تحلیل رفتگی شغلی، آیا کم آورده‏ اید؟

تحلیل رفتگی شغلی

 

رمق جسمی و روانی ام ته کشیده است؟ نسبت به کار خود بدبین شده‌ام؟ همدلی‌ام با مردم کمتر از حدی است که لایق آنند؟ خیلی زود از دست همکارانم برآشفته می‌شوم؟ کسی را ندارم که با او حرف بزنم؟ کمتر از حدی که باید موفق هستم؟ کسی قدرم را نمی‌داند؟ نباید در این شغل می‌بودم؟ آنچه می‌خواهم را از شغلم نمی‌گیرم؟ کارهایی که باید انجام دهم بیش از حد توانم است؟ زمان و برنامه‌ای برای کارهایی که دوست دارم ندارم؟

 

پاسختان به بیشتر سؤال‌های بالا «گاه گاه« یا «غالباَ» است؟ شما هم مانند بسیاری از مراجعه کنندگان و اطرافیان من (طی دو سه ماه گذشته) احتمالاَ در در معرض تحلیل رفتگی شغلی هستید.

به داد خودتان برسید ، دلیل اینکه چرا طی دوسه ماه گذشته این حالت پیش آمده نیاز به تحقیق بیشتر دارد اما شرایط طاقت فرسای نوسانات اقتصادی می‌تواند یکی از عوامل آن باشد. خود این گزارش نیز صرفاَ براساس مشاهدات بالینی نویسنده قرار دارد و برای تکمیل بیشتر نیاز به بازخورد و کسب نظر سایر مخاطبان و همکاران دارد.

 

تحلیلی رفتگی (burn out) نوعی بی رمقی و خستگی جسمی، عاطفی و روانی است که به علت استرس طولانی‌مدت و شدید (مانند ناامنی و نوسان اقتصادی هشت ساله) به وجود می­آید. در این حالت همینطور که عامل ایجاد کننده استرس همچنان وجود دارد فرد به تدریج توانائی برای مدیریت کردن آن را از دست می‌دهد و یا به اصطلاح «می‌بُرد».

 

تحلیل رفتگی با اضطراب بسیار متفاوت است. مثلاَ «زهره» یکی از مراجعان مضطرب بود که در دو ماه گذشته همزمان با کنکور، مادرش نیز بیمار شد و مجبور بود در مورد خواستگار اخیرش نیز تصمیم بگیرد. در این موقعیت او بسیار درگیر و ناآرام بود، تند تند حرف می‌زد و کار می‌کرد و خودش می‌گفت «این استرس‌ها دارد او را می‌کُشد.» هرچند همه این فشارها او را بی‌قرار کرده بود اما او همچنان در حال جنگ بود. اما «مسعود» یکی دیگر از مراجعان بود که به معنای واقعی تحلیل رفته بود. او وا داده، بی‌حال و پژمرده بود. او در برابر قسط‌ وام­های پنج سال اخیرش و تنش‌های زناشوئی با همسرش بعد از تولد فرزندشان که حالا دیگر چهارسالش بود واقعاَ کم آورده بود. مسعود درمانده شده بود و فکر می‌کرد «زندگی دیگر ارزشش را ندارد.»

 

سبک زندگی ما و برخی خصوصیات شخصیتی زیربنائی ما را بیشتر در معرض تحلیل رفتگی قرار می‌دهد. سبک­های زندگی نادرستی مانند اینکه کم بخوابیم؛ حمایت اجتماعی از طرف خانواده و دوستان نداشته باشیم؛ مسئولیت زیاد بدون کمک گرفتن از دیگران بپذیریم؛ زیاد کار کنیم بدون اینکه وقتی برای تفریح و مهمانی قرار دهیم. اگر شخصیت­ ما به‌گونه‌ای است که بی‌نقص‌گرا (کمال‌گرا یا Perfectionist) هستیم و نمی‌توانیم اشتباهات خود و دیگران را تحمل کنیم؛ اگر نمی‌توانیم یک لحظه بیکار بنشینیم و برای اینکه از خودمان راضی باشیم حتماَ باید یک کاری دست خودمان بدهیم (شخصیت معتاد به کار یا Workaholic)؛ یا اگر غالباَ در وجود خودمان، دیگران و دنیا نکات بد و منفی را می‌جوریم… برای اینکه دچار تحلیل رفتگی شغلی شویم بسیار آماده‌ایم.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *