حمله خواب (نارکولپسی) چیست؟

حمله خواب

نارکولپسی  و یا حمله خواب یک اختلال مزمن عصبی است که بر قسمتی از مغز که مسئول تنظیم خواب میباشد اثر میگذارد .

افرادی که مبتلا به این اختلال هستند ,در طی روز احساس خواب الودگی زیادی دارند و ناگهان کنترل ماهیچه ای خود را از دست میدهند و احساسات شدیدی را تجربه میکنند .در نتیجه فرد به هنگام کار ,رانندگی و یا غذا خوردن و هر موقعیت دیگری میتواند ناگهان بخوابد .

[divider]

در این متن ما به علائم و درمان این بیماری میپردازیم :

علائم حملات خواب 

بیشتر مبتلایان به این حالت در گروه سنی  10تا  25سال قرار دارند و علائم در افراد متفاوت است ولی علائم اصلی ان شامل خواب الودگی شدید در طی روز  و خواب های عمیق میباشند که در طی انها چشمان فرد با سرعت حرکت میکند .دیگر علائم مرتبط به خواب عمیق میشوند مانند فلج خواب  و دیگر موارد .

دو نمونه از شایع ترین علائم ان خواب الودگی در طی روز و شل شدگی عضلات میباشند که مرتبط با وضعیت روحی فرد میباشند و زمانی که فرد احساسات شدید مانند غم ,خوشحالی و نا امیدی و شگفتی را تجربه نماید ,حمله خواب به او دست میدهد .

حمله خواب 2

علائم کلی حمله خواب عبارتند از :

  • خواب حیوانی و یا شل شدگی عضلات :معمولا در حمله خواب فرد به دلیل هیجانات ناگهانی کنترل عضلات خود را از دست میدهد .
  • توهم :تعدادی از افراد مبتلا به حملات خواب ,در حالت خواب و یا بیداری تصاویر ترسناک و یا شفافی را میبینند
  • فلج خواب :این افراد در هنگام اغاز حمله ویا پایان ان نمیتوانند صحبت کنند و یا راه بروند .
  • خواب میکرو :یک اپیدوز کوتاه خواب میباشد که در طی ان فرد به فعالیت های خود ادامه میدهد و سپس در حالی از خواب بیدار میشود که هیچ خاطره ای از ان رخداد ندارد .
  • احساس ضعف در هنگام شب :افراد مبتلا به حمله خواب در هنگام شب علائمی همانند افزایش ضربان قلب و با اگاهی بیش از اندازه را تجربه میکنند .
  • ورود سریع به دوره ی خواب عمیق :بیشتر افراد پس از گذشت   90دقیقه از به خواب رفتن ,وارد مرحله خواب عمیق میشوند ولی افراد مبتلا به حملات خواب دقیقا پس از بیهوشی وارد این مرحله میشوند .بنابراین فرد حالتهای خواب عمیق را در همان مرحله اغازین حس میکند .

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *