تردمیل آبی چه تاثیراتی بر ورزش کردن می گذارد؟

تردمیل آبی

تردمیل آبی دستگاه جدیدی است که در فیزیوتراپی و ورزش درمانی انقلابی ایجاد کرده است. این دستگاه ویژه در تمام استخرهای درمانی و استاندار مورد استفاده قرار می گیرد. تردمیل آبی در کف استخر قرار می گیرد و دارای یک قاب فولادی ضدزنگ است که باعث دوام و ایمنی دستگاه می شود. نوار تردمیل دارای کشش عالی است که می توان با پای برهنه یا با کفش روی آن راه رفت.

این تردمیل ها به راحتی از 1.5 کیلومتر بر ساعت تا 13.5 کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرند و فرد استفاده کننده به راحتی می تواند راه رفتن روی زمین، دویدن و یا فعالیت های خاص ورزشی را شبیه سازی کند، اما این بار بدون وزن و تاثیرات منفی بر روی مفاصل، چیزی که در زمان راه رفتن و قدم زدن روی زمین اتفاق می افتد. تمرین هایی مانند راه رفتن، گیاده روی یکپارچه، پیاده روی سریع ، دویدن با سرعت بالا، راه رفتن با انجام حرکت و فعالیت های پلیمری به راحتی روی سطح بزرگ تردمیل قابل انجام هستند. راه رفتن، دویدن و ورزش کردن زیر آب تا پیش از این آنقدر آسان نبود.

در ادامه به مزیت های استفاده از تردمیل آبی می پردازیم:

  • تردمیل آبی دامنه اولیه حرکات را بهبود می بخشد.

سالمندان مبتلا به درد مفاصل و عضلات پس از استفاده از تردمیل آبی کاهش درد را به طور قابل ملاحظه ای تجربه خواهند کرد. گرچه افراد مبتلا به شرایط مزمن، مانند آرتروز، اغلب از انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی و ورزش اجتناب می کنند، اما در واقع این حرکات درد را تا حد زیادی برطرف می کنند.

برای افرادی که دچار دردهای مزمن هستند، فشار هیدرواستاتیک طبیعی آب به روند بهبودی کمک می کند. زمانی که بدن تا قسمت قفسه سینه در داخل آب است، فرد تنها 20 درصد وزن بدن خود را تحمل می کند. آب نه تنها التهاب را کاهش می دهد و به آرام سازی کمک می کند، بلکه باعث آرامش مفاصل می شود، قدرت را بهبود می بخشد و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

  • آموزش راه رفتن در یک محیط کم اثر را شروع می کند.

با روش درمانی تردمیل آبی فرد می تواند بدون ترس از افتادن، آموزش راه رفتن را شروع کند. این روش به بیماران سالمند حس موفقیت بیشتری می دهد و به این ترتیب کمتر پیش می آید که جلسات فیزیوتراپی تردمیل آبی را کنسل کنند. براساس آمار، یک سوم سالمندان بالای 65 سال سالانه دچار افتادن هایی می شوند که در نتیجه عدم تعادل و ضعف جسمی بروز می کند.

پزشک ها باید ابزای داشته باشند که به بیمار کمک کند، تعادل خود را دوباره به دست آورد، تردمیل آبی دستگاه فوق العاده ای برای آموزش راه رفتن در یک محیط کم اثر است.

  • بیومکانیک مناسب حرکت های زمینی را برای بهبود الگوی راه رفتن ایجاد می کند.

تردمیل آبی یک الگوی طبیعی تر برای راه رفتن در آب ارائه می دهد، اتفاقی که در راه رفتن های معمولی در استخر نمی افتد. این بیومکانیک های مناسب که در محیط بی وزنی ایجاد می شوند، به حرکت بر روی زمین نیز کمک می کنند.

  • به بهبود قدرت قلب و عروق کمک می کند.

با استفاده از تردمیل آبی ورزش سبک تر و طولانی تر با مقاومت شدید آب ترکیب می شود. این ترکیب استقامت قلبی و عروقی را افزایش می دهد که در نتیجه به استقامت جسمی فرد بر روی زمین می شود.

  • انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

علاوه بر تاثیرات آب بر بدن، در هنگام استفاده از تردمیل آبی آرامش مفاصل و عضلات نیز بیشتر می شود. در زیر آب وزن بدن انسان تا 80 درصد کاهش پیدا می کند و فشار وارد شده به مفاصل کم می شود. با استفاده از ماساژ میزان آرامش مفاصل بیشتر نیز می شود. در زمان استفاده از تردمیل آبی که با حرکات مختلف و فعالیت های قلبی و عروقی ترکیب شده است، استفاده از این دستگاه باعث افزایش انعطاف پذیری نیز می شود.

  • باعث تقویت عضلات می شود.

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از تردمیل آبی تقویت عضلات است. بررسی های اخیر نشان داده اند که ترکیب تمرینات قدرتی و تمرینات تردمیل آبی نسبت به ورزش هایی که در تردمیل زمینی انجام می شود، در ایجاد توده بدن بسیار موثرتر است.

زمانی که روی تردمیل آبی تمرین می کنید، به علت وجود آب بدن گرانروی بیشتری را تحمل می کند و این باعث تقویت باسن و پاها می شود و همچنین وضعیت عضلات مرکز بدن را بهبود می بخشد.

  • بهبود و تقویت بافت های آسیب دیده را بهبود می بخشد.
  • توانایی برای انجام طیف گسترده پلاتومتریک را افزایش م دهد.
  • سطح فشار خون را کاهش می دهد.
  • سفتی و خشکی مفاصل را کاهش می دهد.

 

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.hydroworx.com/about-hydroworx/superior-technology/underwater-treadmill/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده و محقق: سمیه محمدی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «تردمیل آبی چه تاثیراتی بر ورزش کردن می گذارد؟»

  1. سلام من مشکل واقعا وحشتناکی دارم قبلا فقط حرف زدن توی خواب بود حالا شده حرف زدن بی اراده توی بیداری یعنی از خواب پا میشم حرف میزنم بعضی وقتا یادمه حرفی زدم بعضی وقتا نه واقعا نگرانم که چرا اینجوریم لطفا جوابم رو بدین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه و بررسی لازم صورت گیرد. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *