ترمیم دوباره روابط دوستانه

ترمیم دوباره روابط دوستانه

How to Restore a Broken Friendship

قوانین شکسته می شوند، اما نه در دوستی!!! زمانیکه قوانین دوستی بشکنند، حاصلی جز از بین رفتن آن رابطه و بی اعتمادی ندارد. می توان این رابطه شکسته را ترمیم کرد، ولیکن به زمان، فداکاری، صبر و تلاش زیادی نیاز است.

جدایی دوستانه و مسالمت آمیز

شکستن یک چیز به معنای جدایی است و در روابط دوستانه موضوعی که باعث رنج است: جدایی اجباری است. دلایل فراوانی باعث این جدایی است که همیشه بد و نادرست نیستند. در واقع، گاهی اوقات این جدایی به دلیل: ارتقای شغلی، شروع یک رابطه جدید عاشقانه، تغییر مسیر زندگی مانند رفتن به کالج و یا سفر دور دنیا است. در اینگونه جداییها، می توان با برقراری ارتباط دوباره، رابطه دوستانه را دوباره شروع کرد. در دنیای مدرن امروز، پیشرفت تکنولوژی کمک میکند که با استفاده از ایمیل، پیام کوتاه… این کار را انجام دهیم. از دوست خود بپرسید که می خواهد دوباره این دوستی از سر گرفته شود و یا خیر.

 سوء تفاهم جزئی    

روابطی که به دلیل یک سوء تفاهم جزئی به هم خورده اند را می توان به راحتی دوباره ترمیم کرد. هرچه سریعتر نزد دوست خود رفته و با صداقت کامل به او بگویید که مسئله فقط یک سوء تفاهم بوده و شما می خواهید که نادیده گرفته شود و دوستیتان از بین نرود. انجام یک فعالیت همیشگی را به او پیشنهاد بدهید، همچون رفتن به باشگاه. سپس آرام بگیرید و صبر کنید و به او اجازه دهید که تصمیم بگیرد. او را تحت فشار گذاشتن مساوی با از دست دادن همیشگیش است!!!! به جای آن صبر کنید و ببینید که او می خواهد که این رابطه ترمیم شود. اگر صداقت شما برای او اثبات شود، به طور حتم پاسخی از او دریافت خواهید کرد.

از بین رفتن اعتماد

چنانچه اعتماد شما از بین رفته است، باید بتوانید که او را ببخشید. اما اگر شما اعتماد او را شکسته اید، باید تقاضای بخشش و شانس دوم داشته باشید. بخشش دوست خیانتکار بسیار دشوار است و به شدت خیانت بستگی دارد. برای مثال، اگر او را در حال رابطه با همسرتان ببینید، بخشیدنش امری محال به نظر می رسد!!! اما اگر به شما گفته که وقت بیرون رفتن ندارد و او را در حال خرید با دوست دیگری ببینید، شاید بتوانید او را به خاطر این دروغ ببخشید. 

اگر بتوانید ببخشید، با بخشیدن، هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح خود کمک می کنید. اما، بخشش کار ساده ایی نیست، زیرا خیانتی بسیار شخصی رخ داده است و اعتماد از بین رفته است. هیچگاه نمی توان اعتمادی را به دست آورد، چنانچه طرف مقابل نخواهد اعتماد کند. 

زمان

یکی از عوامل کمک کنده در ترمیم روابط دوستانه، صبر و تحمل است. مرمت و ترمیم، به خصوص در روابط صمیمانه و دوستانه، به سرعت اتفاق نمی افتد. کاری که برای ترمیم زخم انجام می دهید و زمانی که برای بهبودی می دهید، بسیار مهم است!!! در زمان جدایی از دوستتان و نبودش، هیچگاه از او انتقاد نکنید و از نقش خودتان در جدایی نیز بگویید. کمی قبول تقصیرات به ترمیم دوستیتان در آینده کمک می کند. در نهایت، چنانچه دوستیتان ترمیم نشد، خود را مقصر ندانید و سرزنش نکنید. گاهی این حالت برای هر دو طرف بهترین اتفاق است!!!

هشدار

در هنگام شکسته شدن دوستی به دلیل خیانت عاشقانه، انتظار ترمیم و بخشش امری محال به نظر می رسد.

[divider]

نگارنده: شیرین قلی زاده

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *