تپش قلب ,دلایل و درمان

ضربان قلب

تپش قلب به حالتی گفته میشود که طی ان ضربان قلب فرد بیشتر و سریع تر میشود و فرد ان ضربان ها را در ناحیه کمر ,گردن و گلو حس میکند .

تپش قلب میتواند ازار دهنده و یا ترسناک باشد .این حالت معمولا برای بدن خطرناک نیست و پس از مدتی فروکش میکند و به دلیل استرس و اضطراب و با مصرف مواد محرک مانند کافئین ها ,نیکوتین یا الکل بوجود می اید . زنان باردار نیز این حالت را تجربه میکنند .

در صورتی که شما به مدتی طولانی تپش قلب به همراه تنگی نفس ,کمر درد و یا غش را تجربه کردید ,حتما به پزشک خود مراجعه نمایید زیرا ممکن است شما به یک بیماری قلبی مبتلا باشید .

پزشک شما پس از تست های فیزیکی و بررسی تاریخچه ی پزشکی شما ,میتواند دلایل اصلی این حالت را تشخیص نماید و پس از درمان هم اسان تر میشود .در صورتی که روش های درمانی کاربردی نباشند ,به فرد توضیه میشود تا سبک زندگی خود را تغییر دهد مانند مدیریت استرس و خودداری از مصرف مواد محرک .

دلایل بروز تپش قلب 

تپش قلب ممکن است به دلایل متفاوتی بروز نماید که اصلا ارتباطی با قلب ندارد و شامل این موارد میشود :

  • هیجانات شدید مانند اضطراب ,ترس و یا حملات ترس
  • تمرینات فیزیکی شدید
  • کافئین ,نیکوتین ,الکل و یا مواد اعتیاد اور مانند کوکائین و امفتامین
  • اختلالات بالینی مانند تیروئید ,سطح پایین قند خون ,کم خونی,پایین بودن فشار  خون ,تب و کمبود اب
  • تغییرات هورمونی در طی قاعدگی ,بارداری و یا دوره ی یائستگی . گاهی اوقات تپش قلب در طی دوران بارداری نشان دهنده ی کم خونی است
  • قرص های درمانی مانند قرص های لاغر کننده ,اسپری های آسم و دارو های مصرفی برای تغییرات ریتم ضربانی قلب و یا تیروئید میتوانند باعث افزایش تپش قلب شوند
  • مکمل های گیاهی و غذایی خاص
  • سطح غیر نرمال الکترولیت
  • بعضی از افراد پس از مصرف غذا های سنگین و سرشار از کربوهیدرات ,قند و چربی دچار تپش قلب  میشوند  و در صورتی که به این حالت دچار میباشید بهتر است رژیم غذای یخود را تغییر دهید زیرا مبتلا به حساسیت غذایی میباشید .

در صورتی که تپش قلب با مشکلات قلبی مرتبط باشد , ریتم ضربان قلب مختل میشود و میتوان بیماری های زیر را تشخیص داد :

  • حمله های قلبی
  • بیماری های عروق کرونر
  • مشکلات دریچه قلب و یا عضلات قلب و یا نارسایی احتقانی قلب

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *