تشخیص بیماری اسکیزوفرنی/شیزوفرنی با تست چشم

تشخیص بیماری اسکیزوفرنی/شیزوفرنی با تست چشم

Eye Test Identifies People with Schizophrenia

تحقیقات تازه نشان داده اند که حرکات چشم و تست آنها روشی موثر و قابل استناد در تشخیص اسکیزوفرنی/شیزوفرنی است.

این تست ها شامل: حرکات تعقیبی نرم (smooth pursuit) ، تشخیص تصویر (free-viewing) ، تثبیت بصری (fixation task).

در تست حرکات تعقیبی نرم، از افراد خواسته می شود که شئ در حال حرکت را با چشم خود تعقیب کنند. چشمان در افراد دچار اسکیزوفرنی، دارایحرکات ارادی سریع (saccadic) هستند که با تاخیری کوتاه نسبت به محرک وارده، چشم را بطرف محرک، حرکت می‌دهند.

در تست تشخیص تصویر، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در مقایسه با افراد عادی، در تشخیص و دیدن تصویر الگوی غیر طبیعی را دنبال می کنند.

در تست تثبیت بصری، از افراد خواسته می شود که به شئ بی حرکت خیره شوند. در افراد دچار اسکیزوفرنی خیره شدن اینچنینی بسیار سخت است.

در هر یک از این تست ها، عملکرد افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به دیگر افراد غیر طبیعی است.

[divider]

نگارنده: شیرین قلی زاده

کلنیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

29 دیدگاه دربارهٔ «تشخیص بیماری اسکیزوفرنی/شیزوفرنی با تست چشم»

  1. سلام و وقت بخیر، خواهر من 33 ساله است و از شانزده سالگی مبتلا به اسکیزوفرنی ست،و قرص الانزاپین استفاده میکنه و حتی بیمارستان اعصاب هم بستری شد در همان زمان و ما تا همین دو ماه پیش فکر میکردیم که مبتلا به افسردگی ست، چون دکترش به ما نگفته بود که اسکیزوفرنی داره، الان هم حدود سه ساله دکتر نمیره و حال روحی خوبی نداره، و توهمات وحشتناکی میزنه و ما موندیم که چیکار کنیم، لطفا منو راهنمایی کنید، با سپاس

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار درمانی مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی خواهرتان می باشد. توصیه می شود خواهرتان تحت نظر روانپزشک قرار گیرد. در صورت تمایل با مرکز جایروس کلینیک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. سلام من ی پسر۱۶ ساله دارم ک از ۱۲ سالگی ب اسکیزوفرنی مبتلا شده یکساله ک تازه ب ثبات رفتاری و کلامی رسیده با دارو
    الان مشکل اینو دارم ک تا ششم بیشتر نخونده و دیگه نمیتونه خیلی تو اجتماع باشه منزوی شده حوصله بیرون رفتن نداره .جایی هست ک ب من کمک کنه بتونه دوباره ی کارهایی انجام بده و برگرده ب زندگی

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت راهنمایی و ارائه راهکار مناسب در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد. بدون بررسی وی نمی توانیم نظر قطعی در این خصوص ارائه کنیم. در صورت تمایل با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  3. حدود ده سال هست که صدا می شنوم و تصور میکنم که گروهی من رو با امواج مغناطیسی کنترول میکنند.
    البته شنیدن صدا هفت سال قبل قطع شد و بعد از دوسال از پنج سال قبل دوباره بدون انقطاع شروع شد تا امروز.
    لطفا راهنمایی کنید
    من میکروچیپ در بدنم دارم ?
    یا
    شيزوفرني?

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. دوست عزیز تشخیص اختلال بدون مراجعه حضوری (حداقل بار اول) امکان پذیر نیست. بهتر است به یک متخصص روانپزشکی مراجعه فرمایید تا حضورا مراحل ارزیابی و تشخیص انجام شود. سپاس.

  4. من چند وقتی هست ک وقتی خوابم تا کسی میخواد صدام کنه مسه فنر از جام میپرم و حالت سکته بهم دست میده از ترس همه هم میگن تو چرا همچین میکنی. بیشتر اوقاتم یه بوهایی میاد تو مغزم ک وجود ندارن اما من تو مغزم میشنوم اون بو ها رو واقعا داره این موضوع خلم میکنه اعصابمو خورد کرده . الآن من چه مرگمه رو نمیدونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست توسط متخصص مغزو اعصاب ویزیت شوید تا بررسی های دقیق تری انجام شود.

  5. سلام 20 ساله هستم…منم چند ساله به شدت تمرکزم کم شده و حافظم ضعیف شده..همش تو سرم صداس از دسته صداهای تو سرم گاهی اوقات حالت تهوع میگیرم به شدت پرخاشگر شدم فاجعه بار و از همه بدتر حاله روحیمه فلوکسیتین و پروپانول و آلپروزام این اواخر زندگی میکنم اما اونم دیگه جوابگو نیست بدتر از همه گاهی اوقات وسط حرفام چرت و پرت میگم خودمم میمونم یا حتی نمیتونم جملاتو درست بگم..پیش روانشناس میرم به صورت نامحسوس بهم میگه برم پیش روانپزشک…میخام بدونم چقدر احتمال داره دچار این بیماری باشم؟ میخام یه جورایی اگه هستآماده باشم…چون خودمم از وضعیتم خسته شدم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی های اولیه امکان تشخیص وجود ندارد البته گاهی به دلیل پرش افکار زیاد گاهی افراد دچار چنین رفتارهایی میشوند دراین خصوص بهتراست برای بررسی های حافظه و تمرکز برای خانم عبداللهی در شعبه شریعتی و یا رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  6. سلام من مشکلی دارم که فکر میکنم تمام دنیا یک فیلمه که یه سری افراد دیگه ساختن که منو آزمایش کنن همش حس میکنم یکی دره زیر نظرم میگیره و این دنیا واقعی نیس یا حتی خوابام حس میکنم همشون برنامه ریزی شده ان بعضی وختا به این فک میکنم که این تفکرات مسخرس ولی بعضی وختا واقعا حس میکنم همچین چیزیو حس میکنم حتی بدنم مال خودم نیس یه سری افراد برنامه ریزی کردن برام و من این نیستم :/

  7. سلام مغزم کلا از کار افتاده به هیچ وجه نمیتونم وقتی دیگران حرف میزنند حرفاشونو بفهمم 33سالمه ولی حافظه ی بچه کوچولو رو ندارم در حال حاظر دارو مصرف میکنم حدود 2ساله ولی هیچ فایده ای نداشته الانزاپین و فلوکستین مصرف میکتم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نمیتوان فقط با این علامت نظر دقیق داد ولی ویزیت روانپزشک حتما باید انجام شود.

  8. سلام دوستان من کیان هستم 20 سالمه جدیدا خیلی تو مساءل روحی روانی دچار مشکل شدم تو فهم و ادراک مسائل و چیز های زندگی مشکل دارم قدرت تجزیه تحلیل و استدلال توجه ودقت و عملکرد اجراییم داغون شده یه جورایی انگار خنگ شدم و بهره هوشیم کم شده علایم شیزوفرنی رو ندارم اما خیلی زجر میکشم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      باسلام. بهتراست برای یک متخصص اعصاب و وران در این زمینه نوبت ویزیت تهیه فرمایید. آقای دکتر هرمزپور به شما در این زمینه کمک می کنند. باسپاس

  9. دوستان من 18سالمه حس میکنم که نیرویی دارم که دیگران از آن بی بهره هستند و چیز هايي رو حس میکنم که دیگران حس نمیکنند راجع خودم با چند نفر صحبت کردن که بعضیاشون منو انکار میکنند و بعضيا هم مسخره ذهنم همیشه درگیره وقتی ذهنم دستور به انجام کاری ميده تا اون کارو نکنم عذاب میکشم مثه عذاب وجدان ميمونه ولی خیلی بدتر ميشه راهنماييم کنید فکر میکنم به احتمال 98% به اسکیزوفرنی مبتلا هستم امیدوارم کمکم کنید خیلی چیزهای ديگه رو نتونستم بگم خیلی زیاد هستن

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بهتر است در اسرع وقت توسط یک متخصص اعصاب و روان ویزیت شوید تا ابتدا تشخیص داده شود و سپس برای درمان تصمیم گیری شود.

    1. من همیشه با خودم حرف میزنم یا یه جور رفتار میکنم انگار یه شخصه دیگه همرامه مثه یه دوسته تخیلی !
      الکی‌ ادایه گریه کردن درمیارن عصلا خیلی مسخرس حتی خودمو الکی به غش میزنم مثلن اون دوسته خیالیم منو میبره بیمارستان .. انگار وارده یه دنیایه کودکانه شدمو با خودم بازی میکنم .. من یه دختره 17 سالم ..

      1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

        سلام، دوست گزامی توصیه میشود مواردی که ذکر کردید حتما با یک روانپزشک در میان بگذارید تا راهکار مناسب برای درمان اتخاذ گردد. از طریق صفحه تماس با ما، میتوانید برای روانپزشک مناسب تایم ویزیت هماهنگ کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *