جدا خوابیدن زوجین و اثرات آن

زمانی که زوجین در یک رختخواب و در کنار هم می خوابند ممکن است به دلیل عادت نداشتن و تکان خوردن ، باعث بیدار شدن همسرشان شوند وبه مرور زمان ، باعث شود تا آنها از یکدیگر جدا بخوابند.

جدا خوابیدن

بنیاد ملی خواب نشان داد که 31% از زوجین به دلیل مشکلات خواب در همسرشان ، در حال تغییر عادات خواب خود می باشند این عادات عبارتند از :

 

  • 23 % در تخت جداگانه و یا روی کاناپه خوابیده اند .
  • 7% از گوش بند و یا ماسک خواب استفاده می کنند.
  • 8 % برنامه خوابشان را تغییر دادند.

 

همچنین، 38 % گفته اند که اختلال خواب همسرشان باعث شده است تا مشکلاتی در رابطه و زندگی شان به وجود آید.

 

در جدا خوابیدن زوجین هیچ مشکلی وجود ندارد اما این که در کنار هم باشند و همدیگر را نوازش کنند یک ایده آل است که اکثر افراد علاقمند به این موضوع هستند.

 

یک درمانگر جنسی در مورد خواب گفته است: اگر شما در کنار همسرتان نمیتوانید خوب بخوابید پس نمیخواهید که شاد باشید واگر در کنار همسرتان خواب کافی ندارید و به همین دلیل خشمگین هستید به احتمال زیاد رضایت و صمیمیت جنسی بین شما وجود ندارد.

 

البته باید در نظر داشت که جدا خوابیدن زوجین ازهم نشان دهنده پایان رابطه نیست اما می تواند آغاز آن باشد.

اما جدا کردن رختخواب خود از همسر راه حل نیست شاید واقعا او از چنین رفتارهایی در خواب اگاه نیست و بهتر است با او صحبت کنید و به دنبال حل این مساله باشید.

 

مریم عبداللهی
مریم عبداللهی ، روانشناس و درمانگر اختلالات خواب

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

9 دیدگاه دربارهٔ «جدا خوابیدن زوجین و اثرات آن»

  1. باسلام،مردی۴۱ساله هستم،و۱۴سال است ازدواج کرده ام،بعلت پرخاشگری،خودخواهی،غرور،وبهانه گیریهای مداوم،نمک نشناسی،توقعات بی جا وبی علت همسرم،۸سال است که ازهم جدا میخوابیم،طوری که در۲اطاق جداگانه ودورازهم میخوابیم

  2. سلام خسته نباشید .5ماهه عقد کردم مادرم و پدرم اجازه نمیدهند با شوهرم یه ساعتم تنها باشم چیکار کنم ؟؟؟؟از وقتی عقد کردیم یه شبم پیشش نخوابیدم .گناه داره کلی غر میزنه دلش میخواد باهم بخوابیم ولی اجازه نمیدن حتی مادرم منو زد بخاطر اینکه گفتم شوهرمه حق داره .من 23سالمه .شرایط اینکه زودتر عروسی هم بگیریم رو نداریم خیلی داغونم نمیدونم چیکار کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست به همسرتان در مورد رسوم خانوادگی تان توضیح دهید و از ایشان دعوت به همکاری و داشتن آرامش کنید .

  3. سلام شانزده ساله ازدواج کردم دو سال بعد صاحب فرزند شدیم الآن پسرمان چهارده سالشه همسرم تز بدو به دنیا اومدن پسرمان از من جدا می خوابد یعنی با پسرم با هم می خوابند الآن هم که پسرم هم جثه من شده با مادرش می خوابت من هم جدا توی یک اتاق دیگر می خوابمان خوابشان هم عجیبه ساعت شش یا هفت صبح به رختخواب میروند تا ساعت چهار بانوج بعد از ظهر هنگام مدارس هم به همین منوال با این تفاوت که پسرم ساعت هفت میرود مدرسه ساعت یک که بر میگرده نهار میخورند رختخواب می اندارند می خوابن تا ساعت هشت شب چهارده ساله این روال ادامه داره اگر اعتراضی هم بکنم منجر به دعوا میشه برای من درد آورده که یک نفر ساعت چهار بعد از ظهر صبحانه بخوره ساعت ده شب نهار وچهار صبح شام دیگه نمی توانم با این موضوع کنار بیام فصد دارم از همسر فرزندم جدا زندگی کنم لطفا مرا راهنمایی کنید یا تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. حتما نیاز است به همراه همسرتان مراجعه فرمایید. آقای دکتر صلحی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس.

  4. سلام .
    مادر من چند سالی هست که فک میکنم دچار افسردگی شده است. فک میکنم به خاطر اینکه نمیدونم تشخیص پزشک ها درست است یا خیر ؟ چو با مصرف دارو هم خوب نمیشن و اصلا تاثیری نداره. الان هم دارن کلونازپام شبی 1 عدد- لیتیوم و کربنات سدیم و ویتامین b6 و اسید فولیک استفاده میکنند. الان مثل آدم هایی که متوجه دنیای اطراف نمیشن شده و راه رفتن هم تغییر کرده و صورتشون حالت افتاده و شل پیدا کرده. و هر روز بدتر از روز قبل میشن. لطفا راهنمایی بفرمایید چیکار کنم؟
    مرسی

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است توسط یک متخصص مغزواعصاب نیز ویزیت شوند (ممکن است اختلال جسمانی نیز مطرح باشد)

  5. باسلام.من حدوددوماه پیش مادرموبطورناگهانی ازدست دادم.وازان زمان تاالان یه لحظه اروم نیستم ومدام به این قضیه فکر میکنم وتحملش برام خیلی درداوره.من بایدچه کنم درقلبم احساس ناراحتی شدیدمیکنم.لطفاراهنماییم کنید.ممنون ازشما

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      نیاز به درمان های دارویی و غیردارویی وجود دارد.برای بررسی برای آقای دکتر سینا قاسمی در کلینیک رسالت یا شریعتی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *