حقایقی در مورد افراد چپ دست

افراد چپ دست

حدود 13 درصد مردم جهان چپ دست می باشند که علت اصلی چپ دست شدن آنها کاملا مشخص نیست، اما تصور می شود یک عامل ژنتیکی دخیل باشد. محققان اخیرا ژنی را پیدا کرده اند که باعث چپ دست شدن نوزاد می شود، بنابراین اگر این ژن را داشته باشید یک یا بیشتر از یکی از کودکانتان چپ دست خواهند شد. به علاوه اگر خود شما چپ دست باشید، این ژن را به کودکان خود انتقال خواهید داد.

به هرحال ما در یک دنیای راست دست زندگی می کنیم و تقریبا همه ابزار و تجهیزات برای انسان های راست دست طراحی شده اند. در ادامه به چند واقعیت در مورد افراد چپ دست اشاره می کنیم:

  1. افراد چپ دست ممکن است در دوران نوزادی نشانه های اولیه چپ دستی را نشان دهند.

وقتی که نوزاد به شکم دراز کشیده، نوزاد چپ دست تمایل دارد سر خود را به سمت چپ بچرخاند و بالعکس نوزاد راست دست سر خود را به سمت راست می چرخاند. این امر ممکن است تصادفی باشد، اما روندی است که بارها اتفاق افتاده است.

  1. برخی افراد مشهور چپ دست هستند.

تام کروز، ووپی گلدبرگ، پاول مکارتی، جاستین بیبر، سلن دیون، جنیفر لاورنس، برد پیت و آنجلینا جولی همه افراد چپ دست هستند. شاید چپ دست بودن یکی از رموز موفقیت باشد.

  1. گفته می شود شیطان چپ دست است.

این یک افسانه است که در بین مردم این اعتقاد رایج بوده که شیطان چپ دست بوده است. در آثار بسیاری از هنرمندان نیز شیطان چپ دست ترسیم شده است، شاید این اعتقاد نیز برگرفته از همین آثار هنری است. این اعتقاد باعث شده بود در گذشته بسیاری از والدین فرزندان چپ دست خود را آزار دهند و مانع استفاده آنها از دست چپشان شوند.

  1. افراد چپ دست باهوش تر هستند.

دانشگاه سنت لارنس در بین افراد چپ دست و راست دست تست هوش برگزار کرد. پس از برگزاری این تست مشخص شد که اکثر افراد چپ دست دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به راست دست ها هستند. گفته می شود بنجامین فرانکلین و نیوتن نیز چپ دست بوده اند.

  1. افراد چپ دست خجالتی تر و زود رنج تر هستند.

در یک تست رفتاری که در اسکاتلند انجام شد، نوعی ارتباط بین چپ دستی و خجالتی بودن پیدا شد. کسانی که چپ دست بودند بیشتر نگران اشتباهات خود بودند و نسبت به انتقاد نیز حساس تر بودند. این تحقیق نشان داد که افراد چپ دست بیشتر دچار تردید هستند.

  1. چپ دست ها زودتر عصبانی می شوند.

در بررسی حالات و روحیات افراد مختلف، در افراد چپ دست نوعی عدم تعادل در پردازش عواطف و احساسات در دو نیمکره مغز مشاهده شد. بروز مکرر حالات و رفتارهای بد در این افراد نتیجه این عدم تعادل می باشد. بنابراین اگر در اطرافیان خود کسی هست که زود عصبانی می شود، لطفا چک کنید که آیا راست دست است یا چپ دست؟

  1. افراد چپ دست بیشتر به سمت نوشیدن الکل رو می آورند.

بررسی 25000 نفر از 12 کشور مختلف نشان داد که افراد چپ دست بیشتر به نوشیدن مشروبات الکلی تمایل دارند. خوشبختانه این تحقیق اعتیاد به الکل را در این افراد ثابت نکرد. چپ دست ها بیشتر تمایل به خوشگذرانی دارند.

  1. اکثر افراد چپ دست در کارهای هنری موفق هستند.

تحقیقات نشان داده اند که افراد چپ دست تمایل بیشتری به انجام کارهای هنری دارند. در یک نظر سنجی از افراد چپ دست نیز مشخص شد که افراد چپ دست به مشاغل هنری و موسیقی علاقه بیشتری دارند.

  1. یک روز مخصوص برای افراد چپ دست وجود دارد.

در دهه 1990 باشگاه چپ دست ها در بریتانیا روزی را به این افراد اختصاص داد. روز 13 اوت چپ دست های سراسر جهان جشن می گیرند. هدف از تعیین چنین روزی بالا بردن آگاهی دیگران نسبت به ویژگی های چپ دست ها و بیان کمبودهای موجود برای آنهاست.

  1. افراد چپ دست بیشتر در معرض خطر اختلالات مغزی هستند.

همه انسان ها از نیمکره چپ مغز خود برای عملکردهای زبانی استفاده می کنند. با این حال حدود 30 درصد از چپ دست ها تا حدی برای این عملکردها از نیمکره راست خود استفاده می کنند. در نتیجه خطر ابتلا به اسکیزوفرنی، خوانش پریشی یا ADHD در این افراد بیشتر می شود.

منبع:

http://www.brainjet.com/random/6532/13-facts-about-left-handed-people-that-you-didnt-know#slide/4/0

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «حقایقی در مورد افراد چپ دست»

  1. اگه که می خواید آدم خیلی شجاعی باشید به این نکته توجه بکنید نیمکره ی سمت چپ مغز یکی از کارایی که برای آدم انجام میده اینه که آرامش درونی به آدم میده و این آرامش درونی آدمو به اوج شجاعت میرسونه نیمکره ی سمت چپ مغز با طرف راست بدن در ارتباط هست ازتون خواهشظ میکنم این نظر این حقیر و نمایش بدید تا شاید کسانی که از ترس ها واظطرابای بیخودی رنج میبرن دلیل این ترسها و اظطرابای بیخودی و بفهمن

  2. سلام
    من به دليل دشواريهاي زياد در زندگي به گونه اي شده ام كه بدون استفاده از خواب آور خواب به چشمم نمي آيد و چندين سال است كه آلپروزولام مصرف مي كنم و مشكل اين است كه به مرور مقدار مصرف هم بالا مي رود ولي هر وقت هم خواستم قرص ديگري جايگزين كنم موئفق نشدم و همينطور فراموشي هم دارد به سراغم مي آيد خواستم از شما بزرگواران تقاضاي كمك كنم

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که در ابتدا ، پرسشنامه خواب که در سایت وجود دارد را برای بررسی پر نمایید.سپس برای درمان اختلال روانپزشکی اصلی که زمیته ساز مصرف آلپرازولام شده است ، به روانپزشک مراجعه نمایید.میتوانید برای بررسی به کلینیک آزادی یا شریعتی برای خانم دکتر فرزانه مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *