تفاوت عشق و رابطه جنسی برای مردان

%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86

برخی متخصصان و روان درمانگرها معتقدند که بعضی مردان نیاز خود برای عشق، صمیمیت، آرامش، مراقبت و راحتی را با نیازهای جنسی خود یکسان می دانند. در ادامه به چند مثال در این باره اشاره می کنیم.

دایلن زمانی که احساس ناراحتی می کند، تمایل به برقراری رابطه جنسی دارد، زیرا راحتی حاصل از آن را دوست دارد. دایلن هم مانند بسیاری از مردم در مواقع ناراحتی نیاز به حمایت دارد. در حقیقت حمایت شدن در زمان اندوه و ناراحتی به طور بیولوژیکی در مغز ما برنامه ریزی شده است.

جاناتان در زمان تنهایی نیاز به رابطه جنسی دارد. او معتقد است در میان گذاشتن احساس تنهایی با دیگران نوعی ضعف محسوب می شود، اما برقراری رابطه جنسی در این مواقع قابل قبول است زیرا نیاز انسان برای برقراری رابطه با دیگران را ارضا می کند.

هیجان جنسی یکی از احساسات اصلی محسوب می شود. با تحقیقات انجام شده در این زمینه همه ما می دانیم که هر یک از احساسات اصلی دارای برنامه می باشند که هزاران سال با هدف بقاء انسان وجود دارند. این برنامه باعث می شود در زمان بروز یک احساس خاص، احساسات و انگیزه های فیزیکی خاص درونی به وجود آیند.

هیجان جنسی اغلب از لحاظ جسمی در کشاله ران احساس می شود و با ارگاسم دنبال می شود. ناراحتی، اضطراب، تنهایی، عصبانیت و ترس عواطف دیگری هستند که می توانند با هیجان جنسی ترکیب شوند.

سلامت روان با طیف گسترده ای از عواطف و احساسات اصلی بهبود یافته است. بنابراین به نفع ماست که بدانیم کدام احساسات باعث تمایل ما به روابط جنسی می شوند. آیا هیجان جنسی یک احساس خالص است؟ آیا نیازی برای راحتی است؟ یا نوعی نیاز برای برقراری ارتباط محسوب می شود؟

زمانی که احساسات اصلی خود ( مانند غم، ترس و خشم) و نیازمان برای صمیمیت ( عشق، همراهی، مشورت و نزدیکی به یکدیگر) را نادیده می گیریم، علائمی در زنان و مردان مشاهده می شود که عبارتند از اضطراب، خجالت و افسردگی. با اهمیت دادن به احساسات و عواطف اصلی، این علائم برطرف می شوند. اولین گام برای سلامتی و احساس خوشایند داشتن از درک این واقعیت حاصل می شود که تجربه احساس ناراحتی، ترس، عشق، عصبانیت و خشم برای زنان و مردان کاملا طبیعی است. نیاز به محبت و عشق برای مردان درست مانند نیاز آنها به قدرت و جاه طلبی است.

گرچه تمام چیزها به آرامی در حال تغییر هستند، اما دو احساسی که برای مردان همچنان خیلی قابل قبول هستند، هیجان برقراری رابطه جنسی و خشم می باشد. عواطف لطیف تر مانند ترس، ناراحتی، عشق، نیاز و اشتیاق هنوز احساسات غیر مردانه در نظر گرفته می شوند. در حقیقت هدایت نیازها برای رسیدن به آرامش و صمیمیت به سمت سکس و رابطه جنسی نوعی سازش هوشمندانه محسوب می شود. به هرحال در زمان برقراری این رابطه مرد نیز در آغوش گرفته می شود، بوسیده می شود و نوازش می شود که به مرد کمک می کند بدون خدشه وارد شدن به قدرت طلبی مردانه به آرامش برسد.

4 کار مهمی که می توان برای مردان انجام داد، عبارتند از:

  1. به مردان آموزش دهید که یک واقعیت علمی و طبیعی است که همه انسان ها دارای عواطفی مانند ناراحتی، ترس، عصبانیت، نفرت، شادی و هیجان باشند.
  2. به مردان زندگی خود آموزش دهید که نیاز به برقراری ارتباط با دیگران و در میان گذاشتن احساسات و افکار خود با آنها برای همه انسان ها طبیعی است و ربطی به جنسیت ندارد.
  3. از مردان دعوت کنید که احساسات و افکار خود را با شما درمیان بگذارند (به ویژه مواردی که از بیان آنها شرمنده اند.) و به این مسئله تاکید کنید که این کار نشانه ضعف آنها نیست و شما نیز آنها را سرزنش نخواهید کرد.
  4. بهتر است بدانید که انسان موجود پیچیده ای است. همه ما نقاط ضعف و قوت داریم و مهم است که تمام این جنبه ها را به طور همزمان حفظ کنیم. به این شکل است که انسان احساس کمال می کند.

منبع:

http://psychcentral.com/blog/archives/2016/05/04/the-difference-between-sex-and-love-for-men/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *