خطرات بهداشتی در تابستان

 

خطرات بهداشتی در تابستان

سکته در اثر گرما

این اختلال ناشی از گرما، شایع ترین و جدی ترین می باشد و این مکانیسم هنگامی رخ میدهد که مکانیسم داخلی بدن برای کنترل دمای بالا فعال میشود .

علائم شایع : افزایش سریع درجه حرارت بدن بدون عرق کردن بنابراین بدن هیچ خنک نمیشود و در عرض چند دقیقه دما بسیار افزایش پیدا میکند و چنین حالتی می تواند به اندام های حیاتی بدن آسیب بزند.

 

برای جلوگیری از هر گونه عوارض، برای سکته گرما مهم است که به سرعت بدن بیمار را با دوش آب سرد و ارائه یک اتاق سرد برای وی کاهش دهید.

 

[divider]

 

سنکوپ در اثر حرارت

گرمای تابستان خشک ذخایر مایع بدن را از بین می برد و این می تواند منجر به غش شود. اغلب اگر فرد به مدت طولانی در آفتاب و یا افزایش ناگهانی دما در یک موقعیت مثلا نشسته و یا دراز کشیدن باشند ممکن است آب بدنشان کم شود و عدم انطباق با درجه حرارت بالا احساس سرگیجه، ضعف میکنند.

بهترین درمان برای این خطرات ناشی از گرما نوشیدن آب آشامیدنی مکرر و هیدراته نگه داشتن خود در طول تابستان است.

[divider]

 

گرمازدگی

خستگی ناشی از گرما به طور عمده در میان مردمی که در حال حاضر از فشار خون بالا رنج می برند ، کسانی که کار در محیط های گرم کار می کنند و همچنین افراد مسن بیشتر رخ می دهد.

از دست دادن آب و نمک به علت تعریق بیش از حد می تواند باعث گرمازدگی شود که نیاز به مراقب مرطوب نگه داشتن پوست ، تنفس کم عمق و عرق کردن زیاد دارد.

 

افزایش مصرف آب، استراحت در هوای سرد، محیط زیست سایه دار و گرفتن یک دوش آب سرد و یا حمام می تواند علائم را کاهش دهد.

 

[divider]

 

گرفتگی عضلات در اثرحرارت و گرما

تعریق بیش از حد در طول یک فعالیت شدید می تواند منجر به گرفتگی شود. کاهش نمک بدن و سطح رطوبت باعث گرفتگی و دردناک شدن عضلات در شکم، پاها شود.

توقف تمام فعالیت بدنی، استراحت در یک منطقه خنک و نوشیدن آب خنک و یا یک نوشیدنی کمک می کند. افراد مبتلا به مشکلات قلبی نیاز به توجه بیشتری دارند ، اگر گرفتگی در عرض یک ساعت کاهش پیدا نکرد کمک پزشکی نیاز است.

 

[divider]

 

جوش زدن بر اثر گرما

این بیماری ناشی از گرما شناخته شده و در میان خطرات تابستانی ذکر شده در بالا خفیف ترین است. درجه حرارت در تابستان بالا میرود و عرق کردن مداوم در طول شرایط آب و هوایی مرطوب می تواند به خارش و ناراحتی پوستی منجر شود.

به احتمال زیاد بیشتر درنزدیکی گردن ، کشاله ران ، قفسه سینه و قسمت بالای آن رخ می دهد . بثورات ایجاد شده در اثر حرارت و گرما می تواند مانند یک خوشه کوچک، جوش قرمز یا تاول های کوچک دیده شوند.

 

خشک نگه داشتن منطقه آسیب دیده تا حد ممکن و استفاده از پودر روی منطقه آسیب دیده می تواند علائم را کاهش دهد.

 

[divider]

 

مواد غذایی نوشیدنی ناقل بیماری

تابستان زمان اوج شیوع بیماری های غذایی مایع است. درجه حرارت گرم به رشد باکتری ها کمک می کند و غذا بیشتر در معرض آلودگی و بیماری است خیلی از بیماری های مسری از طریق آب و همچنین از طریق مواد غذایی بیماری های عفونی انتقال پیدا می کند.

 

 

منبع :

medindia.net


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *