دردهای عضلانی – اسکلتی

%d8%af%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%84%d8%aa%db%8c-%d8%b9%d8%b6%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c

درد عضلانی – اسکلتی دردی است که عضلات، رباط ها، تاندون ها و استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

چه عاملی باعث بروز دردهای عضلانی – اسکلتی می شود؟

علل بروز دردهای عضلانی – اسکلتی متفاوت می باشند. بافت عضلات ممکن است از طریق فعالیت های روزانه آسیب ببیند. آسیب رسیدن به یک منطقه (از طریق حرکات تند و ناگهانی، تصادفات اتومبیل، سقوط، شکستگی، دررفتگی و ضربات مستقیم به عضلات) نیز باعث درد عضلانی – اسکلتی می شود. دیگر علل این نوع درد عبارتند از فشار به یک بخش، حرکات تکراری، استفاده بیش از حد یا بیحرکتی طولانی مدت یک بخش. تغییر در وضعیت بدن یا مکانیک ضعیف بدن باعث بروز مشکل در ستون مهره ها و کوتاه شدن عضلات می شود و باعث بروز درد در عضلات و سایر مشکلات می شود.

علائم درد عضلانی – اسکلتی چیست؟

افرا مبتلا به دردهای عضلانی – اسکلتی گاهی دچار درد در تمام بدن می شوند. انگار عضلات آنها کشیده شده یا بیش از اندازه کار کرده است. گاهی فرد در عضلات خود احساس سوزش یا پیچ خوردگی می کند. علائم این عارضه در افراد مختلف یکسان نیست، اما علائم رایج مربوط به آن عبارتند از:

  • درد
  • خستگی زیاد
  • اختلال در خواب

چگونگی تشخیص درد عضلانی – اسکلتی

پزشک معاینات جسمی انجام خواهد داد و سابقه پزشکی بیمار را نیز مورد بررسی قرار می دهد. به علاوه پزشک بررسی های تشخیصی انجام خواهد داد تا تشخیص خود را تایید کند.

چگونگی درمان درد عضلانی – اسکلتی

روش های درمانی مختلفی، مانند درمان های دستی یا همراه، برای بهبود افراد مبتلا به این عارضه استفاده می شود. برای برخی افراد که به درد عضلانی – اسکلتی حاد دچار هستند، این تکنیک ها به بهبود سریع فرد کمک می کنند.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای درمان التهاب و درد استفاده می شوند. در بیماران مبتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی، مانند فیبرومیالژیا، داروهایی برای افزایش سطح سروتونین و نوراپی نفرین (انتقال دهنده های عصبی که خواب، درد و عملکرد سیستم ایمنی را کنترل می کنند) در بدن تجویز می شوند. برخی داروهایی که برای کمک به خواب تجویز می شوند، عبارتند از زولپیدم، ازوپیکلون و راملتئون.

روش های درمانی دیگر عبارتند از:

  • تزریق داروهای بی حس کننده یا ضد التهاب در اطراف بخش های دردناک.
  • ورزش هایی که شامل تقویت و کشش عضلات می شود.
  • طب سوزنی یا طب فشاری
  • تکنیک های ریلکسیشن یا بیوفیدبک
  • دستکاری استخوان ( یک سیستم ارزیابی شده و روزش درمانی طراحی شده که از طریق بازگرداندن عملکرد طبیعی بدن، سعی در حفظ سلامت بدن دارد.).
  • مراقبت کایروپرکتیک
  • ماساژ درمانی

منبع:

http://www.webmd.com/pain-management/guide/musculoskeletal-pain

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *