درمان اختلال هویت جنسی

اختلال دو جنسی 5

در درمان این اختلال هدف تغییر احساسات فرد بیمار نسبت به جنسیت خود نیست، بلکه هدف مقابله با آشفتگی ها و معذلاتی است که ممکن است با این مشکل به وجود آید.

مشورت با یک روانپزشک یا روان درمان بخشی از درمان برای هرگونه آشفتگی جنسی می باشد. مشاوره یکی از روش هایی است که مشکلات به وجود آمده به علت این بیماری را مورد بررسی قرار می دهد. همراه با مشاوره برخی از این افراد سعی می کنند تا ظاهر خود را نیز با افکار خود مطابقت دهند، به همین دلیل ممکن است طریقه لباس پوشیدن و نام خود را تغییر دهند. آنها حتی ممکن است برای تغییر ظاهر خود، داروهایی مصرف کنند یا دست به جراحی بزنند. روش های درمانی ممکن در این زمینه عبارتند از:

  • مسدود کننده های بلوغ – یک فرد جوان مبتلا به بی قراری جنسی در ابتدای بلوغ ممکن است مورد تزریق هورمون هایی قرار بگیرد (تستوسترون یا استروژن) تا تغییرات فیزیک را سرکوب کنند. قبل از تصمیم گیری در این مورد، این فرد باید با یک پزشک متخصص یا روانپزشک مشورت کند، به ویژه اگر بیمار در سنین جوانی است.
  • هورمون ها – به نوجوانان و بزرگسالان، برای توسعه جنسیتی که تمایل بیشتری به آن دارند، هورمون استروژن یا تستوسترون تزریق خواهد شد.
  • جراحی: برخی افراد تصمیم می گیرند که به طور کامل تغییر جنسیت دهند. این فرایند جراحی تغییر جنسیت نامیده می شود، اما هرکسی این کار را انجام نمی دهد.

اختلال دو جنسی 2

این افراد معمولا با کمک پزشک خود بهترین روش درمانی را، آنچه برایشان بهتر است، انتخاب می کنند. پس از گذشت دوره های درمان، فرد ممکن است دیگر حس بی هویتی جنسی نداشته باشد، اما به هرحال همچنان به درمان نیاز خواهد داشت. دوستان، خانواده، اقوام، همکاران و برخی گروه های مذهبی به سختی می توانند تغییر جنسیت یک فرد را بپذیرند. اینگونه تغییرات به کمک های حرفه ای نیاز خواهد داشت.

آیا این اختلال تنها یک مشکل دوره ای است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که والدین کودکان مبتلا به اختلالات هویت جنسی می پرسند این است که آیا این یک مشکل دوره ای است؟ متاسفانه هیچ راهی برای اطمینان در این مورد وجود ندارد. همه کودکانی که در کودکی دچار این مشکل هستند، در نوجوانی یا بزرگسالی اینگونه نبوده اند.

بنابراین اگر پسر شما به لباس های دخترانه علاقه دارد، یا دختر شما بیشتر تمایل به اسباب بازی های پسرانه دارد، چه باید بکنید؟ متخصصان معتقدند که سخت گیری را نسبت به کودک خود کمتر کنید. اجازه بدهید فرزند شما به میل خود رفتار کند و اگر کمک احتیاج داشتید، با پزشک مشورت کنید.

برخی افراد جوان و بزرگسال که نسبت به جنسیت خود دچار سردگمی شده اند، بهتر است با مشاور صحبت کنند. اگر بی هویتی جنسیتی همچنان ادامه پیدا کردند، کمک های تخصصی و حرفه ای و حمایت های ویژه توصیه می شوند.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «درمان اختلال هویت جنسی»

  1. سلام وقتتون بخير
    من یه خواهر ۱۷ ساله دارم که دو سه روزه اعلام کرده من پسرم و مثل پسرا فکر میکنم و نمیخوام هیچ وقت با یه مرد ازدواج کنم
    میخوام تا آخر عمر مجرد بمونم و تنها باشم، و اگر قرار باشه چند سال آینده با کسی ازدواج کنم اون قطعا یه دختره نه یه پسر
    بهشم که میگیم تو مثل دخترا لباس میپوشیدی و عروسک میخریدی،به لباس عروس علاقه داشتی، آرایش میکردی و هنوزم به آرایش کردن دیگران علاقه داری
    میگه خیلی از پسرا هم به این کار ها علاقه دارن و انجام میدن
    از اینکه پیش دکتر روانشناس بیاد مقاومت میکنه،میگه بیام از درسم میمونم و اضطراب میگیرم،ولی من فک میکنم این حرفا و کاراش شاید تحت تاثیر فضای مجازی باشه
    هیچ اندام اضافه ای نداره،پستان هاش رشد طبیعی داره،پریودی های مرتب داره،صورت و بدن کم مویی داره بر خلاف من و خواهرم که پر مو هستیم،صدای نازک و دخترانه داره
    نمیدونیم باید چیکار کنیم و کجا ببریمش،امکان داره اینا فقط تفکرات اشتباه خودش باشه؟؟میشه درمانش کرد و هویت اصلی خودشو پیدا کنه؟؟
    میشه لطفا راهنمایی کنید مارو؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع نیاز به مشاره و جلسه روانکاوی می باشد.
      بهترین راهکار، مراجعه به روانشناس می باشد.
      امکان مشاوره آنلاین نیز در مجموعه جایروس کلینیک می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *