درمان بیش فعالی با استفاده از نوروفیدبک برای یک پسر بچه 8 ساله!

کودک بیش فعال
بیش فعالی

افراد مبتلا به بیش فعالی یا ADHD علائم مختلفی نشان می دهند و به نظر می رسد اغلب پریشان هستند، به راحتی حواس آنها پرت می شود و نمی توانند توجه خود را متمرکز کنند. بیش فعالی یک مشکل روانی نیست بلکه یک مشکل مغزی است و اغلب با دارو درمان می شود، در حالیکه آموزش مغز می تواند یک گزینه بهتر و سالم تر باشد.

[toggle title=”در این ویدئو با یک کودک بیش فعال آشنا می شوید و درک بهتری از بیش فعالی خواهید داشت!” state=”open” ][/toggle]

داروها به فرد مقابله طولانی مدت با مشکل را آموزش نمی دهند و با عوارض دیگری همراه هستند، از جمله:

  • از دست دادن اشتها
  • مشکل در خواب
  • خطرات بالقوه قلبی
  • تغییرات شخصیتی

به علاوه کودکانی که مبتلا به نوع شدید بیش فعالی هستند، داروها درمان موثری برای آنها نخواهد بود یا زیاد تحت تاثیر مداخلات رفتاری قرار نمی گیرند. به مرور زمان بدن نسبت به دارو مقاوم می شود و منجر به افزایش میزان مصرف آن شده یا داروهای بیشتری برای بیمار تجویز می شود و در نتیجه عوارض ناشی از مصرف دارو نیز بیشتر خواهد شد.

تاثیرات طولانی مدت داروهای بیش فعالی و نقص در توجه ADHD/ADD نامشخص است. ریتالین اغلب برای این بیماری تجویز می شود و از دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفته است، اما هنوز تاثیرات بلند مدت این قرص مورد مطالعه قرار نگرفته است.

برخلاف داروها، نوروفیدبک به آموزش مغز می پردازد و باعث بهبود قابل توجهی در علائم بیش فعالی می شود. با استفاده از نوروفیدبک فرد مبتلا به بیش فعالی یاد می گیرد رفتارها، توجه و تمرکز خود را کنترل کند زیرا مغز الگوهای سالمتری را فرا می گیرد.

آموزش مغز با نوروفیدبک به فرد کمک می کند بدون نیاز به دارو ریشه مشکلات را برطرف کند و یک مغز سالمتر ایجاد می کند.

چرا نوروفیدبک برای درمان بیش فعالی موثر است؟

در شخص مبتلا به بیش فعالی بخش هایی از مغز که کنترل کننده تمرکز و توجه هستند خیلی آهسته کار می کنند که منجر به بروز افسردگی، نگرانی و کاهش انگیزه می شود. افراد مبتلا به بیش فعالی به طور ناخودآگاه حرکات بدن را افزایش می دهند تا مغز را تحریک و بیدار کنند. بنابراین محرک های تجویز شده برای افزایش فعالیت مغز تجویز می شوند، بدون اینکه فعالیت بدن را افزایش دهند.

مشکل این استراتژی این است که مبتلایان به بیش فعالی ممکن است فعالیت های خیلی سریع را در بعضی قسمت های مغز خود تجربه کنند که منجر به بروز مشکلات دیگری می شوند از جمله خشونت، تکانه یا اضطراب. در این افراد سرعت مغز آنقدر زیاد است که نشستن یا گوش دادن برای فرد غیرممکن می شود. در حقیقت از آنجایی که افراد مبتلا به بیش فعالی و نقص در توجه اغلب باهوش هستند، مفاهیم را به سرعت درک می کنند. سرعت بالای مغز ممکن است باعث شود قبل از ارائه همه دستروالعمل ها فرد به جلو حرکت کند و این امر باعث می شود وی به برخی جزئیات توجه نکند.

تحقیقات نشان داده اند که نوروفیدبک یک روش موفق برای درمان بیش فعالی و نقص توجه است!

بیش فعالی

بیش فعالی و نقص توجه مشکلات مغزی هستند. نوروفیدبک از طریق آموزش دادن مغز برای آرامتر شدن، تمرکز بیشتر و تکانش کمتر به فرد کمک می کند که به طور مستقیم روی مشکل کار کند. با کاهش الگوهای خیلی سریع و خیلی آهسته در مغز فرد مبتلا به ADHD، نوروفیدبک به فرد کمک می کند تا کنترل را به دست بگیرد.

طبق گفته متخصصانی که از نوروفیدبک استفاده می کنند، بیش از 85 درصد بیماران مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه افزایش تمرکز و کاهش تکانشگری را یاد می گیرند. این افراد با آموزش نوروفیدبک می توانند بر یک مبنای منسجم رفتار خود را مدیریت کنند.

علت دیگر اثربخشی نوروفیدبک برای کودکان این است که این روش برای کودکان جذاب است و شبیه به بازی های کامپیوتری به نظر می رسد. در این بازی ها به جای کنترل بازی با ماوس، کودک با مغز خود بازی را انجام می دهد. به نظر می رسد کودکان از آموزش مغز لذت می برند و به همین دلیل ادامه درمان برای آنها راحت تر می شود.

[toggle title=”در این ویدئو با مرکز نوروفیدبک در کرج آشنا خواهید شد.” state=”open” ][/toggle]

و اکنون بیان داستان واقعی یک کودک مبتلا به بیش فعالی که تحت درمان نوروفیدبک قرار گرفته است، از زبان درمانگر

پویا پسر 8 ساله ای است که به بیش فعالی مبتلاست. او با اشتیاق خیلی زیادی وارد مطب من شد. پویا از روش درمانی نوروفیدبک خیلی لذت می برد و پس از گذشت چند جلسه توانایی حفظ آرامش و تمرکز بیشتر را داشت. او در طول جلسات و زمانی که آموزش مغز انجام می شد، می توانست از برنامه مورد علاقه خود لذت ببرد.

پس از گذست 7 جلسه نتایج تقریبا واضح بودند. مادر پویا بیان کرد که بهترین حالتی بود که تاکنون از پویا دیده ام، تمرکز و اعتماد به نفس او بیشتر شده است. او مسائل را بیشتر تجزیه و تحلیل می کند و علت و معلول را نیز در نظر می گیرد. بزرگترین تغییری که در رفتار پویا مشاهده کردم این بود که اعتماد به نفس او بیشتر شده بود و رفتارهای مثبت تری از خود نشان می داد. کودکان مبتلا به بیش فعالی به اعتماد به نفس نیاز دارند. او ارتباط بهتری نسبت به قبل با کودکان و همسن و سالان خود برقرار می کند و معلمش هم از بهبود رفتارهای اجتماعی او خوشحال است.

در مدرسه معلم پویا اعلام کرد که توانایی او برای تمرکز و تمام کردن تکالیفش بیشتر شده است. نه تنها رفتار پویا نشان دهنده بهبود بود، بلکه تست هایی که انجام شدند نیز همه بیانگر بهبود رفتارها و علائم در او بودند.

با مشاهده تغییرات در پویا تصمیم گرفتم تعداد جلسات را کمتر کنم. یک مسئله جالب و هیجان انگیز برای ماد پویا تغییراتی بود که در نقاشی های پویا مشاهده می شد. نقاشی های او جزئیات بیشتری را نشان می دادند. او در تمام شخصیت ها شخصیت هایی را نقاشی می کرد که دارای اسم بودند به علاوه نقاشی هایش دارای عنوان بود.

پویا پس از این تعداد جلسه نسبت به خواهر کوچکتر خود نیز تغییر رفتار داد و بهتر از قبل نقش برادر بزرگتر را پذیرفت. اضطراب وی به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرد.

زمانی که کودکی به بیش فعالی تشخیص داده می شود، والدین کودک از این امر ناراحت می شوند و تصور می کنند تنها راه درمان کودک مصرف داروست. نوروفیدبک یک روش درمانی جدید و موثر است که بدون نیاز به دارو انجام می شود و یا نیاز به مصرف دارو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس در مناطق مختلف تهران و شهرستان های کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی و روحی به شما کمک می کنند. از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • گروه پزشکان جایروس یک تیم است که در امر درمان تمام مسیر را با شماست.
  • هزینه های دریافتی در این دپارتمان معقول است.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com

www.tehranskin.com

www.zibaan.ir

www.irmind.com

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]

[toggle title=”تیم تحقیقاتی در تهیه و نگارش این مقاله” state=”open” ]

خانم مریم عبداللهی

روانشناس و نوروتراپیست

فاطمه امیری

روانشناس بالینی و نوروتراپیست

عطیه سجادی

روانشناس و نوروتراپیست

و

سمیه محمدی، مترجم [/toggle]

 

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://neurofeedbacktraining.com/case-studies/2016/4/14/a-case-study-of-adhd-and-neurofeedback” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]    [button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.aboutneurofeedback.com/conditions/adhd/” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *