چطور از بروز حمله قلبی پیشگیری کنیم؟

بهترین راه در پیشگیری از حمله قلبی
پیشگیری از حمله قلبی

گاهی ایجاد تغییرات کوچک در شیوه زندگی می تواند مزیت های زیادی برایتان داشته باشد و به میزان زیادی احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. در این مقاله تمام این گام ها را با دقت دنبال کنید.

  • هر روز کمی ورزش کنید.

انجام فعالیت بدنی به میزان متوسط احتمال بروز حمله قلبی را کاهش می دهد. حداقل 5 روز در هفته و هر روز به مدت نیم ساعت کمی حرکات ورزشی انجام دهید تا قلب بتواند با قدرت بیشتری پمپاژ کند. پیاده روی و شنا تمرینات خوبی هستند. روز در میان هم می توانید حرکات قدرتی، مانند بلند کردن وزنه را انجام دهید.

گاهی برنامه های ورزشی خود را کمی تغییر دهید، به عنوان مثال چند روز در هنگام صبح ورزش کنید و پس از مدتی این برنامه ر تغییر داده و قبل از نهار پیاده روی کنید.

  • یک هدف معقول و قابل دسترس برای کاهش وزن خود تعیین کنید.

اگر اضافه وزن دارید، لازم نیست حتما لاغر شوید تا خطر احتمال بروز حمله قلبی یا سکته مغزی کاهش پیدا کند. اگر 5 تا 10 درصد از وزن خود را نیز کم کنید، میزان کلسترول شما بهبود پیدا کرده و فشار وارد شده به بدن و همچنین قند خون شما کاهش پیدا می کند.

  • داروهای قلب خود را به طور مرتب مصرف کنید.

اگر مبتلا به بیماری قلبی هستید، به هیچ عنوان هیچ یک از وعده های دارویی خود را نادیده نگیرید. بسیاری از بیماران قلبی به مصرف سر وقت داروهای خود اهمیتی نمی دهند. بهتر است برنامه ریزی منظمی برای مصرف داروهای خود داشته باشید.

  • تغذیه مناسب داشته باشید.

چگونگی پیشگیری از حمله قلبی
پیشگیری از حمله قلبی

 

اگر یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید، می توانید خطر بروز بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. بشقاب خود را با مواد غذایی زیر پر کنید:

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • غلات سبوس دار
  • ماهی
  • گوشت بدون چربی

از مصرف غذاهای فرآوری شده یا غذاهی آماده و فست فود اجتناب کنید. میزان قند و نمک این مواد غذایی زیاد است، به علاوه این غذاها پر از مواد نگهدارنده هستند.

  • کمی شکلات بخورید

شکلات تلخ بخورید و اطمینان حاصل کنید که شکلات مصرفی حاوی 70 درصد کاکائو است. کاکائو حاوی مواد مغذی است که به محافظت از قلب کمک می کند. میزان مصرف شکلات تلخ زیاد نباشد و به این ترتیب از افزایش وزن نیز جلوگیری خواهید کرد.

  • سیگار نکشید

سیگار کشیدن به میزان قابل توجهی خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزیش می دهد. در مورد تترک سیگار با پزشک مشورت کنید. اگر خود شما سیگاری نیستید و کسی از نزدیکانتان سیگار می کشد، با وی صحبت کنید و متقاعدش کنید که سیگار را ترک کند، زیرا دود سیگار وی علاوه بر اینکه برای خودش مضر است، به دیگران نیز آسیب می زند.

  • به علائم خود دقت کنید

فقط به این امید نباشید که این علائم برطرف شوند. اگر علائم غیر عادی در خود مشاهده می کنید، علائمی مانند تنگی نفس، تغییر در ریتم قلبی یا خستگی شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. به علاوه درد در ناحیه فک یا پشت، تهوع یا استفراغ و یا علائمی شبیه به آنفلوآنزا را جدی بگیرید.

[button color=”blue” size=”small” link=” https://www.webmd.com/heart-disease/protect-your-heart-17/stroke-heart-risk” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)