درمان بیش فعالی (ADHD) بدون دارو

درمان بیش فعالی1

تصور کنید فرزندتان مبتلا به ADHD است. این وضعیت به معنای شروع یک دنیای جدید با انواع داروها می باشد. داروها مهم ترین روش درمانی برای کودکان مبتلا به این اختلال محسوب می شوند و برای حدود 80 درصد مبتلایان مفید بوده اند.

اما بسیاری از والدین نگران عوارض جانبی هستند و قبل از استفاده از دارو تمایل به امتحان روش های غیردارویی دارند. مهم نیست چه تصمیمی دارید، اما می توانید به فرزندتان کمک کنید تا زندگی آرام تر و موفق تری داشته باشد.

کدام بهتر است، درمان دارویی یا غیر دارویی؟

این یک مسئله مهم برای کودکانی مانند سونیاست. مادر سونیا می گوید: “زمانی که اختلال ADHD  در فرزند من تشخیص داده شد، او فقط 5 سال داشت و فکر می کنم او سن خیلی کمی برای مصرف دارو داشت.” بسیاری از متخصصان نیز با این عقیده موافق هستند. آنها توصیه می کنند که قبل از 6 سالگی رفتار درمانی گزینه مناسب تری است.

والدین نیز روش های درمانی دیگر را به مصرف دارو ترجیح می دهند و قبل از شروع مصرف دارو روش های دیگر را امتحان می کنند. متخصصان در این زمینه والدین را تشویق می کنند که پیش از مصرف دارو برای کودک خود روش های دیگر را امتحان کنند.

گالاگر، یکی از متخصصان در این زمینه، می گوید تغییرات رفتاری به تنهایی برای کودکانی که دچار مشکلات توجه و تمرکز هستند، مفید است و نه برای کودکانی که بیش فعال می باشند. بنابراین موفق ترین روش درمانی برای ADHD ترکیبی از داروها و مدیریت درمان می باشد.

کمک والدین و معلمین

والدین و معلم ها در کمک به کودک برای یادگیری و تنظیم رفتار خود نقش بسیار مهمی دارند. برای والدین این مسئله به معنای ایجاد اهداف کوچک و قابل مدیریت است، به عنوان مثال نشستن سر میز شام به مدت 10 دقیقه و دادن پاداش به کودک برای انجام این کار. معلم ها نیز می توانند یک گزارش روزانه از رفتار کودک در مدرسه به والدین ارائه دهند.

سونیا اکنون 10 ساله است و مادر او می گوید: ” تا زمانی که در مهد کودک بود، با معلم های وی در ارتباط بودم تا به سونیا در تغییر و تنظیم رفتار کمک کنیم. او هر 20 دقیقه بر مبنای 3 هدف اصلی، نمره می گرفت: نشستن سر جای خود، انجام وظایف و احترام به دیگران. هر زمان که موفق به انجام این سه هدف می شد، پاداش می گرفت – پاداش وی پرتاب کردن حلقه های بیشتر بود که ارائه پاداش موفق تر از تنبیه بود.

یک معلم یا مربی می تواند با کودکان بزرگتر کار کند تا به کتاب ها، مقالات و تکالیف آنها نظارت داشته باشد. نظارت توسط این افراد بسیار موثرتر از دخالت والدین در این زمینه می باشد. زیرا نظارت از طرف والدین ممکن است شکل غرغر کردن به خود بگیرد.

در ادامه : خوابیدن


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *