داشتن رابطه شاد بدون نیاز به مشاور

رابطه شاد 1

تحقیقات در مورد داشتن یک زندگی شاد یکی از موضوعات روانشناسی است که اخیرا تمرکز زیادی روی آن شده، با توجه به این واقعیت که مشغله های انسان امروزی نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. عشق و رابطه می تواند به معنای انواع تعاملات اجتماعی باشد.

یکی از روش های موثر برای بالابردن میزان شادی تلاش در کنار یکدیگر برای رسیدن به هدف مشترک و بالابردن میزان صمیمیت در زندگی است. در روابط بین افراد، یادگیری چگونگی شاد کردن دیگری هدف ارزشمندی است.

پیدا کردن روابط موثر در زندگی عاشقانه

شادی در یک رابطه با استفاده از 5 مهارت قابل دستیابی است. بهبود در این مهارت ها قابل توجه و قابل اندازه گیری است و پیشرفت نیز به سرعت باعث بالا رفتن رضایت دو طرف می شود. شکا دهی و اشتراک گذاری این مهارت ها به منظور بهبود روابط، می تواند پیوند را مستحکم کند. در ادامه به این 5 مهارت می پردازیم:

  1. گوش دادن موثر

همه ما از افراد انتظار داریم زمانی که برای اولین بار کطلبی را برایشان تعریف می کنیم، به ما گوش دهند. گوش دادن درست هدیه ای است فرد مقابل را تقویت می کند، اما کار راحتی نیست و نیازمند افکار و قضاوت های خودمان نیز می باشد.

تقلید از حرکات شخص دیگر، حالات صورت، لحن صحبت کردن و ریتم کلام وی همه بیانگر گوش دادن به صحبت های طرف مقابل می باشند.

رابطه شاد 2

  1. درخواست آنچه می خواهید

این مهارت مستلزم آگاهی نسبت به خواسته های خود می باشد که آنقدر که به نظر می رسد واضح نیست. به علاوه در این مهارت باید بسیاری از عادت های بد را کنار گذاشت؛ به عنوان مثال به خاطر داشته باشید درخواست های شما به طور خودکار برآورده نمی شوند و باید به زبان آورده شوند، یا از استراتژی های مختلف برای رسیدن به درخواست های خود استفاده نکنید. بیان درخواست خود به روشی که برآوردن آن برای طرف مقابل آسان باشد، نوعی ابراز درست می باشد.

  1. امتحان کردن کارهای جدید با یکدیگر

انجام کارهای جدید دو نفره، چه در رختخواب و چه در بیرون از خانه، مسئله ای است که می تواند هر رابطه ای را غنی سازد که احتمالا با درخواست یکی از طرفین و گوش دادن دیگری آغاز می شود. اما پس از اینکه این کار جدید را با هم انجام دادید، مهم است که هر کدام از شما عکس العمل خود را به دیگری نشان دهد.

  1. قدردانی از یکدیگر

قدردانی و ابراز تشکر ابزاری است برای بهبود روابط. سپاسگزاری صادقانه همراه با خلاقیت و همدلی یک هنر بسیار مهم است. در غیر این صورت بی معنی می شود و حتی ممکن است طعنه آمیز تلقی شود. اما پیدا کردن راه های مختلف برای بیان آن بر روی بهبود رابطه تاثیر شگرفی دارد.

  1. ابراز محبت زیاد

ابراز محبت اگر با خلاقیت و محبت و به طور آگاهانه انجام شود، باعث می شود فرد مقابل احساس خوبی داشته باشد. این کار نیازمند تلاش است، زیرا وقتی فرد درگیر یک رابطه می شود، باید دقت داشته باشد که آن را به خوبی انجام دهد. البته بازخورد تاثیر این محبت بر روی فرد مقابل نیز مهم است.

تمام این مهارتها و تلاش ها در طول داشتن یک رابطه انجام می شوند. با اجرای درست اینها شادی رابطه تضمین می شود.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «داشتن رابطه شاد بدون نیاز به مشاور»

  1. باسلام
    من دانشجوی ارشدفیزیولوژی هستم ومیخواستم پلیان نامه مو روی حافظه ویادگیری کارکنم
    موضوع مدنظرمن بررسی اثرهورمونها روی یادگیری هستش که کوله سیستوکینین ثابت شده اثرمثبتی داره من میخوام اثرهورمونای دیگه روبررسی کنم میخواستم تو این زمینه ازشما کمک بگیرم شما می تونید اطلاعاتی دراین باره بهم بدین؟واقعا ممنون میشم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در این رابطه می توانید بصورت حضوری برای یکی از متخصصین مغرواعصاب جهت مشاوره هماهنگ کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *