگی آنفولانزازنجبیل

آیا شما دل درد و یا تهوع دارید؟ زنجبیل یک داروی خانگی مناسب است که اغلب برای تسکین اینگونه علائم مورد استفاده قرار می گیرد. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است زنجبیل خاصیت ضد التهابی داشته باشد. سعی کنید زنجبیل را به صورت تازه و رنده شده و یا پودر شده در مواد غذایی مورد استفاده قرار دهید و یا اینکه از نوشیدنی از صافی رد شده ی آن استفاده کنید.

درمان خانگی آنفولانزا

چای داغ

چای سبز، اولانگ و چای سیاه و سفید آنتی اکسیدان های خوبی برای مبارزه با بیماری ها هستند. تنفس در بخار می تواند گرفتگی بینی شما را تسکین دهد. برای تسکین گلو درد می توانید یک قاشق مربا خوری عسل و آب لیمو را به چایی اضافه کنید .اگر کافئینِ چایی، شما را اذیت می کند، می توانید از چایی های بدون کافئین و یا نمونه هایی که به صورت داروی گیاهی هستند استفاده کنید.

درمان خانگی آنفولانزاموز

موز به هر شکلی، تکه تکه شده، له شده و یا موز کامل میوه ای مناسب و با هضمی آسان برای معده ی شما است. اگر شما علائمی مانند تهوع، استفراغ و یا اسهال دارید (این علائم مخصوصا در کودکانی که به بیماری آنفولانزا مبتلا می شوند شایعتر است) موز می تواند گزینه ی مناسبی باشد. موز، برنج، سیب و نان تست رژیم غذایی BRAT را تشکیل می دهند که معمولا این مواد غذایی در مواردی که فرد بیمار در مرحله ی بازسازی بعد از ابتلا به بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای است توسط پزشکان توصیه می شوند.

درمان خانگی آنفولانزا

نان تست

نان تست خوراکی ایست که نمی توان از مزایای آن گذشت و همانگونه که گفته شد بخشی از رژیم غذایی BRAT نیز هست. اگر معده ی شما می تواند خوراکی ها را مدیریت کند، نان تست و کراکر ها را حتما امتحان کنید. این خوراکی ها در زمانی که شما با بیماری مبارزه می کنید می توانند گزینه های مناسبی باشند. علاوه بر این، این خوراکی ها می توانند همراه با سوپ رشته و مرغ نیز سرو شوند. صدای خرد شدن نان تست و کراکرها نیز می تواند در زمانی که معده ی شما تحمل مقدار غذای زیادی را ندارد، احساس گرسنگی را تا حدی کمتر کند.

درمان خانگی آنفولانزا

نوشیدنی ها به جای غذاها

 اگر اشتهای شما بازگشته است می توانید یکی از موارد زیر را برای دریافت هر چه بیشتر مواد مغذی و کالری مناسب امتحان کنید. نوشیدنی های بدون لاکتوز و با قند پایین و با حداقل 6 گرم پروتئین را بنوشید. طعم دهنده هایی مانند توت فرنگی و شکلات می توانند فرایند دریافت ویتامین های ضروری، مواد مغذی و کالری مناسب را جذابتر کنند.

منبع:

webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)