تاثیر نوروفیدبک بر روی مغز شیمیایی پس از شیمی درمانی

نوروفیدبک و شیمی درمانی

بررسی های جدید نشان داده اند که شیمی درمانی می تواند علائم مربوط به اختلالات شناختی را در بیش از 90 درصد افراد مبتلا به مغز شیمیایی پس از شیمی درمانی بهبود بخشد.

طی تحقیقی که اخیرا انجام شد بر روی بیمارانی که پس از انجام شیمی درمانی از اختلالات شناختی رنج می بردند، میزان تاثیر نوروفیدبک در کرج مورد اندازه گیری قرار گرفت. محقق این تحقیق میزان 91 درصد موفقیت را در بیماران PCCI پس از استفاده از سیستم آموزشی نوروفیدبک گزارش داد. از 23 نفر بیماری که مورد بررسی قرار گرفتند، 21 نفر آنها بهبود کامل مشکلات شناختی ناشی از شیمی درمانی را گزارش دادند.

نتایج این تحقیق در 12 آوریل 2013 در مجله تخصصی “درمان یکپارچه سرطان” منتشر شد. تقریبا همه بیماران مورد تحقیق بهبود پیدا کرده و به زندگی عادی خود بازگشتند. نتایج تحقیق هیجان انگیز بود، اما پشت ارقام به دست آمده این حقیقت وجود دارد که این سیستم به رهایی کامل از مشکلات شناختی کمک می کند.

بیش از 70 درصد بیمارانی که تحت درمان سرطان قرار می گیرند، دچار کاهش عملکردهای شناختی، از جمله اختلال در حافظه، از دست دادن سلاست بیان یا افزایش اضطراب و افسردگی می شوند. گرچه علت بروز PCCI کاملا مشخص شده نیست، اما مغز شیمیایی موضوع مورد علاقه جامعه پزشکی شده است.

سیستم نوروفیدبک ( مرکز نوروفیدبک رستا در کرج ) استفاده شده در این تحقیق منحصر به درمان مغز شیمیایی نیست و نرم افزار آموزشی نیز بخش عصبی خاصی را برای برطرف کردن مشکلات شناختی مورد هدف قرار نمی دهد. در واقع این برنامه منابع طبیعی مغز را بهبود می بخشد تا بدون توجه به علت بروز مشکل، به حل آن بپردازد. در نتیجه نوروفیدبک در طیف گسترده ای از شرایط و مشکلات، فراتر از شیمی مغز، موثر می باشد.

23 بیمار شرکت کننده در این مطالعه – زنان بین 43 تا 70 سال که تحت درمان سرطان سینه قرار گرفته بودند – به مدت 10 هفته جلسات نوروفیدبک / بیوفیدبک را گذراندند که این جلسات هر هفته 2 بار برگزار می شد. در این جلسات تغییرات کیفیت خواب، عملکرد شناختی و سطح انرژی کنترل و ثبت شدند. در پایان بررسی نتایج نشان داد که در 21 نفر آنها اختلالات شناختی معکوس شده است.

منبع:

http://www.prweb.com/releases/neurofeedbacktraining/forchemobrain/prweb10682237.htm

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *