خواب رفتن و کرختی دست و پا به هنگام خواب

علائم کرختی و بی حسی دستان و پاها
علائم کرختی و بی حسی دستان و پاها

آیا دستان شما نیز در طول خواب شبانه دچار کرختی شده و شما نگران این هستید که ممکن است مشکلی در وضعیت سلامت بدن تان پیش آمده باشد؟! در بیشتر موارد علت می تواند طرز قرارگیری نادرست بدن و دستان به هنگام خواب باشد که باعث قطع گردش خون در بدن می گردد، اما برخی توجیهات پزشکی نیز در این زمینه ارائه شده است.

علائم کرختی و بی حسی دستان و پاها

وقتی که دستان و پاها خواب می روند، شما یک نوع احساس سوزن سوزن شدن، سوزش و کرختی در دستان خود احساس می کنید و برای مدتی کوتاه پس از برخاستن از خواب قادر نیستید وجود آنها را حس کنید. همچنین ممکن است شما قادر به باز و بسته کردن کف دست نباشید. در بیشتر مواقع، لمس شدن و بی حسی دستان زودگذر بوده و پس از مدتی از بین می رود. باز و بسته کردن دستان و همچنین تکان و لرزش های ملایم می تواند به بازگشتن گردش خون در دست ها کمک بسیار کند.

بی حسی و لمس شدن دستان و پاها
بی حسی و لمس شدن دستان و پاها

علل لمس شدن و بی حسی دستان

این شرایط می تواند برای هر فردی در هر رده سنی پیش آید. علت متوقف شدن روند گردش خون در دست ها می تواند باریک شدن و واپیچیده شدن سلسله اعصاب دست یا خون رسانی ضعیف در ناحیه دستان باشد. با این وجود، برخی توجیهات پزشکی نیز در این زمینه ارائه شده است. در صورت بروز و یا ادامه این علائم، قطعا با پزشک مربوطه در این باره مشورت کنید.

  • خون رسانی یا گردش خون ضعیف : این مورد یکی از علل شایع بی حس شدن دستان است و می تواند با تغییر طرز قرارگیری بدن به هنگام خواب این مشکل را برطرف کرد.
  • بیماری دیابت: دستان، بازوان و پاها دچار بی حسی و کرختی می شوند و حتی این وضعیت در حالت بیداری ،استراحت فرد، تلویزیون تماشا کردن و کار با کامپیوتر نیز پیش می آید.
  • سندروم تونل مچی (سندروم تونل کارپال) یا التهاب تاندون: بعلت وجود فشار و هم فشردگی سلسله اعصاب مچ دست، این مشکلات سبب می شود که فرد سوزش و حالت گزگزی را در دستان خود احساس کند.
علت متوقف شدن روند گردش خون در دست ها
علت متوقف شدن روند گردش خون در دست ها
  • ورم مفاصل یا انجام عمل جراحی دست: این شرایط نیز موجب آسیب وارد شدن و آماسیده شدن سلسله اعصاب می شود.

به منظور کاهش یا جلوگیری از این اتفاق، نکات زیر را امتحان کنید:

•از نگاه داشتن طولانی مدت دستان در زیر بالشت یا سر خودداری کنید.  • مستقیما روی دستان دراز نکشید تا روند گردش خون در ناحیه دستان به طور کامل متوقف نگردد.
• از نگاه داشتن طولانی مدت دستان در زیر بالشت یا سر خودداری کنید.
• مستقیما روی دستان دراز نکشید تا روند گردش خون در ناحیه دستان به طور کامل متوقف نگردد.

 

  • از نگاه داشتن طولانی مدت دستان در زیر بالشت یا سر خودداری کنید.
  • مستقیما روی دستان دراز نکشید تا روند گردش خون در ناحیه دستان به طور کامل متوقف نگردد.
  • هیچگاه با دستان مچ کرده نخوابید؛ کف دست باید معلوم باشد.
  • دستان خود را در بالای قلب نگاه دارید تا تحریک شده و بی حسی سریع تر برطرف گردد.
  • سعی کنید به صورت مداوم چای زنجبیل بنوشید، زیرا به گردش بهتر خون کمک می کند.
  • با انجام تمرینات ورزشی به تقویت شانه، عضلات گردن و بازوان کمک کنید.
  • استفاده از بالشت نرم حتی برای پشت زانوان و پشت ( خوابیدن به پهلو سبب می شود که دستان زودتر به خواب روند و بی حس شوند).
  • در صورت ابتلا به بیماری سندروم تونل مچی یا التهاب تاندون از داروهای ضد التهابی استفاده کنید.
  • استفاده از مچ بند و دست بند در طول شب سبب می شود که احساس سوزش دست کاهش پیدا کند. استفاده از تخته شکسته بندی نیز می تواند از خم شدن دستان و مچ و قرار گرفتن آنها در وضعیت غیر طبیعی جلوگیری می کند.
نرمش دست
نرمش دست
  • مراجعه و مشورت با پزشک: تا پیش از مشورت با درمانگر از انجام هر گونه اقدانات خودسرانه خودداری کنید. در صورتی که از اختلالات خواب مانند بیماری آپنه خواب رنج می برید و دستانتان اغلب دچار بی حسی می شود، حتما پزشک خود را از این علائم مطلع سازید. بهبود برخی از انواع آپنه خواب به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. در صورتی که بی حسی و کرختی دستان با صدمه بدنی ارتباطه مستقیم دارد، احتمال این وجود دارد که بیماری آپنه خواب روند بهبود را با مشکل رو به رو می سازد.

منبع:

http://sleep.lovetoknow.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

34 دیدگاه دربارهٔ «خواب رفتن و کرختی دست و پا به هنگام خواب»

  1. سلام من سنم 28ساله شب ها تو خواب دست و پا هام میرن و موقع نشستن باسن تقریبا 6ماه این مشکل دارم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. توصیه می شود چنانچه این حالت ادامه پیدا کرد و یا تشدید گردید توسط پزشک ارزیابی لازم صورت گیرد.

  2. سلام بنده خانم هستم چند وقتیه اکثر شبا تو خواب دو دستم خواب می‌ره بعد یکی دو دقیقه خوب میشه اما هر وقت اون حالتی میشم یهو از خواب پا میشم میترسم بخاطر همین قلبم تند تند میزنه و بی گیر میشم زود از جام پا میشم کلا بدنم بیگیر میشه و میلرزه بعد چند دقیقه خوب میشم دلیلش چیه پیش دکتر قلب رفتم مشکلی نداشتم

  3. باسلام من وقتی خواب هستم بلافاصله ک بیدار میشم یه دست و پام کاملا بی حس وسره گزگز میکنه
    خیلی نگرانم برام دوبار اتفاق افتاده ک در خواب بقدری یک هو درد و بی حسی حس کردم ک از درد از خواب بیدار شدم ،
    بعد این اتفاق یبار هم بعد از بیدار شدن از خواب بی حسی شدید احساس کردم در پام و خواستم بلندبشوم بزور سرپا شدم ولی قادر ب راه رفتن نبودم پام رو نمیتونستم زمین بزارم
    میشه راهنمایی کنید ممنون آیا ام اس هست؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      عوامل متعدد جسمی یا روحی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم پاسخ دقیقی ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  4. سلام وقتتون بخیر من از بچگی توی خواب کل بدنم بی حس میشه جوری که قادر به تکون دادن حتی نوک انگشتمم نیستم چند باری هم دکتر رفتم خوب نشدم نوار مغزم گرفتم مشکلی نداشتم ومن احساس میکنم توی خواب وبیداریم فک میکنم دادمیزنم ولی اطرافیان میگن فقط یه ناله ی ضعیفی میکنم واین ممکنه حدودنیم ساعت ۵ دقیقه اینا طول بکشه ووقتی از این وضعیت پا میشم دوباره خوابم میگیره نمی تونم کامل بیدارشم ممنون میشم کمکم کنیدخیلی اذیت میشم.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی موجب بروز این حالت می گردد که متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب درمانی اتخاذ می گردد. برای پاسخ قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      توصیه می شود در این خصوص توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینیک (مرکز شماره یک تهران) تماس بگیرید و از آقای دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  5. سلام دیشب من ساعت 3 شب بود از خواب بیدار شدم میخواستم بلند شم ولی نتونستم کل بدنم بی حس شده بود و نمیتونستم تکون بخوردم. حتی نمیتونستم حرف بزنم تمام سیع خودمو کردم ولی نتونستم بعد 1 ساعت تونستم دهنم رو تکون بدم نمیتونستم حرف بزنم فقط دادو فریاد میکردم تا 6 صبح اینطوری بودم میخواستم ببینم چرا اینطوری شدم ؟؟؟؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.علل متعددی موجب بروز این حالت می گردد.

  6. سلام من دستامو درازمیکنم کنار بدنم و همینکه خوابم‌ میبره دستام خواب میره خیلی بی حس بی حس حتی جوریه که از خواب بیدار میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      خواب رفتن دست ممکن است علامتی از برخی مشکلات در بدن باشد. نیاز به بررسی و ارزیابی بالینی می باشد.
      علل مختلفی موجب بروز این حالت گردد مانند: گردش خون ضعییف، سندروم تونل کارپال، آسیب اعصاب محیطی بر اثر بیماری هایی مانند لوپوس و روماتیسم مفصلی و بیماری های کبدی، کلیوی و تیروئید، مصرف الکل، کم خونی، اختلال عملکرد عصب اولنار، مسمومیت دارویی و…
      تشخیص دقیق علت خواب رفتگی دست به اتخاذ راهکار مناسب درمانی بسیار کمک میکند.
      توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  7. سلام من چند سالی هست که وقتی از خواب بیدار میشم کاملا یکی از دستام لمس میشه و تا چند ثانیه هیییچ عصبی نداره الان یک هفته ای هست که بعد از بیدار شدن همین حس رو در پاهام هم دارم و بعد از کمی تکون دادن خوب میشه میخواستم بدونم جای نگرانی هست یا نه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      خواب رفتن دست و پا که عموما به شکل گز گز و یا بی حسی دست و پا نمود پیدا میکنند علل مختلفی می تواند داشته باشد که در همه آنها اختلال در سیستم انتقال دهنده عصبی مشترک است. یکی از علل خواب رفتن دست و فشار به اعصاب محیطی است که با حرکت عضلات، استخوانها و بافت های همبند می تواند ایجاد شود. از دیگر دلایل خواب رفتن دست و پا میتوان به کم خونی و فقر آهن، گردش خون ضعیف ، سندرم تونل کارپال ، آسیب اعصاب محیطی بر اثر بیماری هایی مانند لوپوس و روماتیسم مفصلی وبیماری‌های کبدی، کلیوی و تیرویید ، مصرف الکل، اختلال عملکرد عصب اولنار ، مسمومیت با ویتامین ها ، مسمومیت دارویی ، مسمومیت با فلزات سنگین و… اشاره کرد.
      تشخیص علت خواب رفتگی به درمان آن کمک بسیاری می کند. بهتر است برای تشخیص دقیق به پزشک متخصص معز و اعصاب مراجعه کنید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  8. سلام خسته نباشين دختري هستم 24 ساله تقريبا دوسال پيش تو خواب پاهام خواب رفت بعد از بيداري نوك انگشتاي پاي انگار از سرما يخ زده بي حس شده ب مرور اين بيحسي بيشتر شد تا ب كمرم رسيد تقريبا ب مدت چهل روز من بدنم از كمر ب پايين بي حس بود ولي ن در حدي ك اگه سوزن وارد بدنم بشه متوجه نشم با توجه ب سابقه بيماري ام اس ك در خانواده داريم ب پزشك ك مراجعه كردم ام ار اي دادم چيزي ديده نشد گفتن ك ام اس ندارم ولي بعد از دوسال دوباره تو خواب پاهام خواب ميرن ايا بايد ام ار اي با تزريق مواد هسته اي انجام بدم يا ن؟ ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و بررسی شما است. بدون ارزیابی بالینی و طبی نمیتوان نظر قطعی و یا راهکاری در این خصوص ارائه کرد.
      دوست گرامی خواب رفتن دست و پا که عموما به شکل گز گز و یا بی حسی دست و پا نمود پیدا میکنند علل مختلفی می تواند داشته باشد که در همه آنها اختلال در سیستم انتقال دهنده عصبی مشترک است. یکی از علل خواب رفتن دست و فشار به اعصاب محیطی است که با حرکت عضلات، استخوانها و بافت های همبند می تواند ایجاد شود. از دیگر دلایل خواب رفتن دست و پا میتوان به کم خونی و فقر آهن اشاره کرد که بهتر است برای تشخیص دقیق به پزشک متخصص مراجعه کنید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید لینک زیر را مطالعه فرمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

      https://gyrusclinic.com/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%b1%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%be%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8/

    2. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست عزیز
      نیازمند است توسط متخصص مغزو اعصاب ویزیت شوید
      بدون ارزیابی بالینی و تست های تشخیصی نمیتوان راه حلی ارائه داد

  9. با سلام. ميخواستم بدونم خواب رفتن گاهي اوقات دست يا پا فقط در هنگام خواب ميتونه از علائم ام اس باشه؟ لطفا راهنماييم كنيد خيلي از اين بيماري ميترسم

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست گرامی
      خواب رفتن دست و پا یا هر دوی آنها، عارضه‌ای بسیار رایج و آزاردهنده است. چنین احساسی خیلی از اوقات بی‌خطر و موقتی است. ممکن است خیلی ساده، وقتی دست‌تان را مدت طولانی زیر سرتان می‌گذارید به اعصاب دست فشار وارد شود و دست‌تان خواب برود
      دیابت
      سندروم به دام افتادن عصب
      اعتیاد به الکل
      بیماری های سیستمیک
      عفونت
      بیماری های خود ایمنیانواع این اختلالات شامل سندرم گلین باره (Guillain-Barre)، پلی‌نوروپاتی التهابی میلین زدای مزمن (نوعی از گلین باره)، لوپوس (lupus) و روماتیسم مفصلی.
      و عوامل بی شماری باعث خواب رفتن دست و پا میشوند
      توصیه میکنیم برای مشخص شدن علت ابتدا به یک متخصص مغزو اعصاب مراجعه کنید

      1. خيلي ممنون از پاسختون. فقط ميشه بفرماييد بي حسي و مور مور شدن كه تو علائم اوليه ام اس ذكر ميشه هم حالت بيداري و هم در حالت خواب هم اتفاق ميافته ؟ خيلي فكرم درگير اين بيماري هست و واقعا اذيت هستم. وقتي با خواب رفتن دست يا پام از خواب ميپرم خيلي خيلي نگران اين بيماري ميشم☹️ من فقط زمان خواب اين حالت رو دارم

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست عزیز
          در بیماری ام اس معمولا این علامت بیشتر در زمان بیداری و فعالیت اتفاق می افتد.
          در فردی که ام‌اس دارد خواب رفتگی در هر دو دست و پاها اتفاق می‌افتد و در برخی افراد نیز به صورت یخ کردن تظاهر پیدا می‌کند. در بعضی نیز به صورت داغ شدن بدن بروز می‌یابد و در بعضی از افراد مور مور یا سوزن سوزن شدن اتفاق می‌افتد.
          یکی از عوارض شایع ام‌اس این است که نصف بدن شخص گزگز می‌کند، خواب می‌رود، بی‌حس می‌شود یا از تنه به پایین حس ندارد. اینها علامت‌هایی هستند که می‌توانند علامت ام‌اس باشند به شرطی که حداقل ۲۴ ساعت طول بکشد.
          کسانی که خواب رفتگی دست و پایشان از یکی دو روز قبل شروع شده و خوب نمی‌شود و آرام آرام بیشتر می‌شود یا کسی که یک سمت بدن خود را حس نمی‌کند یا از تنه به پایین از یک حدی به پایین احساس خواب رفتگی، داغی، سرما یا بی‌حسی دارد یا کسی که احساس می‌کند چند روزی است کمربندی دور تنه‌اش پیچیده شده و به او فشار می‌آید باید نسبت به ابتلا به ام‌اس شک کند.
          دوست عزیز توصیه می شود نگرانی را از خود دور کنید و برای بررسی این موضوع و آسودگی خیال توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. گاهی اوقات تنش های عصبی، موجب بروز این حالت های موقتی می شود اما به هر حال توصیه می شود توسط پزشک ارزیابی لازم صورت گیرد.
          در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
          با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  10. زرینه نجاری

    سلام ببخشید من بیماری کم خونی دارم و رگهای بدنم خیلی تاب و پیچ میخوره اخیرا چند وقتیه تو خواب نصف بدنم بی حس میشه انگار که ۸۰درصدم مرده فقط ۲۰درصدم زنده است زمانیکه تک خواب این حالت بهم دست میده با جیغ وداد بیدار میشم. انگار مرگ رو با چشای خودم مببینم. در حالیکه در عالم بیداری اصلا اینجوری نیستم . خواهش میکنم مشکل منو شرح بدین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی مانند گردش خون ضعیف، بیماری کبدی، سندرم تونل کارپال،اختلال عملکرد عصب اولنار، کم خونی و… موجب این حالت در خواب گرذد. با توجه به اینکه ذکر کردید دچار کم خونی هستید، این عامل در ایجاد این حالت پر رنگ تر می شود و نیازمند درمان می باشد. توصیه می شود تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب قرار گیرید تا درمان مناسب اتخاذ گردد.

  11. سلام
    چربى من حدود ١١٤ هست
    حدود ٣ سالى هست كه در خواب يا قبل از خواب كف پاهايم و در بعضى مواقع كف دستم و بعضى مواقع ساعدم
    ولى اكثراً كف پا بعضى مواقع احساس ميكنم دردش به روى كف پايم هم ميزند
    اين درد و گز گز شدن بعضى مواقع خيلى زياد شده و باعث بى خوابى و آزار ميشود

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      خواب رفتگی دست و پا در خواب معمولا به دلیل اثر فشار روی عصب است و اگر چند دقیقه بعد رقع نشود و یا طولانی مدت اتفاق افتد نیاز به درمان تخصصی دارد.
      توصیه می شود توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.
      با آرزوی سلامتی شما دوست گرامی

  12. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز و زحمت کش، من مدت کوتاهیه غیر از خاب دست هام به مدت کوتاهی حتی بیحرکت باشه حالت خاب رفتگی میگیره میشه کمکم کنید ممنون،

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتواند این خواب رفتگی ناشی از مشکلات فیزیولوژی از جمله کم خونی باشد یا از اعصاب شما باشد پیشنهاد میشود ابتدا آزمایشات لازم را انجام داده و در صورت عدم کم خونی نیاز است تا با متخصص مغزو اعصاب ملاقاتی داشته باشید.

  13. سلام مدتیست که دست وپاهایم زودخواب می روند وبی حس میشوند بحدی ک شانه کردن موهایم باعث بی حسی بیشتردستام میشه وشب هنگام خواب خیلی بی قرارم وهردیقه بخودم تکون میدم وبه سمتی میخوابم یه کمم درد درناحیه دست وپاهام ایجادمیشه هنگام خواب
    دلیلش چی میتونه باشه توسایت علت های مختلفی نوشته
    ممنون ازپاسخگویتون؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی موجب این حالت می گردد. خواب رفتن دست و پا نیاز به معاینه و بررسی طبی دارد.
      عللی که موجب این حالت می گردد: گردش خون ضعیف، سندرم تونل کارپال، آسیب اعصاب محیطی بر اثر بیماری هایی مانند لوپوس و روماتیسم مفصلی و بیماری های کبدی، کلیوی و تیروئید، مصرف الکل، کم خونی، اختلال عصب اولنار، مسمومیت با ویتامین ها، مسمومیت دارویی، مسمومیت با فلزات سنگین و….
      تشخصیص علت خواب رفتگی به درمان آن کمک می کند.
      توصیه می شود توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید.

  14. سلام حدود دو هفته هست که موقعی که از خواب بیدار می شوم از خواب رفتگی انگشتان دو دستم اذیت میشم این خواب رفتگی به حدی هستش که تا چند دقیقه بعد حتی لیوان هم نمیتونم بردارم.البته در چندروز اخیر دچار مچ درد هم شدم.میخواستم ببینیم علتش چیه.آیا ممکن از کم خونی باشه چون این علائم بعد از حجامت و قاعدگی شروع شده؟؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی موجب این حالت می گردد. خواب رفتن دست و پا نیاز به بررسی های بیشتر دارد.
      عللی که موجب این حالت می گردد: گردش خون ضعیف، سندرم تونل کارپال، آسیب اعصاب محیطی بر اثر بیماری هایی مانند لوپوس و روماتیسم مفصلی و بیماری های کبدی، کلیوی و تیروئید، مصرف الکل، کم خونی، اختلال عصب اولنار، مسمومیت با ویتامین ها، مسمومیت دارویی، مسمومیت با فلزات سنگین و….
      تشخصیص علت خواب رفتگی به درمان آن کمک می کند.

  15. سلام خسته نباشید مدتیه که پای چپم تا برای دقایقی بشینم یا دراز بکشم هنگام بلند شدن مور مور میشه و سنگین، شبا هم دستام از ناحیه کتف و به تدریج تا نوک انگشتام در حین خواب خیلی خواب میرن به هر سمتی که میخوابم بی حس میشه طوری که الان درد بازو دارم انگار به عضلم فشار اومده خواستم بدونم مشکل چی میتونه باشه چون چند ماه پیش ۲بار دچار التهاب عصب بینایی شدم اما ثابت نشد که ام اس دارم لطفا کمکم کنین میتونه ربط داشته باشه و باید به پزشکم مراجعه کنم با خیر؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *