این روش درمان را هم ،برای وسواستان امتحان کنید

وسواس فکری

 

 

آیا شما از وجود افکار و تصورات ناخواسته در ذهنتان رنج می برید؟ آیا تصور می کنید که توانایی ترک کردن و خودداری از انجام برخی کارهای خاص را ندارید؟ اگر این چنین است، شما به اختلال وسواس فکری و رفتاری دچار هستید.

 

ماهیت اختلال وسواس فکری و رفتاری (OCD)

 

وسواس، بی اختیاری و جبر ناخودآگاه از کلماتی هستند که در گفتگوهای روزانه بسیار از آنها صحبت می کنیم، با این وجود زمانی که از اختلال وسواس فکری و رفتاری صحبت به میان می آید، قضیه فرق می کند. در حدود یک نفر از 50 نفر از مردم عادی به این بیماری دچار هستند و حال شما با خود فکر می کنید که این یک مشکل محسوب می شود یا خیر.

 

اغلب اوقات، بیمارانی به روانپزشک مراجعه می کنند که از وجود افکار و تصورات خاص و ناخوشایند در ذهن خود رنج می برند و این افکار زندگی آنها را دچار مشکل و اختلال کرده است.

 

این افکار و تصاویر به صورت ناگهانی به ذهن آنها خطور پیدا میکند و از آنها به عنوان عوامل اخلالگر یاد می شود. این تفکرات به صورت ناخواسته و در زمان های متفاوت به سراغ فرد می آیند و به شدت او را تحت تاثیر خود قرار می دهند و این خیالات واهی می تواند درباره موضوعات مختلف باشد.

 

از آنجایی که این افکار واهی برای فرد غیرقابل هستند، او را دچار نوعی احساس ترس و اضطراب می کنند. این خیالات واهی و افکار بر هم زننده آرامش ذهن فرد، در بیشتر مواقع درباره آسیب رساندن به فرد دیگر است یا موضوعات کفرآمیز یا مسائل جنسی.

 

 

به منظور درک بهتر این بیماران باید بدانیم افرادی که دچار وسواس فکری و رفتاری هستند و تصور می کنند که کسی این تصورات و افکار را به آنها تحمیل کرده است، گاهی در اثر بروز این رفتارها دچار احساس عذاب وجدان و احساسات ناخوشایند می شوند اما بعد از مدتی کوتاه این احساسات نیز بتدریج کاهش پیدا می کند و از بین می رود.

 

برای مثال، فردی در ذهن خود به صورت مخفیانه یا در روز روشن مراسم مذهبی برگزار می کند و حتی محل دقیقا اشیاء را در ذهن خود تنظیم می کند و بدنبال نظر و تصدیق دیگران است.

 

گاهی اوقات این اختلال فکری با بیماری کمال گرایی یا خواهان حد کمال بودن به اشتباه گرفته می شود. بنابراین پیش از انجام هر کاری باید به پزشک مراجعه کرده تا تشخیص درستی از بیماری خود دریافت کنیم.

 

 

در ادامه : روش های درمان اختلال وسواس فکری و رفتاری

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

6 دیدگاه دربارهٔ «این روش درمان را هم ،برای وسواستان امتحان کنید»

  1. باسلام
    آیا درمان قطعی ودائمی برای بیماری وسواس فکری ورفتاری وجوددارد ویا فقط برای مدت محدودی بادارو کنترل میشودازشدت آن کاسته میشود ودوباره به شکل دیگری برمی گردد و ازنوع دارویی دیگر و کنترلی دیگرو…….؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر راهکارهای متعدد درمانی برای کنترل و بهبود وسواس فکری عملی وجود دارد که بسیار کمک کننده و موثر می باشد.
      برخی راهکارهای موثر که خودتان نقش موثری در آن دارید مانند:
      _ به طور منظم ورزش کنید.
      _ ارتباط خود را با خانواده و دوستان حفظ کنید.
      _ خواب کافی داشته باشید.
      _ تکنیک های آرام سازی را تمرین کنید(استرس می‌تواند سبب تحریک نشانه‌های OCD شود یا آنها را بدتر کند)
      _ به نقشی که ضربه‌های روحی در OCD شما دارند، دقت کنید.
      _ یاد بگیرید چگونه در برابر الگوهای مکرر رفتاری مقاومت کند.(اگر اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) دارید، راه‌های زیادی برای کمک به خودتان وجود دارد. یکی از قدرتمندترین استراتژ‌ی‌ها، حذف رفتارها و الگوهای وسواس‌گونه‌ای است که موجب تداوم وسواس می‌شوند)
      _ از ترس هایتان دوری نکنید(دوری از موقعیت‌هایی که افکار وسواس‌گونه‌ی شما را تحریک می‌کنند شاید کار هوشمندانه‌ای به نظر برسد، اما هر چه بیشتر از این موقعیت‌ها دوری کنید، برای شما ترسناک‌تر می‌شوند)
      _ توجه تان را به چیزهای دیگر جلب کنید(زمانی که افکار و تمایلات OCD به سراغ‌تان می‌آید، سعی کنید توجه‌تان را به چیز دیگری جلب کنید)
      _ پیش بینی تمایلات OCD (شما می‌توانید با پیش‌بینی تمایلات وسواس‌گونه قبل از بروز، آنها را کاهش دهید. برای نمونه، اگر وسواس عملی شما شامل اطمینان از قفل بودن درها، بسته بودن پنجره‌ها یا خاموش بودن دستگاه‌ها است، سعی کنید برای بار اول که دری را قفل می‌کنید یا دستگاهی را خاموش می‌کنید، این کار را با دقت بسیار انجام دهید)
      _ افکار وسواس را به چالش بکشید.
      _ افکار یا نگرانی های وسواس گونه خود را به چالش بکشید و…
      دوست گرامی به طور کلی درمان شامل دو قسمت می‌شود: ۱) مواجهه و پیشگیری از واکنش، ۲) شناخت‌درمانی
      مواجهه و پیشگیری از واکنش، شامل مواجهه‌ی مکرر با منبع وسواس فکری می‌شود. سپس از شما خواسته می‌شود از آن رفتار وسواس‌گونه که معمولا انجام می‌دادید، اجتناب کنید تا اضطراب‌تان کاهش یابد.
      علاوه بر درمان رفتاری-شناختی، از درمان‌های زیر نیز برای اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) استفاده می‌شود:
      _ دارو
      _ خانواده درمانی
      _ گروه درمانی
      برای درمان این اختلال باید فرد تحت نظر روانپزشک باشد تا متناسب با شدت و نوع اختلال، راهکار درمانی مناسب اتخاذ گردد.
      در صورت تمایل میتوانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      به امید سلامتی شما

    2. با سلام حدود ۱۰ سال است که وسواس فکری دارم دارو زیاد مصرف کرده ام راستش را بخواهید نسبت به زندگی در مکانهای خارج از شهر مثل شهر کها وسواس دارم به طوریکه مغزم اصلا خوب کار نمیکند خیلی ناراحتم لطفا کمکم کنید با تشکر

      1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

        سلام دوست عزیز
        برای درمان نیاز می باشد تحت نظر روانپزشک قرار گیرید تا متناسب با نوع وسواس و شدت آن راهکار درمانی مناسب اتخاذ گردد. این اختلال با راهکارهای عملی و در صورت نیاز دارو درمانی بهبود و قابل کنترل می باشد.
        در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
        با آرزوی سلامتی شما دوست گرامی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *