داستان زالو درمانی در سکته مغزی و رفع گرفتگی عروق

زالو درمانی این معجزه قرن اخیر!

تازگی ویدئویی در اینترنت منتشر شده که مردی با روپوش سفید ادعا می کند که در حال درمان یک بیمار در شرف سکته مغزی با زالو است و در این ویدئو توصیه می کند که برای کسی که سکته مغزی می کند زمان طلایی وجود دارد تا به یک مرکز زالو درمانی برسد و مداوا شود!

راستش به عنوان یک پزشک متخصص مغزواعصاب استفاده از ترکیبات مشابه بزاق زالو در درمان تازگی ندارد! اما آنچه که من میدانم با آنچه در این ویدئو نمایش داده شد متفاوت است.

دانش من در مورد درمان سکته مغزی بطور خلاصه موارد زیر است:

1- سکته مغزی 2 نوع خونریزی دهنده و لخته شونده دارد و در مرحله اولیه ما نوع سکته را با معاینه و روش های تصویر برداری مشخص می کنیم.

2- در مرحله بعدی ما براساس نوع سکته و زمانی که از سکته گذشته درمان را شروع می کنیم که در موارد سکته های لخته شونده و در مراکزی که امکانات درمانی فراهم باشد و زمان مناسب باشد (بیمار خیلی زود به بیمارستان رسیده باشد) از نوعی

درمان لخته کننده خون استاندارد استفاده می کنیم (دارویی به اسم Tpa) که این درمان میتواند معجزه بخش و براحتی شفا دهنده بیمار باشد. و در صورت نبود امکانات یا دیر رسیدن بیمار از روش های دیگری استفاده می کنیم که این روش ها نیز گاهی به بهبود تقریبا کامل فردی که سکته کرده منجر خواهد شد. در حد دانش من زالو درمانی (آنهم با استفاده از انداختن زالوهای زنده به جان بیمار!) استفاده درمانی ندارد.

 

خوب حالا چند سوال مطرح میشود:

 

1- زالو درمانی در سکته کاربردی دارد؟

در حد دانش بنده هنوز هیچ درمان استانداردی با زالو پذیرفته شده نیست و تمامی درمانها بدون شواهد پزشکی ارائه می شوند. و هیچ ارزش علمی ندارند.

2- زالو درمانی عارضه ای هم دارد؟

بله

عارضه اصلی زالو درمانی ایجاد عفونت ناشی از زالو است که ممکن است تا یک سوم افراد دچار این نوع عفونت ها شوند! همچنین در مواردی که از یک زالو برای بیش از یکنفر استفاده می شود احتمال انتقال بیماری های مختلف بین افراد وجود دارد. همچنین زالو درمانی همانند سایر درمان های موجود در طب سنتی ممکن است فرد را از درمان اصلی و استاندارد بیماری بازدارد که این خود میتواند بزرگترین آسیب وارد شده به بیمار باشد.

3- زالو درمانی در علم پزشکی جایگاهی دارد؟

بله ممکن است، ولی در آینده! تحقیقاتی در مورد زالو درمانی در برخی بیماری های پوستی و همچنین وزوز گوش انجام شده که برخی از آنها تاثیرات مثبتی را نشان داده اند و ممکن است در آینده به عنوان درمان استاندارد در برخی از این بیماری ها پذیرفته شود.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان تجربه ای در مورد زالودرمانی دارید میتوانید همینجا در پایین این مطلب بنویسید.

[toggle title=”تیم تحقیقاتی نگارنده این مقاله” state=”open” ]

دکتر مصطفی امیری

متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بورد تخصصی

 فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا [/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «داستان زالو درمانی در سکته مغزی و رفع گرفتگی عروق»

  1. سلام پدر من چندسال هست سکته مغزی کرده یه دست وپایش لمس هست آیا امکانش هست با زالو درمانی این عارضه راکمتر کنیم ؟ در حرکات فیزیکی اش تاثیر می گذارد ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق دقیق نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی پدرتان می باشد.
      قطعا در علم پزشکی راهکارهای متعدد اصولی و موثر جهت بهبود و درمان وچود دارد و راهکارهای غیر اصولی و غیر علمی این چنینی توصیه نمی گردد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. پدرم 14/3/98 سکته مغزی کرده، سمت چپ مغزش آسیب دیده ، درمان بعد از دو ماه ادامه دارد ، آیا الان زالو درمانی فایده دارد??

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      قطعا درمان اینگونه اختلالات با روشهای این چنینی قابل درمان نمی باشد. بهتر است پدرتان تحت نظر متخصص مغز و اعصاب باشند تا متناسب با شدت اختلال، راهکار مناسب درمانی اتخاذ گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *