تماشای مغز در زمان یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

یادگیری یک زبان جدید کار سختی است که گاهی به گفتاردرمانی درکرج نیاز است . این کار نیازمند مهارت حفظ لغات جدید، یادگیری چگونگی کنار هم قرار دادن لغات به روش صحیح و ترکیب آنها با دانش زبانی موجود می باشد. در یک تحقیق جدید این مهارت ها از طریق تصویربرداری مغز مشاهده شدند.

دستاورد مهم این بود که مغز به این مسئله دقت می کند که آیا ویژگی های زبان جدید شباهتی به ویژگی های گرامری زبان مادری دارد یا خیر. اگر مشابه باشند مغز از گرامر خود برای یادگیری زبان جدید استفاده می کند. و اگر ترتیب لغات زبان جدید با زبان مادری متفاوت باشند، لازم است که مغز یک مجموعه گرامری جدید بسازد. برای اولین بار محققان نشان داده اند که استفاده از ویژگی های زبان مادری در یادگیری یک زبان جدید به مغز کمک می کند.گفتار درمانگر مجرب در کرج

زمانی که ترتیب ناآشنای لغات تکرار می شوند، فعالیت مغز ( نوروفیدبک در کرج ) در نواحی مربوط به شبکه مغز افزایش می یابد که این نواحی در یادگیری زبان مادری نیز درگیر هستند. فعالیت افزایش یافته ممکن است مکانیسمی از مغز را منعکس کند که یک شبکه عصبی برای پردازش ترتیب لغات جدید ساخته و تقویت کند.

زمانی که ترتیب آشنای لغات تکرار می شود، فعالیت مغز در بخش های مربوط به زبان کاهش می یابد. کاهش فعالیت نشان می دهد که یک ساختار شناخته شده در یک زبان جدید مانند یک ساختار در زبان مادری رفتار می کند. پردازش یک ساختار شناخته شده و آشنا برای مغز خیلی آسانتر است. به طور کل این تحقیق نشان می دهد که برای ساختارهای جدید و ساختارهای زبان مادری از نواحی مشابه مغز استفاده می کنیم.

منبع:

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160629125943.htm

نگارنده: سمیه محمدی

ارائه خدمات گفتاردرمانی در مرکز مشاوره رستا ( آلومینا) در کرج

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *